Obligate și de pandemie, din ce în ce mai multe afaceri au înțeles oportunitatea prezenței online. Astfel, într-un timp foarte scurt, numărul de site-uri și interesul pentru promovarea lor a crescut consistent. Însă, pentru a obține un trafic cât mai bun, cu costuri cât mai mici, orice domeniu are nevoie mereu de conținut nou și de redactare articole SEO.

Pentru a produce o creștere organică și a atinge țintele de conversie vizate, conceperea și scrierea de texte și articole SEO include multe aspecte. Unele dintre cele mai importante sunt: alegerea unui titlu de interes și actual, selecția cuvintelor și expresiilor cheie cele mai importante pentru afacere sau un demers specific, redactarea profesionistă a textelor și promovarea lor.

Ce sunt articolele SEO?

Articolele SEO sunt acele texte și postări care ajută în procesul de optimizare on site și off site. Ele fac ca o pagină sau un domeniu să devină mai vizibil pentru anumite căutări și să urce mai bine în motoarele de căutare. Un articol pe o temă actuală și de interes, care tratează original și detaliat aspecte ce ar putea interesa publicul țintă, are toate șansele să ajungă pe prima pagină.

Un site care atrage trafic important este un întotdeauna un site care dispune de conținut nou și articole SEO de calitate, optimizate, bine structurate și scrise.

Care sunt cele mai importante tipuri de articole SEO?

Procesele implicate în optimizarea SEO sunt în zilele noastre din ce în ce mai complexe. În creșterea organică a unui site intră din ce în ce mai mulți factori interni și externi. Unul dintre cei mai importanți este reprezentat de redactarea de articole SEO și publicarea lor cu regularitate.

Cele mai utile tipuri de articole de acest tip la care puteți apela sunt:

articole de blog
advertoriale
comunicate de presă
recenzii de produse
ghiduri complete
guest post-uri
infografice
interviuri
podcasturi
ebook-uri.

Care este specificul redactării textelor SEO?

Calitatea textelor și titlurilor, documentarea și alegerea cu grijă a cuvintelor cheie, frecvența utilizării lor, folosirea de sinonime și anchor text potrivite, sunt foarte importante pentru  a fi cu adevărat utile în demersul SEO.

Pentru a fi cu adevărat SEO și utile în procesul de optimizare, textele trebuie să fie redactate ținând seama de o structură și o serie de reguli specifice. Nu orice înșiruire de cuvinte, în care se repetă un cuvânt sau o frază cheie, aduce trafic și o poziționare mai bună în motoarele de căutare.

Articolele SEO scrise în mod profesionist țin întotdeauna seama de următoarele aspecte:

1. Un research de cuvinte cheie

Selecția cuvintelor și expresiilor cheie ce vor fi folosite într-un articol de blog, de prezentare sau de promovare va juca un rol esențial în ranking. Dacă acestea sunt integrate natural în tipul de text ales și în locul în care apare, experiența oferită utilizatorilor va influența direct numărul de accesări și traficul obținut.

2. Redactarea conținutul având mereu în vedere publicul vizat

Scrierea de texte nu este un demers care se adresează doar motoarelor de căutare. Beneficiarul final al articolului, intenția și interesul lui sunt miza cea mai importantă. Dacă cititorii aleg, accesează și rămân cât mai mult în pagină, semnalele transmise către Google vor fi pozitive și vor favoriza urcarea.

Redactarea de texte user friendly este cel mai nou trend.

3. Scrierea pe teme și subiecte actuale, de interes pentru domeniul sau produse din ofertă

Chiar dacă uneori este bine să fie reamintite anumite aspecte, publicul vostru va aprecia întotdeauna un conținut fresh, pe teme de actualitate. Redactarea de articole cu subiecte la zi și despre produse de interes curent, atrag un trafic mai mare.

Dacă veți scrie un pic altfel, mult mai detaliat și mai documentat, chiar dacă prezenți un serviciu sau un produs aflat și în oferta altui furnizor, veți avea de câștigat.

Fiți mereu la curent cu tot ce este nou în domeniul de activitate și fiți printre primii care oferă informații importante. Actualizați mereu textele care aduc trafic.

4. Redactarea de articole SEO, folosind cât mai multe dintre cuvintele cheie importante pentru domeniu

Există cuvinte cheie care aduc trafic mai mare sau mai mic, există subiecte care pot fi de interes astăzi și într-o lună complet neinteresante. De aceea, pentru a testa și a vedea care cuvinte cheie și expresii convertesc mai bine, este recomandat să scrieți articole SEO, care să includă cât mai multe dintre ele.

Cel mai bine convertes cuvintele cheie cu cel mai mare număr de căutări. Însă pentru multe, competiția este foarte mare și va trebui să vă străduiți să scrieți ceva cât mai special, elaborat, complet și profesionist.

5. Menținerea la curent cu toate mijloacele de optimizare SEO și cu toate modificările de algoritmi

Pentru a redacta articole SEO care să poată performa este nevoie atât de cunoașterea la zi a tuturor modificărilor de algoritmi de căutare, cât și de implementarea unor proceduri SEO tehnice specifice.

Dacă nu știți care sunt cele mai noi recomandări Google, s-ar putea ca textele voastre să nu urce așa cum v-ați așteptat sau chiar să fie penalizate.

În zilele noastre este nevoie de mult mai multă informare și cunoștințe pentru a redacta un text SEO. Acesta trebuie să respecte parametrii tehnici și dimensiunile actuale, atât în ceea ce privește forma conținutului și dimensiunea imaginilor utilizate, cât și în ceea ce privește specificațiile publicațiilor în care pot apărea.

6. Textele SEO mai lungi urca mai bine

Statisticile arată că textele mai lungi, aduc mai multe avantaje SEO.  Ele pot fi o dovadă a autorității domeniului și autorului care le postează. În plus permit o mai bună nuanțare și detaliere a subiectelor, asigurând utilizatorii că pot găsi mult mai multe dintre informațiile căutate și necesare.

7. Atunci când vreți să obțineți link-uri pentru articole SEO alegeți publicații cu autoritate

Atunci când redactați un articol SEO pentru o publicație din domeniu sau pentru o platformă, blog, revistă online etc., țineți mereu seama de autoritatea domeniului și de traficul avut. Oricât de bine ar fi redactat un articol și oricât de bine documentat, dacă nu este postat pe un site cu autoritate, valoarea și importanța lui pentru optimizare poate fi mai mică decât vă așteptați.

8. În redactarea de articole SEO este mereu nevoie de date și informații legate de rezultatele obținute

Scrierea și redactarea de articole SEO are valoare întotdeauna din perspectiva rezultatelor obținute. Dacă scrieți 10 articole SEO, dar acestea nu aduc niciun vizitator și niciun rezultat, este bine să vă gândiți de ce. Poate nu ați ales bine cuvintele cheie, temele, locul și modalitatea de publicare sau poate nu știți cum să scrieți sau să promovați acest conținut.

Apelarea la instrumente de măsurare a traficului și angajamentului obținut, cum ar fi Google Analytics va pot fi de mare ajutor pentru a vedea ce conținut convertește și ce articole pot fi îmbunătățite.

În cazul site-urilor mai mari, efectuarea unui audit de conținut, poate fi de mare ajutor pentru a vedea erorile și problemele, a scrie noi articole seo, a completa și șterge  texte care ocupă inutil spațiu.

Ce trebuie să faceți pentru a redacta articole SEO cât mai bune?

Redactarea de articole SEO nu este un lucru atât de simplu pe cât pare. Pentru a putea aduce trafic și o poziție pe prima pagină în căutări, persoana care scrie trebuie să aibă anumite cunoștințe și calități. Redactorul de articole SEO trebuie să apeleze la toate aspectele menționate mai sus, să fie un bun cunoscător al domeniului pe care îl promovează și să aibă și ceva experiență de scris.

Experiența oferită utilizatorilor și rankingul pot fi influențate de tonul adecvat canalului de comunicare ales și de autoritatea vocii autorului. Pentru a fi SEO, un articol are nevoie de multe ingrediente, care țin de talent, cunoștințe digitale, de SEO, tehnică și web design.

Dacă doriți să scrieți texte SEO, care să urce în Google, va trebui să tagetați bine cuvintele cheie alese printr-o scriere clară, simplă și naturală. Folosiți cuvintele cheie în titlu, introducere și în head-uri.

Scrieți user friendly. Mesajele prea comerciale, cu folosire repetitivă de cuvinte (keywords stuffing) și expresii cheie, cu prea multe superlative și call to action pot produce efecte contrare așteptărilor.

Dacă redactați articole pentru oameni și pentru publicul vostru țintă, nu pentru motoarele de căutare, rezultatele dorite nu vor întârzia să apară.

Care este utilitatea apelării la redactarea de articole SEO?

Cu siguranță atunci când scrieți și publicați un articol vă doriți ca el să fie și citit.  Rolul articolelor SEO este chiar acesta, de a îmbina redactarea cu tehnica, pentru a atinge scopurile de vizibilitate, optimizare și marketing vizate. 

Apelarea la articole SEO are următoarea utilitate:

  • creșterea traficului organic;
  • o mai bună vizibilitate pentru domeniu, brand, produse;
  • optimizare on page și off page;
  • menținerea legăturii cu publicul țintă;
  • creșterea autorității;
  • câștigarea de noi lead-uri;
  • mai multe conversii și vânzări.

Concluzie:

Este nevoie de multă experiență și talent pentru redactare de articole SEO. Publicați cât de des puteți pe blog-ul site-ului și în publicații de interes, cu autoritate, apelând la link-uri și texte ancoră potrivite.

Scrieți pentru publicul vostru țintă și pentru utilizatorii actuali, nu pentru motoarele de căutare. Scrieți natural, repetând de câteva ori cuvintele cheie și inlocuindu-le oriunde puteți cu sinonime și expresii asemănătoare. Fiți clar, concis și bine documentat.

Țineți mereu seama de modificările algoritmilor de căutare și de experiența pe care o oferiți beneficiarilor conținutului redactat.

Sau și mai simplu, apelați la o agenție de redactare articole SEO, care dispune de un SEO content writer sau un copywriter talentat si cu experienta pe domeniul vostru de activitate !