Din acest articol vei afla definiția Native Advertising (Publicitate Nativă), exemple și avantaje ale acestui tip de publicitate.

Provocarile venite din partea principalelor canale de promovare utilizate în zilele noastre, ne obligă să căutăm și să găsim noi strategii de marketing și modalități cât mai ingenioase și cât mai adaptate de prezentare a afacerilor, brandurilor, serviciilor și produselor.

Cu cât identificăm mai bine publicul țintă vizat și oferim o variantă de comunicare care să atragă atenția în mod inteligent, care să fidelizeze și să genereze recomandări și conversii, cu atât suntem mai bine plasați pe o traiectorie mai bună.

Un articol de pe wordstream.com menționează că mai mult ca sigur ai văzut diverse exemple de native advertising fără să îți dai seama și că în zilele noastre publicitatea nativă este peste tot în jurul nostru și devine din ce în ce mai greu de observat.

Chiar dacă nu este un termen nou, Native Advertising este o modalitate eficientă și promițătoare de a ajunge într-o manieră potrivită la toți cei care sunt sau ar putea să fie interesați de produsele și serviciile destinate promovării.

De unde vine termenul de Native Advertising?

Prima definiție a native advertisingului îi aparține lui Dan Greenberg, care îl prezintă drept o formă de publicitate ce îmbracă forma vizuală a mediului/canalului unde este publicată și în care reclama devine parte din conținutul prezentat.

Ce este Native Advertising?

Așa cum îi spune și numele native advertising este o modalitate a marketing-ului modern de a crea mesaje publicitare care să se integreze perfect contextului în care sunt livrate.  El se poate prezenta sub forma unui text, articol, material video etc. .

Care sunt principalele forme de Native Advertising?

Formele de prezentare și promovare a brandului, produselor și serviciilor s-au diversificat foarte mult în ultima vreme și caută să se camufleze și să se adapteze cât mai bine modalității de informare a publicului țintă vizat. Astfel, conform informațiilor furnizate de IAB (Interactive Advertising Bureau), la ora actuală dispunem de următoarele tipuri de native advertising:

In Feed Ad Units, respectiv acele articolele de promovare (advertoriale) care au același format ca și materialul editorial publicate de site-ul gazdă. 

Search Ads, care sunt reclamele afișate deasupra rezultatelor organice în motoarele de căutare, precum cele din Google.

Recommendation Widgets, care sunt recomandările ce apar automat la finalul articolele pe care le citiți și care sunt sugerate ca fiind importante, legate sau în aceeași arie de interes cu ceea ce ați consultat deja.  

Promoted Listings, care sunt prezente pe site-uri de afiliere în e-commerce sau comparatoare de prețuri și care constau în includerea preferențială în lista de căutări a  anumitor produse. 

In-Ad (IAB Standard), care includ bannere cu un conținut cat mai relevant pentru contextul in care sunt afisate.

Custom / Can’t be Contained, ce includ alte tipuri de native advertising, ce nu se încadrează in categoriile de mai sus.

La ce trebuie sa fiți atenți cand alegeți native advertising ca mijloc de promovare.

Astfel, dacă alegeți să publicați un articol într-o publicație online, chiar dacă intenția voastră este aceea de obține trafic către site și cât mai multe vânzări, conținutul mesajului trebuie să fie astfel redactat încât să atragă atenția, să fie interesant și să camufleze cât mai bine intenția de promovare. Cu alte cuvinte, acest “nativ” din denumire spune că articolul trebuie să se asemene foarte bine ca formă cu conținutul editorial nepublicitar al publicației alese.

Chiar dacă este vorba despre un mesaj plătit, el trebuie cât mai natural să-i anunțe pe consumatori și să-i convingă pe cei interesați să îl acceseze, neglijând chiar și faptul că este însoțit de specificația P, Ad, promovat, sponsorizat, publicitate etc. .

La ora actuală toate strategiile de marketing includ bugete consistente și pentru acest tip de promovare. Și datorită interesului crescut pentru acest gen de publicitate și dezavantajelor concurențiale pe care le pot aduce firmelor ce nu dispun de resurse prea mari pentru acest gen de promovare, în multe țări există chiar o legislație specifică ce obligă publicațiile, motoarele de căutare, platformele, blogurile etc. să specifice clar despre ce tip de conținut este vorba.

Ce înseamnă Native Advertising și cât este de eficientă această formă de promovare

Precursorul acestei forme de publicitate este considerată plasarea de produse numită și embedded marketing, prin care se dorea promovarea unui produs printr-un conținut specific, clar publicitar. Spre deosebire de aceasta, în cazul native advertisingului prezentarea produselor se face într-o manieră, care să permită integrarea perfectă a materialului realizat, care să-l deosebească foarte puțin de restul conținutului prezent pe site. 

Pentru a realiza materiale de cea mai bună calitate, care să corespundă cât mai bine intențiilor, fără să lezeze cu nimic interesele publicațiilor sau cititorilor, este nevoie de un editor, content writer sau copywriter cu experiență. La modul general, orice text sau articol care este scris fără a ține cont de specificul  platformei online în care va apărea, va atrage atenția în mod negativ și poate produce chiar efecte contrare celor dorite.

Pentru a realiza materiale de native advertising de calitatea necesară, de cele mai multe ori este nevoie de o colaborare strânsă între o agenție de marketing și canalele sau publicațiile alese pentru promovare. Atunci când este vorba despre grupuri editoriale diferite sau de platforme speciale, fiecare dintre acestea se conformează unor norme generale, dar impune și politici specifice, ce trebuie să fie ambele respectate. 

Care sunt cele mai utilizate forme de Native Advertising?

Cum în prezent cele mai importante lupte pentru a câștiga atenția publicului și o cotă de piață cât mai însemnată aparțin mediului online, interesul pentru a identifica cât mai multe canale pentru promovare este din ce în ce mai mare. Astfel toate companiile ce își doresc o prezență cât mai diversificată și cât mai activă în online au nevoie să recurgă și la native advertising. Acesta este parte integrantă a oricărei strategii de marketing și aduce beneficii importante și din punct de vedere SEO.

Ceea ce apare ca și conținut sponsorizat este forma de native advertising cea mai des întâlnită. Producerea de conținut sponsorizat este o parte integrantă a oricărei intenții de a obține o vizibilitate cât mai bună, a atrage un trafic cât mai mare către un site și a crește rata vânzărilor. 

Datorită interesului crescut pentru rețelele de socializare, conținutul sponsorizat pe acestea este una dintre cele mai populare metode de promovare, cu costuri avantajoase, expunere ce poate fi bine targetată și feedback imediat.  

Prezența în mediul online prin advertoriale seo, articole de blog, ghiduri de cumpărare, articole pe diverse platforme de specialitate, postări realizate de bloggeri cunoscuți și influenceri reprezintă și ele variante de native advertising din ce în ce mai utilizate și mai apreciate.

Care este diferența dintre Native Advertising și Content Marketing?

Întotdeauna crearea de conținut de calitate, adecvat canalului folosit, interesant pentru cititori și relevant pentru motoarele de căutare reprezintă varianta ideală de promovare a unui brand, serviciu sau produs. Aceste aspecte trebuie să fie atinse de toate formele de conținut utilizate în orice strategie de promovare.

Într-o campanie de Native Advertising o companie apelează la formatul, stilul, reputația și publicul platformei pe care o alege pentru promovare, conformându-se cât mai natural regulilor și specificului editorial agreat de platformă. Prin această metodă, firma, serviciile sau produsele aflate în ofertă se pot prezenta, dar într-o manieră de expresie și creație limitată de canalele alese pentru promovare.

O campanie de Content Marketing poate fi derulată atât pe site-ul propriu, cât și pe alte platforme și site-uri, oferind o libertate mult mai mare de creație și expunere. O astfel de strategie permite  mai multă libertate de acțiune și identificarea unor mijloace originale de a obține atenția audienței dorite.   

Între cele două metode de promovare există o strânsă legătură, ele intersectandu-se în multe puncte și având în mare parte aceeași miză, respectiv vizibilitate, trafic, angajament și conversie din partea publicului vizat. Pentru realizarea ambelor este nevoie de experiență, talent, imaginație și flexibilitate.

Care sunt avantajele oferite de Native Advertising?

În principiu, dacă o campanie publicitară, oricare ar fi metoda sau canalul de difuzare ales, este creativă, neagresivă, informativă, cu impact, atât cel care o inițiază, cât și clientul final au de câștigat.

Firma care dorește promovarea are următoarele avantaje:

  • o vizibilitate mai rapidă
  • creșterea traficului
  • câștigarea de backlink-uri de calitate
  • respect pentru audiență
  • oferirea de informații ce pot fi utile pentru publicul interesat 
  • o mai bună targetare a audienței vizate
  • transparență în promovare
  • egalitate în drepturi și obligații cu ceilalți competitori
  • educarea și convingerea inteligentă a publicul în legătură cu calitatea brandului, produselor și serviciilor
  • posibilitatea de a testa mai multe canale și de a vedea care este cel mai eficient pentru a obține rezultatele dorite
  • un SEO mai bun.

Vizitatorii au următoarele avantaje:

  • pot alege singuri dacă accesează sau nu un articol, site, reclamă, film etc.
  • dacă sunt interesați de un domeniu, pot beneficia mult mai rapid de informație specifică și recomandări
  • se pot bucura de articole și postări care să corespundă mai bine preferințelor lor.

Concluzie

Experiența oferită utilizatorilor este la ora actuală unul dintre criteriile cele mai importante pentru a câștiga notorietate și un trafic cât mai mare. Având în vedere acest criteriu, toate formele de promovare utilizate în mediul online trebuie să fie cât mai naturale și cât mai adecvate specificului canalului ales, căutând să corespundă cât mai bine exigențelor publicului vizat. Realizarea de materiale de native advertising și conținut de calitate care să sune cât mai natural și care să întâmpine nevoile clienților actuali este o mare provocare, căreia trebuie să-i facă față cât mai bine toți proprietarii de afaceri online și toți oamenii de marketing.