Datorită creșterii importanței internetului, cele mai bune strategii de marketing din prezent sunt cele care armonizează marketingul inbound și outbound, cu promovarea online. Campaniile complexe, multimedia reprezintă cea mai potrivită metodă pentru a susține și dezvolta un brand, a menține o legătură eficientă cu publicul țintă, a educa piața, a comunica personalizat pe fiecare dintre canalele preferate, a capta audiența cea mai bună.

Oricare ar fi dimensiunea și perspectivele de dezvoltare ale unei afaceri, strategiile de marketing  adaptate și scalabile cresc șansele de a crea un brand, a consolida și a extinde o afacere, a ajunge rapid la segmentul de piață vizat pentru conversie.

La ora actuală aspectele ce trebuie integrate și urmărite pentru a crește performanța unui business sunt mult mai numeroase. Este nevoie nu doar de o cunoaștere în profunzime a domeniului de activitate, a nișei în care activați, a profilului cumpărătorului, a concurenței, a amenințărilor și oportunităților de diferențiere și impunere, ci și a specificului și tehnicilor de promovare și marketing online.

Ce sunt strategiile de marketing?

Strategiile de marketing sunt analize și planificări de acțiuni de promovare, ce permit unei organizații să-și canalizeze resursele și bugetul pentru a ajunge la o parte cât mai importantă a publicului țintă, să identifice probleme și oportunități de acțiune, să câștige avantaje competiționale în raport cu principalii jucători din piață.

Pentru a fi eficiente, astfel de strategii trebuie să parcurgă o serie de etape.

🟢 Să plece de la o analiză obiectivă a datelor și resurselor disponibile în prezent.

🟢 Să stabilească obiective clare și realiste.

🟢 Să identifice măsuri și soluții pentru atingerea țintelor propuse.

🟢 Să treacă la implementarea procedurilor alese.

🟢 Să facă măsurători intermediare pentru a vedea eficiența și pentru a interveni din timp pentru limitarea riscurilor sau pentru îmbunătățiri.

🟢Să strângă, analizeze și să compare  rezultatele obținute, cu cele de la început și cu cele vizate.

Cele mai bune strategii de marketing sunt cele în care planificarea este bine detaliată și include modele de acțiune concrete, a căror implementare reușește să atingă cât mai bine scopurile propuse. Țintele urmărite pot fi de orice natură, în funcție de nevoi și specificul de activitate. Ele pot fi pentru a obține mai multă vizibilitate, un brand recunoscut, mai mulți clienți, un angajament mai bun din partea audienței, o imagine mai bună decât concurența,  o informare mai bună a publicului, mai multe conversii și vânzări.

Care este rolul unei strategii de marketing?

Fie că este vorba despre afaceri B2B sau B2C, scopul principal al strategiilor de marketing este acela de a ajunge cât mai bine la clienții vizați. Acest lucru este posibil doar prin stabilirea unor strategii de prezentare și promovare cât mai eficiente, care  conduc la consolidarea relației cu o bază stabilă de clienți fideli, la câștigarea constantă de clienți noi lead-uri și la limitarea efectelor negative ale oricăror probleme apărute în relația cu unii dintre clienți.

Alte aspecte extrem de importante în ceea ce privește rolul strategiilor de marketing sunt:

🟢 Asigurarea unei vizibilități mai bune pentru afacere;

🟢 Venirea în întâmpinarea nevoilor clienților;

🟢 crearea unui mesaj unitar și constant pentru brand;

🟢 O comunicare eficientă cu publicul țintă;

🟢 Creșterea încrederii în afacere și în brand;

🟢 Creșterea competitivității;

🟢 Identificarea de oportunității și avantaje competiționale;

🟢 Selectarea și păstrarea elementelor celor mai rentabile;

🟢 Testarea unor planuri și soluții noi;

🟢 Informarea și educarea pieței și a publicului;

🟢 Creșterea afacerii și obținerea unui număr mai mare de cumpărători;

🟢 Mai multe vânzări mai mari și un ROI mai bun.

Testarea, identificarea și selecția acelor tehnici de marketing care asigură cea mai bună vizibilitate pentru brand și creșterea constantă a afacerii reprezintă cea mai singură modalitate pentru a face un marketing performant.

Cine are nevoie de strategii de marketing?

Cine are nevoie de strategii de marketing

Orice afacere care țintește să se consolideze și să crească are nevoie de strategii de marketing.  Fie că este vorba despre un magazin fizic sau online, de un site de prezentare care se adresează unui public larg,  de o firmă care vinde servicii foarte specializate sau chiar de o persoană cunoscută, care își vinde imaginea, elaborarea unui plan de marketing este absolut necesară pentru supraviețuire, vizibilitate și atingerea țintelor de vânzări.

O firmă serioasă își elaborează o strategie de marketing în orice moment al evoluției sale. Va pleca la drum având clar stabilite modalitățile de prezentare și promovare a produselor și serviciilor, care este publicul pe care îl vizează, care sunt cele mai avantajoase mijloace și canale pentru a comunica, informa, vinde.

Periodic va face evaluări și reevaluări ale statusului și tot periodic va concepe, selecta și testa planuri și strategii de marketing noi sau care s-au dovedit rentabile și pentru alte afaceri. Orice mic pas făcut înainte, chiar și cu erori, poate contribui la bunul mers și la progresul unui business.

O strategie actuală nu trebuie să piardă niciodată din vedere tendințele pieței, canelele pe care publicul le preferă, ponderea din ce în ce mai mare pe care o are internetul. Prezentul și viitorul marketing-ului este online-ul și orice strategie eficientă trebuie să-l includă printre aspectele cele mai importante ale strategiei de marketing.

Iată care sunt cele mai importante și actuale strategii de marketing

Un marketing eficient presupune realizarea de strategii care țin cont de cele mai noi tendințe,  direcții și recomandări. Elementele de promovare offline trebuie completate și susținute de o prezență și o promovare online cât mai activă.

Cele mai importante strategii de marketing includ:

Crearea de conținut original și educativ

Publicul dorește să cunoască cât mai multe detalii și să aleagă mult mai informat. De aceea, pe lângă elemente originale de branding și personalizare, este nevoie de mult mai mult conținut original, relevant și de calitate pentru educarea și convingerea pieței vizate.

Clasicele broșuri, pliante și cataloage trebuie să fie dublate de o prezență online bine gândită, cu cât mai multe detalii și materiale, care să contribuie la a ține publicul la curent cu tot ce este nou și la a-l ajuta să înțeleagă cât mai bine produsele, afacerea, scopul, valorile și principiile de acțiune. Un blog, o prezență activă în publicații de specialitate și pe pagini dedicate de social media, newsletere, infografice, studii de caz, white papers, ghiduri, ebook-uri, podcast-uri etc. sunt printre strategiile care sporesc recunoașterea, generează autoritate și încredere într-un brand.

Cât mai multă creativitate

Pentru a vă putea distinge în zumzetul general, este nevoie de mult mai multă creativitate decât în trecut. Realizarea de campanii multimedia, în care să includeți mesaje cu impact puternic, poate contribui la a avea o prezență mai ușor de identificat și remarcat.

Trebuie identificate canalele cele mai potrivite, cu cel mai mare volum de căutări și exploatate în mod corespunzător. Site-ul de prezentare sau de vânzare trebuie să aibă un design modern, adecvat, intuitiv, atrăgător și să fie bine optimizat. Un film de prezentare de câteva minute, postat pe paginile de social media și pe YouTube poate aduce mai mult trafic și clienți, decât toate paginile site-ului.

Un research de cuvinte cheie inteligent

Atunci când o bună parte de vânzări sau chiar vânzarea se face prin intermediul unui site de prezentare sau a unui magazin online, un research atent de cuvinte cheie este extrem de util pentru performanța afacerii.

Dacă veți reuși să realizați materiale și content optimizat pentru cele mai importante cuvinte cheie, cu cel mai mare volum de căutări, șansele de a obține conversii mai bune sunt mult mai mari. Demersul asigură un ranking mai bun în motoarele de căutare, mai multă autoritate și recunoaștere pentru brand.

O prezența activă și adecvată pe cele mai importante rețele de socializare

Rețelele de socializare reprezintă o forță care asigură în continuare o bună comunicare cu publicul țintă, vizibilitate și un trafic important către site. Mesajul adecvat, mai puțin comercial, menține o legătură naturală cu publicul tău de pe rețelele sociale și asigură cel mai bun reach și engagement.

Fie că este Facebook, LinkedIn, Instagram sau orice altă rețea, dacă rezultatele ce vin de pe urma postărilor de materiale sunt importante, integrează canalul cât mai eficient în strategiile de marketing.

Redactați mereu conținut de actualitate

Întotdeauna produsele și subiectele noi, la zi, aflate la mare căutare vor atrage mult mai mult trafic și audiență. Cu informații și conținut actualizat permanent veți oferi clienților noutățile care  angajează nevoi noi și care influențează intenția de cumpărare.

Acest aspect poate fi o dovadă clară a faptului că sunteți pasionați de ceea ce faci, sunteți la  curent cu tot ce este nou, aveți un rol decisiv în formarea și informarea publicului vostru.

Un marketing de calitate este nu doar acela care vinde, ci și acela care contribuie la educarea pieței și la livrare de informații de calitate, cu autoritate.

Oferiți clienților informații cât mai detaliate și opinii de expert

Oamenii au nevoie de recomandări și informații cât mai detaliate atunci când vor să cumpere un produs sau un serviciu. Înainte de a lua o decizie, cu siguranță vor consulta mai multe surse și vor alege să cumpere de acolo de unde găsesc cele mai importante detalii și recomandări pentru achiziția lor. În acest sens, strategia implică a oferi informații și date cât mai bine documentate, detaliate și complet despre ceea ce include oferta și fiecare dintre produsele pe care le livrați.  Demersul va fi util în SEO, atât pentru a atrage un trafic mai mare, cât și pentru a câștiga mai multă autoritate.

Creați parteneriate utile

Oricare ar fi domeniul de activitate, mereu se ivesc oportunități. Creați parteneriate cu firme care oferă produse sau servicii complementare, apelați în promovare la guest post-uri, la podcast-uri sau la site-uri cu mare autoritate.

Acestă strategie de marketing poate fi utilă ambelor părți, ajutându-vă să evoluați și să creșteți mult mai sigur și mai mult împreună.

Apelați la mai multe materiale video

Materiale video sunt cel mai ușor de receptat și cele mai apreciate de publicul actual. Cu materiale de prezentare, informative sau educative postate pe site sau pe platforme dedicate, șansele de a obține mai multă vizibilitate și interes pentru brand și produse cresc substanțial.

Tehnologia disponibilă în prezent încurajează și favorizează acest gen de prezentare și promovare. Oportunitatea este cu atât mai mare, cu cât publicul țintă se situează într-o categorie de vârsta care apelează mai mult la acest gen de informare.

SEO local

Google My Business este un instrument gratuit ce permite firmelor să aibă o prezență mult mai bună în opțiunile oferite utilizatorilor în funcție de localizare. Oportunitatea de marketing este importantă atunci când afacerea este una care se bazează pe achizițiile clienților din apropiere. Metoda este eficientă pentru un restaurant, o pizzerie, un cabinet stomatologic, o clinică de sănătate, un magazin cu bunuri de larg consum, o sală de sport etc. Strategia de marketing bazată pe SEO local este la fel de utilă tuturor afacerilor, fie că vor să aibă o prezență locală sau una cu vizibilitate internațională.

Campanii de email marketing

Una dintre strategiile de marketing cu cele mai mici costuri și cu un ROI foarte bun este email marketing-ul. Ea reprezintă o modalitate foarte practică și eficientă pentru a comunica periodic cu o bază de clienți, a-i informa în legătură cu noutăți, campanii, promoții, discount-uri existente în ofertă, etc.

Metoda poate fi folosită atât în afaceri de tip B2B, cât și pentru afaceri B2C. Dacă firma este serioasă, oferă servicii de calitate și respectă politica oficială a datelor cu caracter personal, strategia de email marketing  poate rămâne în timp o sursă permanentă de clienți. La ora actuală există numeroase platforme automatizate, ce oferă opțiuni, date și statistici extrem de precise în privința audientei și rezultatelor obținute.

Newsletters

O modalitate excelentă de a ține la curent clienții abonați, este newsletter-ul. Această strategie de marketing permite o bună comunicare și informare a tuturor clienților interesați în ceea ce privește noutățile, evenimentele, ofertele aflate în derulare. Poate fi folosit inclusiv pentru a anunța postări noi pe blog, existența unor campanii de reduceri, organizarea unor lansări, premii, tombole etc.

Integrarea de automatizări și de tehnologii noi de comunicare și vânzare

Din ce în ce mai multe firme apelează la tehnologii de ultimă generație pentru a oferi clienților cele mai noi modalități și experiențe de achiziție a bunurilor și serviciilor. Printre acestea menționăm, căutarea după voce, chat bots pentru consiliere, AI, realitate augmentată etc.

Tânăra generație va alege cu siguranță cele mai moderne soluțiile de comunicare și interacțiune în cumpărare, care îi vor ține la curent cu tot ce este nou. Acestea îi pot ajuta cât mai simplu și direct să se informeze, să testeze și să facă alegerile cele mai potrivite.

PR și marketing clasic

Puteți realiza singur materiale de promovare  outdoor sau pentru publicații centrale, cu mare căutare, pentru emisiuni radio sau TV.  Sau și mai bine, puteți angaja o agenție de PR care poate concepe materiale și realiza o strategie de PR mult mai profesionistă.

Blogging

Există bloguri și bloggeri care se bucură de o mare notorietate și de mulți urmăritori. De multe ori recomandările și recenziile lor pot aduce avantaje comerciale importante. În cazul în care vreți să testați și să vedeți cât de eficientă este această metodă de promovare și pentru voi, dacă nu a-ți încercat încă, includeți-o în următoarea strategie de marketing!

PPC (Pay per Click), Display, Advertoriale

O strategie de marketing inteligentă va include cu siguranță și campanii plătite de marketing. Prin această metodă se poate cumpăra spațiu publicitar outdoor sau se poate recurge la campanii PPC și de display marketing.  Unele dintre cele mai folosite și eficiente metode sunt cele oferite de Google Ads, Facebook Ads, Linkedin, Instagram, postarea de advertoriale în publicații și jurnale online cu autoritate etc.

Affiliate marketing

Există multe platforme de vânzări online care recurg la affiliate marketing pentru a se promova. Marile marketplace-uri au chiar propriile lor rețele de afiliere. Este o modalitate foarte economică de a vă prezenta și vinde produsele, care vă implică financiar doar după ce a-ți făcut o vânzare prin intermediul unui vânzător de acest tip.

Organizarea de evenimente și concursuri

Dacă vreți să vă sporiți notorietatea, să strângeți mai multe date pentru o bază de clienți și să vă prezentați produsele direct clienților interesați, optați pentru o strategie de marketing gen eveniment de lansare sau concurs. În funcție de varianta și de premiul pus în joc, angajamentul din partea clienților poate fi unul surprinzător de bun.

Asocierea brandu-ului cu campanii umanitare sau ecologice

Componentele sustenabilitate și umanitate sunt din ce în ce mai prezente în derularea campaniilor de marketing ale marilor companii. Este o modalitate de a convinge clienții că aveți o viziune orientată spre viitor, nu doar profitul este important, ci și natura și oamenii. Susțineți un mediu curat și mai puțin poluat, veniți în ajutorul celor cărora soarta le-a fost mai puțin favorabilă și veți avea mai mult de câștigat ca imagine și brand!

Care este utilitatea strategiilor de marketing?

Pentru a vedea cu adevărat care este eficiența organizării unei afacerii este cu siguranță nevoie de un bun management al afacerii și de strategii marketing.

Unele dintre cele mai importante elemente care trebuie incluse în orice demers de promovare sunt:

  • stabilirea valorii unice a produselor și serviciilor aflate în ofertă;
  • identificare de nevoi și recomandări pentru îndeplinirea lor;
  • definirea cât mai clară a profilului cumpărătorului ideal;
  • delimitarea față de concurență;
  • stabilirea bugetului și resurselor ce vor fi folosite pentru promovare;
  • identificarea și selecția celor mai bune canale pentru a ajunge la publicul vizat;
  • stabilirea unor obiective clare ce trebuie urmate periodic;
  • măsurarea permanentă a datelor și rezultatelor obținute.
  • oferirea de soluții și alternative pentru derularea campaniilor de marketing.

Având în vedere toate aceste aspecte, utilitatea strategiilor de marketing este aceea de a oferi avantaje tuturor celor implicați și de a asigura o evoluție pozitivă și constantă oricărei afaceri. Strategiile de marketing oferă valoare și autoritate vânzătorilor, beneficii și calitate în viețile cumpărătorilor. Ele ajută la progresul și îmbunătățirea constantă a procesului vânzare-cumpărare, la creșterea calității serviciilor și interacțiunii dintre parteneri. Succesul unei strategii de marketing înseamnă ajungerea la un segment cât mai important din publicul țintă, captarea interesului, convingerea audienței și mai multe vânzări!

Ce garantează reușita unor strategii de marketing?

Reușita unei campanii de marketing este condiționată de mulți factori. La baza lor trebuie să stea întotdeauna o bună cunoaștere a pieței și dorința de a veni în întâmpinarea nevoilor clienților cu servicii și produse de calitate, la prețuri corecte și avantajoase.

Pentru a avea o rată de succes cât mai bună, cele mai importante recomandări sunt:

✅ o bună cunoaștere a produselor și publicului căruia se adresează;

✅ cât mai multă originalitate și creativitate în derularea campaniilor de promovare;

✅ un mesaj unic și unitar, adecvat canalelor de promovare alese;

✅ găsirea unor variante de promovare care să fie bine receptate de public;

✅ o comunicare directă, onestă și convingătoare;

✅ testarea și alegerea celor mai rentabile soluții de prezentare și promovare;

✅ un serviciu de livrare și asistență clienți dedicat.

Nu uitați niciodată că un marketing de calitate trebuie să fie întotdeauna dublat de servicii și produse de calitate. Dacă acestea din urmă nu se ridică la nivelul anunțat și așteptat de clienți, rezultatele dorite pot să înceteze brusc, ducând chiar la afectarea imaginii brandului creat.

De ce să apelați la  o agenție de marketing pentru organizarea unor strategii de promovare?

Pentru a derula strategii de marketing de succes este nevoie de o pregătire atentă și minuțioasă a tuturor demersurilor necesare, un buget corespunzător și experiență în punerea în practică a măsurilor. Nu trebuie să pierdeți din vedere nici faptul că veți avea nevoie de angajați sau de o echipă care să se ocupe cu profesionalism de realizarea materialelor și de distribuirea lor pe canale alese pentru promovare. În plus, efectele și rezultatele trebuie să fie măsurate periodic și intervenit din timp atunci când ceea ce se obține nu este conform așteptărilor.

Sunt foarte puține companii care își permit să dispună de personal calificat și specialiști cu experiență în marketing. De aceea, pentru multe firme, de orice anvergură, cea mai simplă soluție este aceea de a apela la o agenție de marketing. Aici există mult mai multe cunoștințe și garanții că veți găsi personal dedicat, care se poate ocupa de fiecare dintre etapele și procesele de promovare implicate.

Concluzie

Datorită multiplelor canale de promovare, marketingul a devenit astăzi un domeniu foarte complex. Interesul pentru internet a dus la mutarea accentului și creșterea substanțială a bugetului pentru promovarea online.

Cele mai bune strategii de marketing actuale includ cât mai multe dintre formele de promovare disponibile în prezent pentru inbound marketing și outbound marketing, digital marketing, reclame, filme de prezentare și educare, display marketing, postări pe rețele de socializare, creare de conținut informativ, relevant și de calitate etc.

Pentru a afla care strategii de marketing sunt potrivite și pentru firma voastră, nu ezitați să ne contactați!