Ce este Autoritatea paginii sau Page Authority?

Autoritatea paginii sau Page Authority (PA) este un un indicator dezvoltat de Moz care previzionează cât de bine va urca o pagină în rezultatele motoarelor de căutare. Valoarea ei este legată de SERP – Search Engine Results Page. Scorul este calculat algoritmic pe o scală de la 1 la 100.

Spre deosebire de Autoritatea Domeniului (Domain Authority) acest scor se calculează pentru o singură pagină, se referă la calitatea acestei pagini și la cât de bine poate ranka în căutările Google. Cu cât o pagină are o autoritate mai mare, cu atât va fi mai bine plasată în căutările utilizatorilor.

Autoritatea Paginii / Page Authority se bazează pe colectarea de date din pagina site-ului și ia în calcul zeci de factori, conform algoritmului dezvoltat de Moz. Printre aceștia amintim:

  • calitatea și cantitatea linkurilor către domeniu și spre alte domenii
  • traficul direcționat către pagină
  • comportamentul utilizatorilor atunci când accesează pagina
  • densitatea cuvintelor cheie utilizate.

Pentru a obține un scor cât mai bun pentru Autoritate Pagină, trebuie să ținem seama de o serie de factori extrem de importanți:

  • structura și indexarea paginilor.
  • calitatea textelor și conținutului paginilor
  • strategia de organizare și de construcție a linkurilor.

Cu cât Autoritatea Paginii (PA) este mai ridicată, cu atât va crește și DA – Domain Authority (Autoritatea Domeniului), iar site-ul va fi considerat mai relevant și mai puternic în evaluările motoarelor de căutare. Astfel veți avea mai multe șanse de a vă situa pe prima pagină sau în primele poziții din afișările Google.

Iată câteva sfaturi pentru a obține o autoritate a paginii cât mai bună:

  • Îmbunătățiți constant procesele SEO on-page și SEO off-page pentru a beneficia de avantaje permanente
  • Creați un număr mare de linkuri externe și interne, care implică o ancoră optimizată pentru pagina voastră.
  • Schimbul și vânzarea inteligentă de link-uri pe internet pot fi metode frecvent utilizate atât de site-uri, cât și de către bloggeri.
  • Când faceți schimb de linkuri, determinați autoritatea domeniului site-ului cu care doriți să faceți schimb de link-uri, deoarece dacă site-ul are o autoritate puternică și pagina voastră va avea mai multe șanse de a obține puncte prețioase.
  • Luați mereu în considerare experiența utilizatorului în pagină și pe site-ul vostru. Paginile vizitate de vizitatori, rata de respingere și timpul petrecut de cititor pe pagina voastră sunt criterii esențiale care trebuiesc evaluate mereu pentru a crește autoritatea paginii voastre web.
  • Creați conținut de cât mai bună calitate sau, dacă subiectul permite, conținut în format lung. Conținutul relevant, care răspunde întrebărilor și nevoilor utilizatorilor, care antrenează și generează calificative, comentarii și partajări sociale vă poate fi de mare ajutor.

Nu pierdeți niciodată din vedere că strategia de link building, page authority și domain authority merg mână în mână. Cu cât autoritatea paginii și autoritatea domeniului vor fi mai mari, cu atât veți avea mai multe șanse să urcați în preferințele utilizatorilor. Fiecare punct câștigat în plus are o relevanță anume și cu cât aveți mai multe puncte, cu atât veți fi mai apreciat de Google.

Atunci când vreți să vedeți cel mai bine rezultatele unei strategii SEO pe termen lung este bine să vă concentrați acțiunile și pe obținerea unor calificative cât mai mai bune pentru autoritatea paginii!