Având în vedere că în zilele noastre concurența s-a mutat în mediul online, a avea o cât mai bună optimizare pentru motoarele de căutare este o mare provocare atât pentru firmele care au în domeniul de activitate acest tip de servicii, cât și pentru toate afacerile ce își doresc o cât mai bună prezență în acest nou câmp de bătălie.
În acest sens există o serie de condiții de bază pe care orice site trebuie să le îndeplinească încă de la lansare și un plan de strategie SEO pe care toate firmele trebuie să-l pună în aplicare pentru a obține cele mai bune rezultate.
În plus, pentru a atinge țintele dorite, nu trebuie pierdut niciodată din vedere specificul domeniului de activitate, concurența, piața pe care se dorește promovarea, care sunt motoarele de căutare cele mai uzitate de către publicul țintă vizat și care sunt cele mai adecvate mijloace pentru promovarea pe acestea.
În țara noastră și la nivel mondial Google este cel mai accesat motor de căutare și de aceea fiecare afacere care dorește să obțină vizibilitate pe acesta trebuie să țină seama de practicile agreate și de toate modificările de algoritmi de căutare și rankare ce sunt anunțate.
Care sunt acele aspecte care asigură o cât mai bună optimizare pentru motoarele de căutare?
Optimizarea pentru motoarele de căutăre implică un demers complex de construcție, întreținere și promovare a unui site pentru a ajunge organic, cât mai sus în accesările utilizatorilor. Criteriile de relevanță și importanță sunt poate cele mai importante aspecte ce trebuie avute în vedere.
Procesul numit optimizare pentru motoarele de căutare este unul destul de anevoios, care are nevoie de timp pentru a produce rezultatele dorite. El se supune unei dinamici destul de accelerate. Este nevoie de multă răbdare, experiență și abilitate pentru a obține vizibilitate, a accede și a rămâne într-o poziție cât mai bună. Iar de cele mai multe ori succesul dorit poate fi obținut prin testări de strategii complexe, ce pot fi realizate prin conectare la principalele canale de informare sau prin apelarea la o agenție SEO dedicată.
Principalele proceduri implicate sunt:
1. Optimizare on page (opimizare on site) care presupune:
- realizarea unui site cu un design și un conținut care să se încarce cât mai repede
- crearea de titluri de pagini unice și etichete de pagini care să reflecte cât mai bine informația prezentă
- utilizarea de metaetichete “description” pentru rezumatul paginilor
- îmbunătățirea structurii adreselor URL
- optimizarea legăturilor interne prin crearea de texte ancore cât mai bune
- asigurarea unei experiențe de navigare cât mai plăcută
- realizarea de conținut imagine și text care să respecte drepturile de autor, original, de calitate, relevant, scris corect din punct de vedere gramatical, care să răspundă cât mai bine la interogările utilizatorilor
- prelucrarea imaginilor și filmelor pentru a corespunde cât mai bine parametrilor optimi de vizualizare și de încărcare
- realizarea unei hărți a site-ului (sitemap)
- utilizarea în mod corect și eficient a fișierul robots.txt
- acordarea atenției cuvenită valorii rel=”nofollow” pentru link-uri care se dorește să fie ignorate de clawlere
- optimizarea pentru toate tipurile de display.
2. Optimizare off page (optimizare externă) care ține de:
- realizarea unor link-uri externe de calitate
- schimbul de link-uri cu alte site cu autoritate (autoritate domeniu și autoritate pagina)
- conectarea site-ul la pagini sau adrese de social media și creșterea interacțiunii cu acestea
- postarea de articole în publicații online cunoscute și cu trafic
- participarea la discuții pe forum-uri de specialitate, care permit și plasarea de link-uri
- colaborarea cu bloggeri, influenceri etc..
- apelarea la forme de publicitate plătită. (Display, PPC)
Dacă veți ține seama de toate aspectele menționate anterior, aveți cele mai bune șanse de a obține rezultate cât mai bune și o poziționare organică cât mai bună în motoarele de căutare. Pentru îmbunătățirea constantă a rezultatelor nu ezitați să apelați la instrumente și tooluri gratuite sau chiar plătite. Acestea vă pot fi de mare ajutor în a observa acolo unde lucrurile nu stau cel mai bine din punct de vedere SEO, de unde vă vin cei mai mulți utilizatori, ce demersuri v-au adus cea mai bună conversie și cum să direcționați și să scalați întregul proces de optimizare pentru motoarele de căutare.
Care sunt cele mai bune idei de optimizare pentru motoarele de căutare în 2020
Pentru că în mediul online concurența este din ce în ce mai mare, orice site care dorește să se promoveze are nevoie pentru optimizare pentru motoarele de căutare de:
- Un design simplu, elegant și care să asigure cea mai bună încărcare pe motoarele de căutare
Chiar dacă original poate însemna sofisticat, elaborat și rezoluții cât mai înalte, cu filmulețe și detalii complexe, pentru a putea fi accesibil rapid tuturor celor interesați de serviciile sau produsele pe care le oferă, o afacere online trebuie să asigure utilizatorilor actuali acces rapid la informația și datele considerate cele mai importante. De aceea un design cât mai simplu, orientat spre conversie, care să faciliteze informarea și direcționarea în site este la ora actuală cea mai recomandată opțiune.
- O experiență de navigare cât mai bună
Principala miză a motoarelor de căutare este la ora actuală aceea de a asigura utilizatorilor cele mai relevante rezultate și acces la site-urile cu informațiile cele mai apropiate de intențiile lor. Acest lucru trebuie să fie avut în vedere mereu în design-ul și realizarea de conținut pentru orice tip de afacere online. Experiența utilizatorilor și timpul petrecut de aceștia pentru a accesa informația oferită sunt criterii de rankare cu o pondere din ce în ce mai mare.
- Conținut de cea mai bună calitate
Pentru a garanta tuturor celor care ajung în site o experiență cât mai bună, pe lângă viteza de încărcare optimă, utilizatorilor trebuie să li se ofere și conținut imagine și text de cea mai bună calitate. Dacă imaginile nu se încarcă bine, există pagini cu erori, prezentarea și descrierile sunt superficiale, cu greșeli de scriere, de valoare îndoilenică, greu de digerat și neactualizate, orice încercare de promovare și de a obține o conversie cât mai bună poate fi ineficientă. La fel de dăunător este și să adăugați conținut mult, dublu, de calitate proastă, redundant și creat doar de dragul de a înșela motoarele de căutare că acolo se află ceva de valoare.
- Acordați o atenție deosebită faptului de a fi responsive
Nu mai este de multă vreme o noutate că pentru anumite domenii și pentru vânzări online sunt din ce în ce mai mulți utilizatori care fac căutarea de pe dispozitive mobile. În aceste condiții trebuie pus un accent corect pe optimizarea pentru dispozitive mobile. Acest aspect nu este doar un factor de rankare mai bun, ci este poate cel mai important aspect al creșterii ratei de vizibilitate și de conversie.
- Operați mereu modificări care să țină cont de schimbările operate în algoritmii de căutare
Modalitatea de ierarhizare a răspunsurilor oferite este influențată în zilele noastre de mult mai multe criterii de evaluare și de relevanță. Google colectează mereu informații despre localizarea, preferințele și sensul interogărilor. Tocmai de aceea, în crearea de conținut, în indexarea și optimizarea acestuia va trebui să țineți cont de mult mai multe detalii și nuanțe. Acum totul este mai dinamic și mult mai adaptat, iar în relația dintre cel care face interogarea și răspunsul oferit intervin factori de interacțiune și de inteligență artificială. Printre cele mai importante aspecte menționăm: oferirea de răspunsuri personalizate în funcție de localizare, de istoric de navigare și de căutări, de partajare în social media, de dispozitivul folosit etc. sau oferirea de răspunsuri directe.
- Creați site-uri care să țină cont de evoluția tehnologiei
Dacă cu câtiva ani în urmă, a fi responsive era cea mai bună modalitate de a fi accesat mai des, astăzi crearea site-urilor și a conținutului trebuie să țină cont de mult mai multe alte detalii tehnice și inovații în materie de căutare. Printre cele mai importante aspecte menționăm: căutarea vocală, conexiuni cât mai securizate, experimentarea virtuală sau prin realitate augmentată, utilizarea inteligenței artificiale pentru sesizarea mai clară a intenției utilizatorului, oferirea de răspunsuri cât mai nuanțate, mai apropiate de folosirea naturală a limbajului, cu sens și mai înguste, multimedia.
- Respectați pe cât de mult posibil exigențele impuse de motoarele de căutare
Pentru a nu suferi penalizări și a vă trezi declasați peste noapte, fără să cunoașteți exact motivul, este foarte important să țineți cont în orice modificare de site de condițiile impuse de motoarele de căutare. De aceea, este foarte important să fiți mereu la curent cu orice noi updatări și schimbări de algoritmi care apar. În foarte scurt timp nu va mai fi loc pentru speculații și “spammeri”, corectitudinea, relevanța și experința utilizatorilor vor prima în totalitate în rezultatele oferite utilizatorilor.
Acestea sunt cele mai importante detalii, pe care orice firmă care dorește promovare online eficientă sau orice firmă de web design, creație, optimizare și promovare site-uri trebuie să le aibă în vedere.
Trăim într-o lume extrem de dinamică, în care accesul la informație online din ce în ce mai nuanțată, actualizată și bine pusă la punct este tot mai important și la care orice afacere care posedă un site sau care are în domeniul de activitate servicii de optimizare pentru motoarele de căutare trebuie să se adapteze. De aceea urmărirea și punerea în aplicare a noilor reglementări, trendurilor și tentințe nu mai este doar o alternativă pe care să o avem în vedere, ci o obligație.