Provocări SEO în 2018?

Înainte de a trece la provocările actuale și la analiza orizonturilor deschise de accesibilitatea la tehnologie, ar fi bine să ne familiarizam cu noțiunile și aspectele de baza ale acestui instrument esențial în performanța oricărui website.
SEO – Search engine optimisation – reprezintă procesul prin care se urmărește obținerea unui trafic cat mai însemnat și de calitate în site și obținerea unei poziționări cât mai bune în motoarele de căutare. Cu cât un website este poziționat mai bine, cu atât va avea mai mulți vizitatori. Ceea ce înseamnă ca își îndeplinește mai bine scopul.

SEO are în vedere, în funcție de specificul site-ului și de direcțiile de optimizare dorite, mai multe tipuri de căutări:
• căutare de conținut
• căutare de imagini
• căutare locală
• căutare video
• forumuri
• bloguri
• știri etc.
Un website bine optimizat trebuie să se plaseze bine pe toate direcțiile de optimizare.

Realizarea SEO are următoarele beneficii:
• crește traficul – produce rankare
• asigura o mai buna vizibilitate a brandului, sporește reputația
• îmbunătățește indexarea site-ului
• se adresează unor clienți mai bine targetați
• produce rezultate durabile
• produce mai multe conversii.

SEO presupune 2 tipuri de proceduri:
– on-page (opimizare intern[) care implică:
• scrierea cu atenție a titlurilor, a descrierilor, corectarea erorilor gramaticale etc.
• îmbunătățirea vitezei de încărcare
• prelucrarea imaginilor și video-urilor
• optimizarea structurii paginilor
• optimizarea legăturilor interne
• asigurarea unei experiențe de navigare cât mai plăcută
– off-page (optimizare externă) care ține de:
• realizarea unor link-uri externe de calitate
• relevanța în motoarele de căutare
• numărul de interacțiuni sociale
• contextul în care este menționat site-ul
• volumul căutărilor

În funcție de gradul de moralitate al tehnicilor folosite SEO se împarte în:

SEO pălărie albă (white hat SEO) atunci când sunt respectate toate practicile oneste sugerate de motoarele de căutare, se urmărește o experiența pozitivă a vizitatorului, fără a căuta cu orice preț creșterea.
– SEO pălărie neagră (black hat SEO) când se urmărește manipularea motoarelor de căutare cu privire la calitatea și relevanta informației, prin folosirea unor practici care ascund capcane: folosirea excesiva a cuvintelor cheie (supraoptimizare), nepotrivirea între ceea ce se promovează și conținutul real, cumpărarea link-urilor și a dovezii de interacțiune socială, conținut mult și de calitate îndoielnică. Ceea ce atrage penalități destul de serioase din partea Google și de aceea astfel de practici trebuie evitate. Riscați să pierdeți pentru o buna bucata de timp și tot ceea ce ați câștigat cu trudă și efort.
– SEO pălărie gri (grey hat SEO) care combina cele doua tipuri de SEO, respectând o mare parte dintre practici, dar încălcând altele, uneori involuntar. Nici acest amestec de practici nu scapă nepedepsit. Fiți foarte atenți!

Oricât de bine ar fi poziționat un website din punct de vedere SEO, dacă nu ții pasul cu tendințele, o bună poziționare se poate pierde ușor. Un site trebuie să fie mereu în alertă, să fie meru antrenat și antrenant. Mereu trebuie aplicate noi strategii de promovare și idei inedite. Competiția nu doarme niciodată! Provocarea abia aici începe.

În milioanele de opțiuni disponibile Google poziționează un website în funcție de o serie de algoritmi, care țin cont de aproximativ 200 de semnale unice, ce implica următoarele aspecte:
• analizarea cuvintelor și combinațiilor de cuvinte după care se face căutarea
• găsirea rezultatelor cele mai potrivite și relevante pentru căutare
• ierarhizarea și noutatea paginilor utile
• considerarea locației și istoricului de navigare a persoanei care efectuează căutarea
• afișarea celor mai relevante rezultate
În funcție de evoluția tehnicii și de încercările permanente ale unor site-uri de a obține poziționări mai bune, cautând sa fenteze acești algoritmi, politica se modifica constant și trebuie ținut cont de acest aspect.

Iată ce spun cei de la Google în acest sens:
“Ghidul de iniţiere Google privind optimizarea pentru motoarele de căutare a fost lansat iniţial ca un efort pentru a ajuta echipele Google, însă ne-am gândit că ar fi la fel de util şi pentru webmasterii începători în domeniul optimizării pentru motoarele de căutare, şi care doresc să îmbunătăţească interacţiunea site-ului atât cu utilizatorii, cât şi cu motoarele de căutare. Deşi acest ghid nu vă va dezvălui niciun secret prin care site-ul dvs. să se claseze în mod automat primul pentru interogările de pe Google (ne pare rău!), respectarea celor mai bune practici prezentate mai jos va simplifica atât accesarea cu crawlere, cât şi indexarea conţinutului dvs. în motoarele de căutare.”

Iată cele 4 provocari de care trebuie sa ținem cont în anul 2018!

1. Publicitatea plătită SEM (Search Engine Marketing) – PPC (Pay Per Click) poate face mai mult decât rezultatele SEO?
Este adevărat ca publicitatea plătită poate asigura multă vreme o poziție privilegiata în căutări și poate aduce conversii spectaculoase și un ROI (Return On Invesment) excelent, însă motoarele de căutare acorda cea mai mare importanța rezultatelor organice. Vizibilitatea unui site pe termen lung ține mai mult de SEO, decât de SEM. În SEM poți fi în topuri atâta timp cât plătești, și poate ajuta în SEO, dar pe termen lung rezultatele organice primează.

2. Mai poți supraviețui astăzi fără a avea un website responsive? Cum afectează acest aspect poziționarea SEO?
Telefoanele și tabletele sunt parte integrantă din viața noastră actuală, dinamică și legată de permanenta informare. Cu toții folosim telefonul sau tableta pentru a cauta pe internet, pentru a comunica în afaceri sau cu prietenii, pentru a vedea produse, pentru a cumpăra, pentru a face rezervări, pentru a vedea filmulețe și înregistrări. Suntem mai dependenți de aceste dispozitive mobile mai mult decât de orice altceva. Ne însoțesc și ne oferă asistență oriunde ne-am deplasa. Sunt prietenii noștri de mare încredere și sprijin necondiționat.
În plus algoritmii Google de căutare și sortare ai site-urilor se modifică si ei în funcție de aceasta trăsătură esențială. În consecință, a avea un website, fără a fi responsive, înseamnă a rata startul, a avea mai puține accesări și, în consecință, a pierde o buna poziționare SEO.

3. Care este legătura dintre UX (User Experience) și UI (User Interface) cu SEO? Mai poate SEO supraviețui astăzi fără UX și UI?

User Experinece reprezinta experienta pe care o resimte utilizatorul atunci când navighează într-un site. Are legătură cu mai multe aspecte: cu viteza de încărcare a site-ului și a paginilor, cu modul în care este structurat un website, cu felul în care este prezentată informația, cu rapiditatea cu care utilizatorul ajunge la informația căutată și își satisface nevoia de informare, de căutare și , dacă este cazul, de achiziție. UX este de fapt un coeficient care măsoară calitatea interacțiunii dintre client și totalitatea serviciilor oferite de un website, presupune o multitudine de procese, acțiuni (secvente de acțiune), gânduri, sentimente, impresii.

User Interface reprezinta aspectul unui site, structura, prezentarea și invitația la interacțiune, este felul in care se prezintă funcționalitatea unui website. UI este o interfață grafică prin intermediul căreia se controlează aplicațiile sofware sau un device hardware. Ea trebuie să fie cât mai facilă și intuitivă, cu un grad ridicat de responsivitate.

Între cele două “experiențe” există o strânsă legătură, descrierile care o privesc pe una dintre ele o vizează și pe cealaltă, au multe puncte comune, dar reprezintă totuși doua lucruri distincte.
Designer-ul și programatorul unui website trebuie să-și dea mâna, pentru a realiza o cât mai bună comuniune a acestor trăsături indispensabile unui website actual, util și funcțional.
Este nevoie de multa pricepere și creativitate pentru a asigura plăcerea noastră de a naviga pe internet.
Fără respectarea acestor elemente esențiale SEO are de suferit. Dacă nu se pot garanta aceste doua aspecte, posibilitatea revenirii vizitatorului în site este limitată. Numai un interes foarte puternic poate surclasa acest neajuns. SEO fără UX și UI nu poate supraviețui în condițiile pretențiilor noastre actuale.

4. Ce relație mai exista intre SEO și Link Building ?
Chiar dacă au exista numeroase probleme și penalizări legate de cumpărarea unor link-uri de către mari branduri, ceea ce nu asigură o egalitate de șanse între cei buni și cei cu potențial financiar, link building-ul rămâne o componentă importantă în îmbunătățirea proceselor SEO. Este la fel de importantă construirea unei strategii bazata pe link-uri de calitate și relevanță, nu pe cantitate. Cele mai bune backlink-uri nu vin din site-urile cele mai populare, ci din site-urile cele mai importante, legate de domenii de activitate interconectate cu cel al site-ului promovat.
O provocare va fi relația cu bloggerii și influencerii care vor promova valorile unui brand. Google a avertizat ca va urmări cu mai mare atenție modalitățile de a genera trafic ale site-urile care se bazează prea mult pe postarea colaboratorilor de acest gen și pe felul lor de a genera link-uri.
Acest lucru scoate în evidență necesitatea unei strategii mai diversificate de construire a legăturilor, care vizează un profil complet de backlinking, mai degrabă decât un link unic care să poată aduce rezultate spectaculoase.

Acestea sunt doar câteva din provocările esențiale. În algoritmii de căutare au intervenit o serie de elemente noi, care țin de tehnologie și de impactul ei tot mai important în viața noastră. Astfel SEO poate avea legătură și cu căutarea vocală, ceea ce va determina folosirea unor keyword-uri tot mai lungi și mai apropiate de limbajul natural, de folosirea inteligenței artificiale, care ne ajută în găsirea unor rezultate de căutare cât mai contextualizate, de ajutorul asistenților digitali (chatbots), secretarii noștri personali.
Toate aceste lucruri vor duce la o experiență mai personalizată. Creșterea numărului de căutări vocale și a asistenților digitali poate oferi terenul ideal pentru dezvoltarea inteligenței artificiale și recompensarea strategiilor SEO eficiente, care țin pasul cu tendințele.

Dar toate acestea sunt deja o altă poveste!

Rămâneți alături de noi pentru a aprofunda noi și viitoare tendințe din SEO.

Categorii: SEO