Google AdWords devine Google Ads

Adio Google Adwords, Bun Venit Google Ads!

google adwords schimba denumirea in google ads
Înainte de a discuta despre această schimbare de imagine, și nu numai, a Google AdWords în Google Ads, ar fi interesant să trecem în revistă o scurtă istorie a acestui tip de publicitate.

Publicitatea online plătită are o vechime de peste 20 de ani. Înainte ca Google să se hotărască să își monetizeze tehnologia, acest tip de publicitate a fost folosit pentru prima oară de motorul de cautare Goto.com. Goto.com este așadar creatorul sistemului de licitație PPC (Pay Per Click) pentru cumpărarea poziției unui mesaj publicitar, bazat pe licitarea pe cuvinte cheie și clasarea acestuia dupa valoarea licitației. După prăbușirea cotațiilor supraevaluate ale multor companii de vânzari online și de internet în a doua jumătate a anilor 90, fenomen cunoscut drept Internet Bubble sau Dot.Com Bubble, Goto.com și-a schimbat denumirea în Overture și a fost vândut către Yahoo pentru suma de aproximativ 1,62 miliarde de dolari.

Google a continuat să își îmbunătățească afacera evoluand de la AdSense cu facturare CPM (Cost Per Thousand Imprssions) la Google AdWords cu facturare CPC ( Cost Per Click). A investit enorm în îmbunătățirea sistemelor de detectare a fraudelor și în încercarea de a afișa cele mai relevante oferte, reușind să depășească cu ușurința pe rivalul Yahoo, ajungând la încasări de peste 110 miliarde de dolari, 90% dintre aceste provenind din AdWords și PPC.
Ulterior, în 2007, Google a cumparat DoubleClick, o companie de dispaly digital marketing (banner advertising), pentru suma de 3,1 miliarde, o sumă impresionantă de bani, chiar după prăbusirea afacerilor dot.com. De asemenea a facut investiții uriașe în browserul Chrome și în sistemul de operare Android, care îi permite să rămană implicat în aproape orice arie a mediilor digitale.
Potrivit eMarketer pentru anunțurile afișate pe display-uri mobile se cheltuiește aproximativ 67% din bugetul alocat anunturilor digitale, iar în 2018 cheltuielile alocate videoclipurilor pentru display-uri mobile vor depăși cheltuielile cu reclamele TV traditionale.
În mai puțin de doua decenii internetul a schimbat radical viețile noastre. Pe lângă faptul că a modificat aproape orice aspect al vieții noastre, de la obiceiul de cumparare, la comunicare și informare, el a influențat definitiv modul în care afacerile de astăzi sunt concepute și evoluează. Numeroase companii cunoscute și start-up-uri au reușit să câstige și continuă să câștige milioane de clienți prin intermediul internetului.

Revenind la subiectul anunțat, din 24 iulie 2018 Google AdWords a devenit Google Ads. Astfel URL-ul adwords.google.com devine ads.google.com, iar adresa centrului de ajutor din support.google.com/adwords devine support.google.com./google-ads. După 18 ani Google vine cu un rebranding al tuturor serviciilor sale de marketing digital. Google Analytics 360 și DoubleClick Digital Marketing devin Google Marketing Platform, DoubleClick for Publisher și DoubleClick Ad Exchange devin Google Ad Manager.

Google Analytics 360 și DoubleClick Digital Marketing devin Google Marketing Platform, DoubleClick for Publisher și DoubleClick Ad Exchange devin Google Ad Manager.

Scopul acestei transformări este acela de a face lucrurile mai simple, de a îmbunătăți performanțele celor mai puțin experimentați în domeniul marketingului digital în realizarea unor campanii cât mai eficiente și mai bine targetate, care să țină cont de preferințele publicului actual, tot mai divers și mai nuanțat, folosind canalele de comunicare pe care acesta le preferă. Această noua platformă face mai ușoară sarcina de a concepe și de a optimiza campaniile de marketing, inclusiv pentru firmele mici, aflate la început de drum. Printre opțiuni se regăsește și aceea de Smart Campaigns – Campanii inteligente cu instrumente performante de targetare a publicului actual.
Preferințele publicului s-au schimbat în timp, la fel și ponderea și tipul de display pe care se realizează căutările – mobilul fiind tot mai apreciat, conținutul este din ce în ce mai diversificat – cel video este preferatul tuturor, căutările rapide sunt acum vocale și din ce în ce mai puțin prin tapare, deci experiența și voința noastră, per ansamblu, sunt destul de diferite de cele de la prima lansare.
Merketerii – cei care lucrează la realizarea noilor campanii de marketing pot găsi în utilizarea acestei platforme mijloacele și soluțiile adaptate schimbărilor actuale, pot ajunge mai facil să își comunice mesajul, ținând cont de preferințele și obiceiurile clienților vizați. Îmbunătățirile aduse oferă răspunsuri actuale unor business-uri actuale, îi ajută pe cei care se ocupă de marketing să își transmită mai ușor mesajul, valorile, calitatea.
Noul brand Google Ads oferă oamenilor de marketing un set complet de instrumente ce pot fi ajustate cu ușurință la nevoile de căutare ale consumatorilor actuali, vizând toate canalele pe care acestia le întrebuințează, Google Search, You Tube, Google Maps, Google Play, etc.
Google Ads promite să vină în sprijinul afacerilor mici, aflate la început de drum, lăsându-le timp să se concentreze pe specificul de activitate și pe dezvoltare. Setarea unei campanii poate dura acum și doar câteva minute cu Smart Campaigns, prin îmbinarea inovației cu tehnologia actuală.
Principalele scopuri ale companiilor mici sunt fie acela de a determina clienții să viziteze magazinul, fie să sune pentru a cere informații, fie să comande ceva, fie să cumpere. Prin folosirea Smart Campaniilor, setările pot fi îmbunătățite în funcție de obiectivul principal vizat. Campaniile inteligente pot ajuta un magazin să promoveze mai bine ofertele, să obțină mai multe apeluri telefonice și comenzi prin reclamele promovate.

Sidhar Ramaswamy – senior vice-presedinte, responsabilul aceastui proiect de rebranding a declarat că schimbarea a fost generată de feedback-ul primit în ultimii ani, conform căruia complexitatea produselor anterioare ar fi fost derutantă pentru advertiseri. Acesta a punctat că pentru companie este foarte important să servească interesul celor care folosesc acest produs și să mulțumească clientul final care va folosi această platformă actualizată. Acest nou produs reprezintă “ușa din față pentru agenții de publicitate pentru a cumpara pe toate suprafețele Google”.“the front door for advertisers to buy on all Google surfaces”.
Campaniile Smart vor deveni modul automat, pilotul automat pentru organizarea advertiserilor.

Cel de-al doilea brand anunțat este Google Marketing Platform, ce combină DoubleClick Digital Marketing și Google Analytics 360, instrumentul de analiză pentru marketeri. Legat de această nouă platformă Google anunță și un produs nou numit Display&Video 360, ce combină caracteristici de la DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager Studio și Audience Center.
Dan Taylor managing director pentru platforma Google Marketing spune că aceasta raspunde nevoilor tot mai mari de colaborare –de exemplu, el a povestit cum un mare brand de încalțăminte sport a folosit platforma pentru a aduce împreună echipele care se ocupă de marketing și de promovarea brandului cu echipa care măsoară rezultatele obținute.
Noua platformă de marketing are un centru de integrare în care se pot vedea toate modalitățile prin care pot fi conectate diferite instrumente Google. Compania își menține angajamentul de a acorda o atenție deosebită funcționării interacțiunii cu schimburile externe de anunțuri și cu furnizorii de măsurători.

Cel de al treilea nou brand este Google Ad Manager, o platformă care combină principale instrumente de generare de bani pentru editori, respectiv DoubleClick Ad Exchange și DoubleClick for Publishers. Johnatan Bellack, directorul acestui produs declară că demersul de fuziune al celor doua produse durează deja de 3 ani, ele cunoscând transformari în tot acest timp, acum schimbându-se doar sigla produsului. O consecintă a acestei consolidări este că DoubleClick va dispărea, AdSense și Abmob vor rămâne.

Ramswamy și Taylor au subliniat că nu va fi necesară migrarea sau efectuarea unui training pentru folosirea produselor.
„ Look-ul si feel-ul se vor schimba puțin, dar funcționalitatea de bază nu se schimbă” a spus Taylor.

În concluzie această schimbare urmărește să ofere marketerilor o nouă experiență de utilizare a platformei, mai simplă, mai rapidă, mai eficientă, mai personală, o experiență de navigare intuitivă, adaptată tehnologiei actuale. Optimizarea campaniilor se poate face fară a inta în prea multe detalii privind setarea conturilor, noua interfață dispunând de shortcut-uri către anumite secțiuni ale contului, cum ar fi campanii, grupuri de anunțuri, cuvinte cheie, cautare în cont, extensia de promovare, rafinarea aspectelor de targetare demografică etc.
Placerea de a descoperi și explora noua platformă rămâne atât pentru cei familiarizați deja cu vechea platformă, cât și pentru cei aflați la început.

Categorii: PPC