Dacă te-ai întrebat vreodată ce este seo, acest articol cu siguranță îți va răspunde la intrebare.

Simpla prezență în mediul online a încetat de multă vreme să mai fie un avantaj în raport cu concurența. Oricât de bine ar fi realizat un site, dacă nu dispune și de servicii SEO și de o promovare adecvată, existența sa nu va produce niciodată efectele așteptate. Pentru a avea cele mai bune rezultate este nevoie de cunoașterea în detaliu a tuturor proceselor implicate, de multă experiență și de conceperea unor strategii complexe, adaptate.

ce este SEO

Ce înseamnă SEO?

Ce este SEO? SEO, abrevierea de la Search Engine Optimisation, este o strategie de îmbunătățire continuă a unui site, prin care se urmărește obținerea unei poziționări cât mai bune în motoarele de căutare. Scopul urcării în clasament este acela de a fi cât mai vizibil, a atrage cât mai mulți utilizatori în site, a le prezenta cât mai bine informațiile, produsele sau serviciile oferite și a obține o conversie cât mai bună. Acest proces implică o serie de proceduri de optimizare on page și off page, în așa fel încât orice vizitator care ajunge în site să aibă o experiență de navigare cât mai plăcută, să găsească ceea ce căuta, să devină client și să revină de fiecare dată când este în căutarea a ceva care se găsește pe acel site.

Cu cât un website este și va rămâne poziționat mai bine în căutările utilizatorilor pe motoarele de căutate, cu atât va avea o reputație mai bună și va susține mai bine un business aflat în plină dezvoltare. În tot acest demers calitatea și respectul față de utilizatori ar trebui să fie cuvintele definitorii.

Moz răspunde la întrebarea ce este SEO ? cu următoarea definiție:

SEO stands for Search Engine Optimization, which is the practice of increasing the quantity and quality of traffic to your website through organic search engine results.

moz.com

O altă definiție pentru ce înseamnă SEO vine de la Brian Dean, fondatorul backlinko:

Search engine optimization (SEO) is the art and science of driving targeted traffic to your website from search engines. Common tasks associated with SEO include creating high-quality content, optimizing content around specific keywords and building backlinks.

Brian Dean

Care este scopul optimizării SEO?

Acum că ai aflat câte ceva despre ce este seo, să vedem și care este scopul acestei activități.

În funcție de nivelul la care este situată o afacere, scopul urmărit este fie acela de a reuși să urce în clasament, în funcție de anumite cuvinte cheie considerate relevante pentru domeniul de activitate, fie de a obține o poziționare cât mai bună în atenția utilizatorilor și de a se menține acolo. Cu cât site-ul va avea o vizibilitate mai bună pentru publicul țină și vor fi atrași mai mulți utilizatori în site, cu atât miza avută în vedere va fi mai bine realizată.

Pentru a atinge cât mai bine acest țel trebuie avute în vedere anumite etape foarte clare de construcție și de elaborare a întrgii strategii de optimizare SEO. Pentru a obține cele mai bune și cele mai adaptate rezultate, procesul începe din momentul în care este costruit un site și nu se termină niciodată. Concurența acerbă din mediul online și dinamica specifică nu permit niciun moment de răgaz. Trebuie găsite mereu metodele cele mai potrivite și trebuie folosite mereu strategii cât mai ingenioase pentru a câștiga în lupta cu competitorii.

Care sunt principalele beneficii aduse de o strategie SEO bine gândită?

Având în vedere scopul, beneficiile pe care o afacere le poate obține prin serviciile de optimizare seo pentru site-ul său sunt:

  • obținerea unei poziționări cât mai bune în interogările de pe motoarele de căutare;
  • o mai bună vizibilitate și autoritate pentru un brand, companie, produs, pagină;
  • ajungerea mai facilă la publicul țintă vizat;
  • aducerea unui trafic mai mare pe site;
  • mai multe conversii.

Așadar există numeroase beneficii pe termen mediu și lung, ce pot duce la consolidarea și la dezvoltarea eficientă a unui business.

Care sunt procedurile de bază implicate în procesul de optimizare SEO?

În primul rând trebuie subliniat faptul că acest proces este unul destul de anevoios, care nu poate și nu are cum să producă rezultate imediate. Dacă o companie vă propune obținerea unei poziții în clasament, pe cuvintele cheie vizate, în mai puțin de trei luni, oferta trebuie tratatată cu susceptibilitate. Chiar și în cazul în care ați obținut poziția mult râvnită, dacă nu veți continua să investiți în această direcție, rezultatele atât de greu câștigate se pot pierde foare ușor.

Pentru a avea cele mai bune rezultate, cel mai bine este să apelați la o companie specializată atât în servicii de construcție a unui site, cât și în servicii de promovare SEO.

Iată care sunt principalele tipuri de proceduri implicate:

1. Optimizare on page (optimizare internă) care presupune:

  • crearea unui site care să se încarce cât mai rapid
  • optimizarea structurii paginilor
  • indexarea paginilor
  • optimizarea legăturilor interne
  • asigurarea unei experiențe de navigare cât mai plăcută
  • scrierea cu atenție a titlurilor, a descrierilor etc.
  • prelucrarea imaginilor și video-urilor
  • realizarea de conținut original, de calitate, relevant, scris corect din punct de vedere gramatical, care să raspundă cât mai bine la întrebările utilizatorilor
  • realizarea unei harți a site-ului
  • optimizarea pentru toate tipurile de diplay.

2. Optimizare off page (optimizare externa) care ține de:

  • realizarea unor link-uri externe de calitate
  • schimbul de link-uri cu alte site cu autoritate
  • postarea de articole în publicații online
  • creșterea numărului de interacțiuni sociale
  • participarea la discuții pe forum-uri de specialitate, care permit și plasarea de link-uri
  • colaborarea cu bloggeri, influenceri, personalități etc..
  • apelarea la forme de publicitate plătită.

Dacă site-ul pentru care doriți optimizare bifează aceste aspecte, șansele de a obține rezultate cât mai bune și o poziționare cât mai bună în motoarele de căutare cresc considerabil. Dacă aveți pregătirea și experiența necesară, efectele benefice nu vor întârzia să apară. Dacă sunteți abia la început de drum și nu aveți prea multe informații, cel mai bine este să apelați la o agentie SEO, care să conceapă și să pună în practică strategii cunoscute, testate și performante în a obține cele mai bune rezultate.

Ce înseamnă rezultate organice?

Ori de câte ori dorim să aflăm ceva prin intermediul motoarelor de căutare, după interogare ni se vor afișa o serie de rezultate. Unele dintre acestea sunt marcate cu „Ad” și reprezintă rezultate plătite, iar la mijloc se află o serie de site-uri care sunt rezultatele organice ale căutărilor. Aceste site-uri sunt cele care dispun de cele mai bune servicii SEO și care au reușit să obțină și să-și consolideze o poziție binemeritatată în oferirea de informații relevante, produse sau servicii de cea mai bună calitate. Ele sunt „organic results” și de aceea se plasează primele în rezultatele oferite de motoarele de căutare prin „organic search”. Chiar dacă și pentru obținerea lor este nevoie de un buget, ele nu sunt obținute ca urmare a unei promovări plătite. Ele sunt afișate după relevanța lor, în funcție de cuvântul sau expresia cheie căutată și sunt rezultatul aplicării unei bune strategii SEO și al câștigării luptei cu concurența.

Ce este traficul organic?

Dacă site-ul a beneficiat de aplicarea celor mai bune strategii SEO și este construit după standardele menite să asigure vizibilitate, cea mai bună experiență de navigare, informare, achiziție, interacțiune cu site-ul, atunci traficul organic nu va întârzia să apară.

Traficul organic reprezintă de fapt toate acele vizite pe care un site le primește direct de pe motoarele de căutare, atunci când există interogări legate de anumite cuvinte cheie.

Dacă, fără a apela la promovare plătită, o persoană întreabă ceva legat de domeniul vostru de activitate sau despre un produs disponibil pe site și site-ul vostru apare printre primele opțiuni, înseamnă că beneficiați de servicii SEO de cea mai bună calitate și ați reușit să obțineți ceea ce ați dorit.

La ora actuală o bună parte din traficul organic poate veni și de pe rețelele de Social Media, respectiv Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, etc. Deși link-urile de pe astfel de rețele au un atribut „nofollow”, o bună prezentă în rețelele de socializare poate atrage trafic important și poate aduce numeroase vizite pe site. Tocmai de aceea, într-o strategie SEO actuală este bine să includeți și o bună prezență în Social Media.

Ar mai fi multe de spus despre ce este seo și ce implică la ora actuală realizarea unei strategii SEO complexe și adaptate dinamicii și concurenței din mediul online actual. Pentru a beneficia de cele mai bune detalii și sfaturi în acest sens nu ezitați să apelați la o agenție dedicată, așa cum este Edcora!