Cum să alegi o agenție SEO pentru site-ul tău?

10 sfaturi oferite de specialiști Google

Optimizarea pentru motoarele de căutare este un proces complex și dinamic, ce ține de o serie de factori care se află mereu în schimbare. SEO este o artă ce presupune combinarea unor strategii bine gândite cu permanenta evoluție a tehnologiei și a algoritmilor de căutare. Alegerea unei agenții SEO care să se ocupe de aducerea companiei tale în primele poziții în motoarele de căutare este o decizie deloc simplă. Prezența în primele opțiuni pe care le oferă Google este legată de o serie de aspecte, de care trebuie să țineți cont chiar de la începutul prezenței firmei voastre în mediul online. Există zeci și sute de agenții si experți SEO care vă promit cele mai bune rezultate, în cel mai scurt timp. Cine vă poate și aduce poziția mult râvnită ține de un calcul pe care trebuie sa vi-l faceți singuri, ținând cont de o serie de sfaturi, pe care le voi enumera mai jos.

10 sfaturi oferite de specialiști Google in alegerea firmei SEO

1. Atunci când căutați o agenție care să se ocupe de crearea și designul website-ului companiei sau magazinului vostru, alegeți o agenție care să se ocupe și de serviciile de SEO. Un site trebuie să fie bine conceput și realizat pe anumite direcții de optimizare, încă din faza de început. Oferiți cât mai multe informații despre tipul de activitate, serviciile și produsele pe care intenționați sa le promovați, direcțiile în care doriți să evoluați în timp (vânzări online, plată cu cardul, cont client), în așa fel încât să aveți inserate toate modulele de care veți avea nevoie pe parcursul activității. Dacă veți fi nevoiți sa faceți tot timpul modificări, acestea pot dăuna procesului de optimizare SEO.

2. Alegeți o agenție SEO care să va pună la dispoziție încă de la început serviciile unui copywriter experimentat. Acesta vă poate oferi sugestii importante și semnificative pentru a realiza texte de calitate, detaliate și complete, cât mai relevante pentru motoarele de căutare. Un conținut scris corect, bine structurat, ținând cont de cuvintele cheie vizate spre promovare vă poate aduce beneficii imediate, chiar de la început. Un articol de blog ce conține informații și caracteristici detaliate ale produselor și serviciilor promovate este un ingredient esențial al oricărui proces de optimizare SEO.

3. Nu căutați cea mai cunoscută sau cea mai bine clasată firmă de optimizare SEO. De cele mai multe ori aceste agenții sunt extrem de aglomerate, pot avea clienți foarte mari, care le acaparează tot timpul și nu sunt suficient de pregătite pentru tipul tău de afacere și buget. Pot fi extrem de costisitoare, cu rezultate mediocre pentru tipul vostru de activitate. Faima și prețurile cele mai mari nu garantează întotdeauna cea mai bună calitate. Firme mai mici, cu prețuri competitive, cu experiență pe segmentul de promovare pe care îl doriți pot fi o alegere mult mai potrivită.

4. După ce v-ați stabilit foarte clar scopurile, bugetul și direcția de promovare, alegeți o companie de promovare SEO cu recomandări și rezultate verificabile, în care să aveți încredere, care să dispună de un portofoliu însemnat de clienți cu realizări pozitive. Cereți opinii, consultați forum-uri, solicitați recomandări, vizitați site-urile clienților, întâlniți-vă de mai multe ori cu un reprezentant al companiei. Nu mergeți doar pe opinia și informațiile furnizate de agenție. Puțină prudență și circumspecție nu strică pentru a alege un partener de afaceri cât mai bun.

5. Alegeți o agenție SEO care s-a ocupat și de alte companii cu specific de activitate și pretenții de promovare asemănătoare. Ei pot dispune de specialiști SEO, care să aibă suficientă experiență, care să vină cu cele mai bune recomandări și soluții pentru evoluția afacerii. Ceea ce este excelent și performant pentru un tip de business, s-ar putea să nu fie la fel de profitabil și adaptat pentru tipul vostru de afacere. Dar, când o agenție s-a ocupat de promovarea unei companii ce a suscitat provocări similare cu cele pe care le ridică și situația voastră, atunci soluțiile sunt avizate și din cele mai bune. Experiența își spune întotdeauna cuvântul!

6. Interesați-vă de tipul de strategii pe care agenția SEO îl va implementa, dacă va face modificări la codul sursă al paginii sau va veni cu meta tag-uri noi, dacă va modifica texte sau va adăuga pagini noi, dacă respectă bunele practici din domeniu. De cele mai multe ori campaniile de promovare presupun, pentru a ajunge la rezultate cât mai bune, folosirea unor strategii combinate. Trebuie să știți în permanență ce se întâmplă cu promovarea site-ului și implicit cu afacerea voastră.

7. Monitorizați în permanența rezultatele oferite de un audit SEO pentru a vă asigura că sunteți purtat în direcția pe care v-o doriți. Cereți tot timpul informații despre procese și modalitățile de implementare. Dacă există o neconcordanță între ceea ce v-ați propus și ceea ce ați realizat, poate undeva este o neînțelegere. Cereți rapoarte periodice privind evoluția procesului de optimizare SEO. Dacă prezența voastră în online este mai bună, aveți mai mulți vizitatori și rata de conversie, conform scopului, este mai mare, înseamnă că sunteți în direcția bună.

8. Alegeți o firmă de optimizare web care vă oferă prețuri corecte pentru tipul de activitate prestat. Prețurile mici pot însemna lipsă de experiență și pot conduce la mai multe prejudicii decât la avantaje. Prețurile mari, dacă nu v-ați făcut bine calculele de la început, pot conduce la epuizarea rapidă a bugetului, fără a ajunge vreodată la rezultatul scontat. Dacă ceea ce ați investit s-a întors printr-un trafic mai mare și mai mulți clienți, costul a meritat pe deplin.

9. Înainte de a bate palma cu orice agenție SEO, cereți un raport SEO detaliat despre starea actuală a site-ului vostru și solicitați agenției de marketing să vi se precizeze clar direcțiile și mijloacele folosite pentru promovare, pentru a ști clar de unde plecați, pe unde mergeți și unde ar trebui să ajungeți.

10. Stabilește clar de la început zona și direcția în care vrei să te promovezi. Primul loc în clasamente nu înseamnă neapărat mai mulți clienți sau cea mai bună notorietate. Dacă ceea ce oferi și puterea ta de a-ți mulțumi clienții nu se potrivesc așteptărilor, s-ar putea ca această poziție să nu fie pentru tine și rezultatele să fie contrare așteptărilor. Beneficiile pot să fie semnificative pe termen scurt și păguboase pe termen lung.

Făceți-vă o listă cu 3-5 companii cu care vreți să lucrați, luați în calcul toate aceste 10 aspecte, stabiliți câte o întâlnire cu fiecare, evaluați-le conform acestor criterii și, în final, compania care are cel mai mare scor să fie compania cu care alegeți să lucrați.

Ce trebuie să cereți unei companii de SEO:

• să vă asigure o poziție mai sus în motoarele de căutare
• să va asigure mai mult trafic organic
• să aveți mai mulți clienți care sună sau se interesează de produsele și serviciile voastre
• să aveți mai mulți cumpărători
• să aveți mai mulți clienți care revin.

O agenție specializată vă poate oferi mai mult decât servicii de SEO. Puteți beneficia de o strategie de marketing bine pusă la punct, de servicii de copywriting de calitate, de campanii PPC, de postări pe rețelele sociale, de e-mail marketing. Când angajezi compania potrivită pentru a face această muncă complexă pentru tine, te poți concentra mai bine asupra bunului mers al afacerii tale, în loc să îți pierzi timpul să înveți algoritmi SEO și care sunt cele mai bune practici pentru marketingul online.

Ce obțineți dacă apelați la serviciile specializate de SEO de la Agenția de Marketing Online Edcora:

• mai mult timp pentru a va ocupa de specificul afacerii voastre
• un site îmbunătățit
• o experiență de navigare mai bună a vizitatorilor
• o clasare mai bună în motoarele de căutare
• mai mult trafic
• mai mulți clienți.
Alegeți încă de la început să încredințați serviciile SEO unei companii dedicate, cum este Edcora. Optimizarea pentru motoarele de căutare este un proces complex, care necesită multe ore de studiu, practică și multă atenție. Încercarea de a parcurge singuri acești pași, sărind peste etape, poate conduce la risipă de timp, cheltuieli inutile și rezultate contrare celor așteptate.