Pentru a citi acest articol vei avea nevoie de aproximativ 6 minute

SEO pentru căutări locale - Local SEO

Afacerea ta are nevoie de Local SEO în 2019?

Importanța optimizării pentru motoarele de căutare nu mai este o noutate. Orice afacere care are și un site știe că pentru a avea succes în online trebuie să  crească vizibilitatea, traficul, implicit poziționarea acestuia pe Google.

Mai puțin cunoscut este conceptul de SEO local, pentru căutarile specifice unei anumite zone geografice.

Google My Business centralizează informațiile despre companii cum ar fi programul de funcționare, date de contact, website, profile social media, etc.

Aceste date apar în momentul în care un utilizator efectuează o căutare pe Google legată de domeniul de activitate sau denumirea firmei.

Pentru a putea figura în aceste căutari locale nu este necesar să depui eforturi prea mari și rezultatele vor fi destul de vizibile.

Un prim pas care ar trebui făcut este adaugarea firmei în Google Places.

Astfel la o interogare pe Google Search sau Google Maps afacerea ta are șansa să apară în rezultate.căutării într-o căsuță separată de cele 10 rezultate organice și anunțuri platite.

Daca nu beneficiezi de un website acest lucru nu ar trebui să te opreasca să adaugi afacerea ta fizică pe harta Google, indiferent de domeniul acesteia, frizerie, chioșc de ziare, grădiniță, etc.

În felul acesta vei beneficia de avantajele oferite fără prea mari bătăi de cap și investiții. Vei atrage clienți noi, clienți din zonă care caută exact ce ai tu de oferit.

Acum să trecem la practică.

Așa arată o căutare efectuată pe cuvântul cheie: “frizerii drumul taberei”

google cautare locala rezultategoogle cautare locala rezultate

Cine face această căutare? Un om aflat în zona Drumul Taberei care vrea să se tundă, simplu!

Primul rezultat nici măcar nu are un website, sau nu au adaugat unul în profilul creat, însa asta, dupa cum se vede, nu afectează poziția în clasament. Apar însă alte informații, cea mai importantă în căutarea locală fiind adresa frizeriei și programul de lucru.  Pentru a ușura și mai mult treaba cu un simplu click sau atingere pe smartphone a iconiței directions, utilizatorul va vedea cum poate ajunge mai rapid la locația dorită, fie pe jos, cu mijloace de transport în comun sau autoturism personal.

În cazul acesta căutarea a fost facută la o oră destul de târzie și frizeriile afișate au închis. Dacă totuși vrei să te tunzi și nu poți astepta până a doua zi ce e de făcut? 

 Filtrezi rezultatele pentru a afișa doar locații deschise la momentul efectuării căutării.

Așa vor arăta rezultatele locale după filtrare, se va deschide o pagină nouă cu o hartă mărită și o listă de locații in partea stângă.

google cautare locala rezultate deshis acum

Din primele 4 rezultate vizibile (above the fold), pe locul 1 este un rezultat plătit, da, se poate folosi Google Ads și în Maps. Ciudat este faptul că această listare are relevanță 0 (zero) pentru căutarea efectuată. Nu au program de lucru la ora efectuării căutării, nu sunt frizerie și nici nu sunt din zona Drumul Taberei.  

Se pare că mai dă și Google rateuri la implementarea anunțurilor în hartă sau cei care se ocupă de promovarea restaurantului aflat în zona Victoriei cred că persoanelor care doresc să se tundă în Drumul Taberei le-ar prinde bine o masă în oraș și merită să investească bugetul în această targetare. Măcar stau bine la review-uri.

Am cautat printre comentarii să văd dacă s-a tuns cineva aici dar nu am găsit, poate doar câțiva care și-au smuls părul din cap cand au primit nota de plată sau pentru alegerea făcută.

Al doilea rezultat ne recomandă o clinică veterinară care probabil tunde și animăluțe. Este mult mai relevant deoarece cuvântul cheie folosit nu specifică oameni sau câini ci doar frizerie și zona, ambele corecte, plus că au și program nonstop.

În sfârșit ajungem și la ceea ce doream, o frizerie din Drumul Taberei deschisă la ora efectuării căutării. Ne anunță totuși să ne grăbim…va închide curând. În cazul în care căutarea se face de pe telefonul mobil, va apărea și un buton pentru a suna direct, fără sa mai stai să cauți numărul de telefon și să îl tastezi, foarte util si comod.

Acum că am vazut cum decurge o căutare locală ipotetică hai să vedem ce alte informații se mai pot adăuga / găsi în această căutare pe Google Search sau Maps. 

Vom lua ca exemplu rezultatul cel mai relevant din căutarea anterioara, mai exact Adryany Beauty Solution. Nu le fac reclama că nu am pus link, e prima oară când aud de ei și nici nu stau în zonă. Dar dacă o să citească acest articol și doresc promovare, pot folosi formularul de contact de pe site-ul nostru.

Căsuța conține foarte multe informații utile atât pentru cel care le caută cât și pentru cel care dorește să se promoveze.

Prima oară putem vedea denumirea, aceasta poate fi pur și simplu numele societății, salonului, etc sau poate încorpora și un cuvânt cheie, sau mai multe, după cum ne demonstrează un alt salon care nu deține website:

Pentru anumite căutări este adevarat că procentul celor care dau click pe link-ul spre site este mult mai mic decât al celor care își iau informațiile direct din pagină sau telefonic.

Totuși, dacă ai un site, nu strică niște trafic gratuit, deci nu uita să îl adaugi la profilul creat.

Un alt aspect de luat în seamă este posibilitatea de a primi review-uri. Atât ca o notă de la 1 la 5 cât și un comentariu sau imagini.

Aceste review-uri au început să cântărească foarte mult în alegerea unui serviciu sau produs. Utilizatorii vor să vadă păreri ale altor persoane care au interacționat cu afacerea respectivă înaintea lor.

Poți interacționa cu cei care au lăsat o recenzie negativă pentru a vedea ce i-a determinat să faca acest lucru.

Importanța recenzilor  se vede și în faptul că rating-ul (media notelor primite) este un alt filtru care poate sorta rezultatele căutării. Utilizatorul care a inițiat căutarea poate alege să vadă doar rezultate care au minim 2, 2.5, 3, 3.5, 4 respectiv 4.5 stele.

Alte informații regăsite în profilul creat pentru căutarea locală sunt programul de lucru cu clienții, care se poate extinde pentru a vedea toată săptămâna, numerele de telefon, o rubrică de întrebări și răspunsuri. 

Google my business funcționează și ca un loc unde poți posta imagini și chiar articole și promoții legate de afacerea ta. Te ajută chiar să implementezi un website basic gratuit.

Poți vedea mai multe detalii și începe configurarea unui profil aici: https://www.google.com/business/

Tu ai cont Google My Business? Ce rezultate ți-a adus?

Dacă ai nevoie de ajutor în setarea și optimizarea unui cont lasă un comentariu sau folosește datele de contact.

Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie al Politicii de Confidențialitate și cel din pagina Termeni și Condiții.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Setări

Când vizitezi orice site web, acesta poate stoca sau prelua informații din browserul tău, mai ales sub formă de cookie-uri. Poți configura mai jos setările personale.

Statistici despre trafic

Google Analytics
Folosite pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul nostru. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valorile numărului de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.
  • _gid
  • _ga

Save
Accept toate cookie-urile
  • Cont Nou
Ai uitat parola? Introdu adresa de email cu care ai creat contul și vei primi un link pentru a crea o noua parolă.
Coș0
There are no products in the cart!