TOP 10 greșeli SEO pe care le fac începătorii
La ora actuală există o cantitate impresionată de articole, tutoriale, ghiduri și filmulețe pe YouTube care ne învață să facem SEO. Găsești materiale disponibile pentru orice stadiu de începere a promovării. Însă, oricât de simplu ar părea din prezentarea etapelor ce trebuie parcurse, demersul nu este unul ușor de realizat. Pentru conceperea unor strategii eficiente este nevoie de ani de experință și de multă practică.
Promovarea SEO este un demers complex, ce implică multe aspecte și poate atrage în multe capcane pe cei care doresc să obțină rezultate spectaculoase rapid, fară să aibă rabdarea necesară să aplice corespunzător fiecare parte a strategiei. Tocmai de aceea în cele ce urmează îți propunem atenției câteva dintre greșelile, cele mai des întâlnite, ce trebuie evitate pentru a beneficia de o promovare SEO cât mai bună.

10 greșeli SEO de evitat în promovare:
Greșeala SEO #1. Datorită informațiilor disponibile pe internet unora li se poate părea că promovarea SEO este un demers banal, ce poate fi realizat de către oricine, cu ceva cunoștințe din surse autorizate și cu curajul necesar de a porni de unul singur la drum. Într-adevăr, promovarea SEO presupune respectare anumitor procese clare, însă efiența lor este dată și de experința dobândită în timp. Tocmai de aceea, dacă dorești o promovare eficientă, apelează la o firmă specializată în realizarea de astfel de servicii.
Greșeala SEO #2. Nu căuta și nu accepta promisiunea unor rezultate eficiente și rapide. Rezultatele aplicării unor strategii SEO eficiente se văd după câteva luni bune. Iar dacă dorești obținerea mai rapidă a acestor rezultate îți faci iluzii. Unele campanii plătite pot face minuni pe termen scurt, dar dacă nu sprijini acest demers și cu o serie de elemente de stabilitate, tot ceea ce ai realizat se va duce rapid în momentul în care nu mai investești acele sume de bani. La fel de adevărat este și că promisiunile ce pot fi făcute de unele agenții sunt exagerate. Nicio agenție de marketing nu poate garanta obținerea unei poziți fruntașe în clasament, fară să treacă o anumită perioadă de timp.
Greșeala SEO #3. Lipsa unei auditări permenente a site-ului și a eficienței campaniei de optimizare SEO. Orice demers SEO trebuie să înceapă cu o auditare a site-ului, fiecare campanie trebuie monitorizată și văzut clar care au fost rezultatele. Este recomandat ca măcar o dată la 6 luni să realizezi un audit SEO al site-ului. Fară o măsurare constantă a poziției și eficineței aplicării unor strategii, întregul demers este lipsit de sens.
Greșeala SEO #4. Oferirea unei experiențe de accesare a site-ului neplăcută. Oricât am încerca să atragem vizitatori în site, dacă la primul contact cu acesta se lovesc de numeroase probleme, efortul este egal cu 0. Dacă site-ul se încarcă greu, dacă apar erori la acesarea anumitor pagini și dacă utilizatorul nu reușește să găsească ușor informațiile, serviciile sau produsele pentru care a intrat în site, atunci orice strategie am aplica, rezultatele vor continua să fie slabe.
Greșeala SEO #5. Alegerea unor cuvinte cheie insuficient de relevante pentru conținutul site-ului sau pentru care există o concurență prea mare. Dacă nu îți setezi foarte clar cuvintele cheie pentru care dorești optimizarea, rezultatele se vor lăsa așteptate. La fel se întâmplă și în cazul în care alegi cuvinte foarte căutate, pentru care costurile sunt ridicate și rezultatele se pot schimba foarte rapid. Este de preferat să alegeți cu foarte mare atenție aceste cuvinte cheie și să realizați o promovare pe temen lung.
Greșeala SEO #6. Site-ul are texte puține, de calitate indoielnică, copiate din alte surse și mult conținut dublu. Acesta este un alt scenariu pe care, atât motarele de căutare, cât și utilizatorii le vor depuncta constant. În primul rând fără un conținut de calitate și relevant pentru căutători, Google nu va acorda importanță paginilor și nu le va aduce în atenția publicului. În al doielea rând, dacă o persoană interesată ajunge totuși în site, dar răspunsurile oferite nu sunt de calitate și nu-i satisfac nevoia de informare sau cumprare, atunci el va părăsi rapid site-ul și nu-l va mai accesa și cu altă ocazie. Pentru astfel de site-uri promovarea SEO nu va fi niciodată eficientă și rezultatele vor fi dezamăgitoare.
Greșeala SEO #7. Odată obținută o poziție în căutări nu mai este nevoie de prea multă promovare. Este adevărat că drumul spre vârf este lung și costisitor, dar dacă nu vei continua să susții acea clasare, rezultatele obținute cu atât efort se vor pierde mai repede decât ai sperat. Pentru a obține și a menține un site într-o poziție fruntașă este nevoie de o promovare constantă și permanentă.
Greșeala SEO #8. Website-ul nu este optimizat pentru dispozitivele mobile. La ora actuală peste 50% dintre accesările de informații și detalii despre servicii, produse au loc de pe dispoztive mobile. Un site cu o grafică învechită și care nu este responsive nu mai este de actualitate nici pentru Google, nici pentru utilizatori. Dacă acești clienți potențiali nu au posibilitatea de a ajunge la răspunsurile dorite, chiar și de pe telefonul mobil, cu siguranță site-ul va pierde mult.
Greșeala SEO #9. Folosirea unor metode și stategii învechite sau neacceptate de noile reguli Google. Printre strategiile neadaptate și penalizate amintim, supraoptimizarea sau folosirea excesivă a unor cuvinte cheie, cumpărarea sau schimbul exagerat de link-uri, redirecționarea utilizatorilor pe o altă pagină decât cea accesată, plasarea abuzivă a unor likuri către sitre-uri vulnerabile, utilizarea unor versiuni diferite ale site-ului către Google și utilizatori etc. Pentru a asigura o optimizare reală este obligatoriu să respectăm și să folosim tactici de optimizare SEO whitehat. O penalizare drastică va anula tot efortul și va conduce la rezultate contrare așteptărilor.
Greșeala SEO #10. Nu acordați atenție rețelelor sociale. Mulți proprietari de site-uri uită că aceste rețele sociale, precum Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Snapchat pot face minuni în aducerea de trafic către site. Cu un material interesant, cu un filmuleț sau o prezentare originală se pot face minuni. Dacă există posibilitatea de distribuire de informații utile, aceste rețele pot fi folosite cu succes pentru atragerea cât mai multor vizitatori în site.
Sunt multe alte aspecte leagate de optimizarea SEO care ar putea fi menționate aici. Mai putem aminti, lipsa unei optimizări a titlurilor și a descrierilor meta, un număr prea mare de etichete, utilizarea aceluiași cuvânt ancoră la toate link-urile, ignorarea Google +, lipsa unor cunoștințe despre cele mai noi strategii de promovare etc.
Acestea sunt o parte dintre erorile pe care le pot face cei care doresc să își conceapă strategii SEO siguri și se află la început. Profesioniștii cunosc în detaliu toate aceste aspecte și vor reuși mereu să evite astfel de capcane sau să le recomande clienților ocolirea lor.
Unele dintre cele mai importante detalii de care ar tebui să ți sema atunci când dorești să faci promovare SEO este realizarea unui conținut original, de cea mai bună calitate, care să răspundă nevoilor și întrebărilor care îi frămantă pe utilizatori. Prin postarea constantă de informații și detalii relevante se pot atrage numeroși utilizatori în site și pot fi convertiți în clienți permanenți.
Un alt aspect important este realizarea unei strategii de link building eficientă, cu linkuri de calitate, către site-uri cu autoritate. Ele pot atrage atenția asupra importanței unui site și pot aduce apreciere din partea motoarelor de căutare. Cu cât dispuneți de mai multe link-uri, cu atât va fi mai bine pentru promovarea SEO.
Realizarea unor programe complexe de promovare de către o firmă specializată și cu experiență poate garanta obținerea unor rezultate deosebite și menținerea cât mai mult timp într-o poziție obținută.
Doar cu un efort susținut și fară a încălca practicile acceptate de motoarele de căutate puteți avea și consolida o anumită clasare. Numai prin monitorizarea permanentă a rezultatelor se poate vedea eficiența metodelor folosite și se pot calibra cele mai bune strategii.