12 pași pentru organizarea unei strategii eficiente de a atrage cât mai mulți clienți

Atragerea cât mai multor clienți în site reprezintă o provocare pentru orice companie, indiferent de momentul în care se află evoluția business-ului. La început este nevoie de un trafic cât mai mare, pentru a face clienții să cunoască mai bine specificul afacerii, produsele și pentru a reuși consolidarea brandului. După ce au fost atinse aceste praguri este nevoie de un trafic constant și din ce în ce mai mare, pentru a extinde afacerea și pentru a crește numărul de conversii sau de vânzări.

Întotdeauna posesorii site-urilor trebuie să facă fața unei concurențe tot mai mari și să găsească strategii de promovare și de marketing care să îmbunătățească constant performanțele companiei. Mijloacele puse la dispoziție la ora actuală de posibilitățile de promovare online oferă multe avantaje strategiilor de marketing. Însă, pentru ca acestea să fie cât mai eficiente este nevoie de combinarea instrumentelor folosite, de măsurarea efcientă a datelor obținute și de multă imaginație.

Folosindu-ne de experiența acumulată, am întocmit o listă cu cele mai importante puncte pe care trebuie să le atingă o strategie de marketing. Iată care sunt cele mai actuale metode ce vă pot fi de ajutor în a atrage cât mai mulți clienți:


1. Cea mai simplă și mai utila metodă este aceea de a avea un site modern, optimizat și bine pus la puct, în așa fel încât clienții care caută, să vă găsească ușor, iar dacă vă găsesc să vă placă, să vă rămână fideli și să vă recomande mai departe.

Degeaba începeți o strategie de atragere clienți dacă site-ul vostru nu arată prea bine, are lipsuri evidente, iar clientului îi este foarte dificil să se orienteze pentru a decide în privința lucrului căutat. Nu trebuie să aveți cel mai extravagant sau cel mai original site pentru a câștiga atenție. Acesta trebuie să fie doar simplu și funcțional. Strategiile de promovare care nu țin seama de acest aspect în zilele noastre nu fac decât să arunce cu banii pe geam.


2. În zilele noastre fără promovare plătită, pe Google, Facebook, Instagram, LinkedIn etc. nicio companie nu poate să atragă suficienți clienți.

În plus aceste forme de promovare contribuie foarte mult și la poziționarea în motoarele de căutare și la procesele SEO. Este greu de crezut că o companie care știe cum funcționează mecanismele de promovare online poate doar să aibă un site foarte bun și să nu facă nimic altceva pentru a-l aduce în atenția cautatorilor. Atunci când vorbim de branduri consacrate, este lesne de înțeles de ce se află pe primele poziții, întrucât prestigiul și autoritatea lor sunt consolidate în mulți ani de promovare. Insă atunci când vorbim de branduri mai mici sau aflate la început, fără promovare platită și fără stategii de link building, procesul va fi extrem de lung și anevoios … .


3.Stabiliți foarte clar care vă este publicul țintă și ce campanii sunt cele mai potrivite pentru a ajunge la el.

Cu cât aceste campanii vor fi mai bine targetate, mai detaliate și mai bine calibrate, cu atât aveți mai multe șanse să vă atrageți un public valoros, care vă rămâne fidel și vă va aduce recomandări. În plus fiecare startegie are nevoie de evaluări și masurători. Fără acestea promovarea se desfasoară la întâmplare, cu rezultate aleatorii și nu veți reuși niciodată să vă atrageți eficient un public interesat.


4.Postările frecvente de conținut adecvat și de informații utile pe rețelele sociale vă pot aduce mai aproape de publicul actual.

Din rețele sociale și din frecventa cu care acestea sunt accesate de cei mai mulți dintre clienții potențiali, vă puteți atrage mulți vizitatori importanti. Tot în acest mediu pot fi promovate foarte bine și reducerile sau perioadele cu discount-uri importante. Oamenilor le place sa cumpere mai iefin și la promoție. Afacerea este mai avantajoasă pentru toți.


5.Pentru a vă reduce costurile cu achiziția de noi clienți, încercați sa folosiți rețele sociale noi sau mai puțin folosite, Instagram, Pinterest, Snapchat, LinkedIn etc.

Concurența este din ce în ce mai acerbă pe rețelele cele mai utilizate și, căutând noi alternative, mai puțin utilizate, puteți ajunge la un segment de public pe care concurența voastră nu îl atinge.


6. Crearea de conținut de calitate rămâne un must have al oricărui demers de atragere noi clienți.

În primul rând orice detaliu de pe site trebuie să fie interesant și corect scris. Produsele și serviciile trebuie să fie prezentate corect, cu cât mai multe detalii și întrebări care ar putea să-l intereseze pe vizitator. În plus orice postare pe blog, orice text pentru adresa de Facebook, orice promovare în presa centrală au nevoie de un conținut unic, atractiv și relevant. Oamenii caută și trebuie să vă găsească din cât mai multe surse care să-i atragă și să le ofere informații utile.


7. Nu doar clienții noi sunt importanți. Nu trebuie să pierdeți niciodată din vedere clienții vechi.

Oferind posibilitatea de a se înscrie la un newsletter sau de a face e-mail marketing vă puteți menține și vă puteți extinde constant baza de clienți permanenți. Un număr stabil de clienți poate fi o garanție pentru trăinicia afacerii voastre. În plus mesajele persoanlizate, care să arate fiecărui client că este unic și special, vă pot ajuta mult în păstrarea unor relații trainice și de durată.


8. Un alt detaliu esențial în câștigarea clienților este derularea unor campanii de retargeting.

Un client care s-a arătat interesat de site-ul vostru sau de un produs, cu siguranță nu trebuie lăsat să părăsească site-ul fără să-i mai amitiți de produsul sau de pagina care l-au interesat. Dacă-i oferiți acest produs și un preț mai mic, cu siguranța l-ați câștigat. Întrucât experiența lui a fost una plăcută pe site-ul vostru, cu siguranță va dori să revină și altă dată.


9. Creați filmulețe interesante cu utilitatea și caracteristicile produselor sau serviciilor pe care le vindeți.

Oamenii pot descoperi că sunt interesante și pot fi convinși că merită să investească în acel produs sau serviciu. Dacă reușiți sa creați un filmuleț de marketing original, amuzant, special, care să merite să fie distribuit și admirat, atunci ați reușit să atrageti mult mai mulți vizitatori la care nici nu sperați.


10. Un client mulțumit trebuie făcut să vă recomande sau să vă aducă încă un client.

Oferiți vouchere cadou sau dați un bonus oricărui client care cumpără produse și servicii de la voi. Aceste situații trebuie speculate imediat și făcute să aducă și mai multă mulțumire și încântare clientului.


11. Organizează un concurs sau oferă un ghid descărcabil gratuit.

Atunci când sunteți la început de drum și aveți nevoie să câștigați clienți importanti și să vă faceți imagine, organizarea unui concurs sau descărcarea unui ghid util pentru folosirea unui produs sunt instrumente de marketing extraordinare.


12. Creați parteneriate cu bloggeri, afiliați Creați parteneriate cu bloggeri, afiliați sau alte site-uri cu activități conexe


Creați parteneriate cu bloggeri, afiliați sau alte site-uri cu activități conexe, care să vă recomande și să vă promoveze produsele. Astfel de colaborări sunt foarte eficiente și extrem de utile.


Imaginația antreprenorilor nu cunoaște limite. Fiecare brand, fiecare campanie își are originalitatea și eficiența ei. De felul în care fiecare alege să-și planifice și să își organizeze strategia depinde atragerea mai multor clienți și succesul pe termen mediu și lung. Cu cât veți folosi mai multe elemente combinate, cu atât vor crește șansele de a obține un rezultat mulțumitor. Evaluarea și monitorizarea conversiei, reprezintă un alt detaliu pe care nu trebuie să-l pierdeți niciodată din vedere.

Cu cât adaptați mai bine toate criteriile enunțate anterior și știți să ajungeți la nevoile, sentimentele și preferințele clienților, cu atât demersul vostru va fi mai mulțumitor.

Pentru a fi mereu siguri că organizați campanii originale, reușiți să monitorizați eficient rezultatele obținute și remodelați întregul proces pentru a conduce la atragerea și fidelizarea cât mai multor clienți, este bine să vă informați mereu și să apelați la serviciile unei agenții cu experiență și pricepere, așa cum este Edcora.