Beneficiază de serviciul nostru de audit website și obține o analiză detaliată a prezenței tale online!
Completează formularul și vei primi un raport personalizat cu recomandări și sugestii pentru a-ți îmbunătăți performanța site-ului. Descoperă punctele tale forte și identifică oportunitățile de creștere în mediul online. Nu rata această oportunitate – profită de serviciul nostru de audit website pentru a-ți optimiza afacerea!
Analiză tehnică gratuită a site-ului tău
De ce este un audit website periodic un instrument atât de important?
- Optimizarea permanentă pentru motoarele de căutare este un proces extrem de important pentru ca un site de prezentare sau un magazin online să își asigure o prezență competitivă în mediul online. Fiecare etapă implicată este la fel de importantă pentru obținerea unui rezultat cât mai bun în căutările utilizatorilor și în asigurarea reușitei unei conversii cât mai bune.
În acest sens, denumirea site-ului, conceptul, grafica, titlul paginilor, metadescrierile, conținutul, imagini și texte, conținutul duplicat, harta site-ului, Google Analytics, cuvintele cheie alese, viteza de încărcare pe orice tip de dispozitiv, erorile tehnice, robots.txt file, UX și UI, calitatea și statusul link-urilor etc. sunt cu siguranță aspecte ce trebuie urmărite încă de la început și o bună parte din ele odată cu realizarea oricărui nou audit website.
Toate problemele tehnice și SEO existente sunt ușor de semnalat prin folosirea unuia dintre numerosele tool-uri disponibile pe piată la ora actuală. În funcție de scopul urmărit și de bugetul disponibil se poate opta pentru o variantă gratuită, dar și pentru una plătită. Datele furnizate vor fi extrem de utile pentru îmbunătățirea constantă a potențialului unui site.
Oricât de bine ar fi optimizat un website mereu este ceva de făcut. Astfel, având în vedere acest aspect, cât și updatarea constantă a parametrilor și algoritmilor Google, fără operarea modificărilor implicate de schimbări și fără efectuarea permanentă a unui audit website, dar și fără repararea problemelor și erorilor semnalate, nu pot fi obținute niciodată rezultatele dorite și nu pot fi demarate nici cele mai eficiente campanii de promovare.
Ce este un audit website?
Un audit website este o metodă standard folosită pentru realizarea unei analize detaliate a tuturor aspectelor implicate în felul în care este văzut un site sau un magazin online în motoarele de căutare. În acest sens există o serie de target-uri pe care acestea sau anumite pagini trebuie să le satisfacă pentru a obține o poziție cât mai bună în căutările utilizatorilor și a atrage cât mai mult trafic.
Efectuarea periodică a unui audit website este foarte utilă pentru constatarea erorilor tehnice și pentru îmbunătățirea permanentă a calității experienței accesării site-ului, dar și pentru pregătirea unei campanii de marketing cât mai bune.
Scopul realizării unui audit website este acela de a sesiza punctele slabe ale unui site sau ale unei pagini web. El semnalează tot ceea ce nu funcționează corespunzător, este nepotrivit, incomplet sau ar putea afecta performanța site-ului.
Ce se realizează prin efectuarea unui audit website?
În primul rând un audit website este o analiză generală a unui site, ce are menirea de a semnala care sunt măsurile ce trebuie să fie luate pentru a îmbunățății procesul de optimizare SEO. Datele întregistrate sunt foarte utile pentru a acționa exact acolo unde este necesar pentru a crește traficul și vizibilitatea unui site. Cu cât un site este mai mare și mai vechi, cu atât procesul va fi mai complex și vor exista mai multe aspecte de îmbunătățit.
Din fericire la ora actuală există numeroase instumente/tool-uri de efectuare a unui audit website ce oferă date și recomandări extrem de utile pentru realizarea procesului de optimizare. Ele pot spune ce este de făcut pentru SEO on page, SEO off page, link-uri sticate (broken links), metadescrieri, indexare pagini, validare HTML, viteză de încărcare site, conținut duplicat. De asemene, ele pot oferi și date statistice deosebit de importante pentru a vedea care este starea site-ului și ce efecte au avut procesele anterioare de optimizare.
Realizarea periodică a unui audit website este o măsură ce trebuie aplicată tuturor celor care au o afacere online și doresc să o îmbunătățească permanent.
Care este scopul principal al efectuării unui audit website?
Scopul principal al realizării unui audit website este unul care are în vedere analiza completă a unui site, observarea status-ului acestuia, sesizarea punctelor slabe și obținerea unor date relevante pentru realizarea unei optimizării SEO cât mai eficiente.
Toate întregistrările obținute vor fi extrem de utile pentru a vedea care este scorul SEO al acelui site. Doar prin rezolvarea problemelor semnalate se poate ajunge la o optimizare SEO mai bună și se poate demara o campanie de marketing prin conținut cât mai eficientă. Există instrumente pentru a evalua chiar și gradul de angajare al clienților și ce este de făcut pentru a plasa în cea mai avantajoasă poziție toate informațiile și detaliile considerate cele mai importante.
Care sunt principalele tipuri de audit website ce pot fi realizate?
În funcție de scopul urmărit și de ceea ce se dorește să fie optimizat, pot fi realizate următoarele tipuri de audit website:
• audit tehnic SEO (tehnical SEO audit), prin care se urmărește analiza întregului site pentru semnalarea tuturor problemelor de natură tehnnică, erori, link-uri stricate, accesibilitate site, conținut, structură, indexare etc.
• audit al securității site-ului (security audit), prin care se vizează observarea vulnerabilității site-ului la atacuri de securitate.
• audit al competitivității site-ului (competitiv site audit), prin care se urmărește compararea status-ului site-ului cu cele ale altor site-uri cu care este în competiție directă sau a căror poziție o vânează, sesizarea tuturor scăpărilor sau oportunităților desfășurării unei campanii de promovare etc.
• audit pentru penalizări (red flag audit and recovery audit), în cazul site-urilor care au fost penalizate pentru încălcarea unor norme Google și care are scopul de a găsi soluții de revenire cât mai rapidă.
• audit pentru optimizarea conversiilor (conversion optimisation audit), care are scopul de a rezolva probleme tehnice din site legate de realizarea conversiilor.
De ce este nevoie de efectuarea unui audit website?
Realizarea audit-ului unui website este foarte utilă pentru semnalarea unui spectru foarte larg de probleme. El poate fi folositor pentru a arăta dacă un website este optimizat cum trebuie pentru motoarele de căutare, dă erori, este user-friendly, se încarcă repede, are conținut relevant etc..
Efectuarea unui audit website este importantă atât pentru site-urile cu probleme, cât și pentru cele care se bucură de mult trafic. În primul caz poate contribui la îmbunătățirea performanței, iar în cel de-al doilea poate conduce la atingerea potențialului maxim.
Fară efectuarea permanentă a auditării unui site, se poate ajunge la o stagnare și în timp chiar la o scădere a traficului. Rolul auditării unui site este evident și merită să fie avut în vedere de orice proprietar de afacere care dorește o prezență online în cei mai buni parametri, care să producă cea mai bună conversie.
Procesul SEO este unul constant și de importanță capitală pentru obținerea succesului în mediul online. El implică măsurarea continuă, sesizarea celor mai importante aspecte care pun frână sau amână obținerea rezultatelor dorite și remedierea lor în cel mai scurt timp. Realizarea regulată a unui audit website este un must have pentru orice prezență în mediul virtual. El stabilește mereu ceea ce este de făcut pentru a așeza o afacere pe cele mai bune coordonate, pentru a ajunge la succesul dorit.
Care sunt cele mai importante aspecte semnalate de realizarea unui audit website?
Aspecte de natură tehnică:
• status-ul general al site-ului ( HTTPS status)
• erori de analiză a paginilor ( crawl errors)
• status-ul harții site-ului (XML sitemap)
• viteza de încăracare a site-ului sau a paginilor
• imagini sau fișiere care nu se încarcă
• faptul de a fi responsive
• care sunt fișierele robots.text
• status-ul tuturor link-urilor sau linkurile inaccesibile (broken links)
Alte aspecte, la fel de importante, ce pot fi semnalate sunt cele legate, de SEO, respectiv:
• probleme on page sau off page
• title tags duplicat, prea lungi sau prea scurte
• meta descriptions duplicat, prea lungi sau prea scurte
• image alt text sau title text lipsă sau duplicat
• headings, H2 sau H3 lipsă sau necorespunzătoare
• link-uri interne sau texte ancoră nefuncționale sau neoptimizate
• schema.org microdata lipsă sau incorecte.
Pentru a rezolva toate aceste probleme este bine ca ele să fie ușor de urmărit într-o listă foarte clară sau chiar un rezumat. Folosirea unui instrument cât mai performant sau a mai multor tool-uri pentru semnalarea acestor aspecte, poate fi o modalitate foarte bună pentru a avea un raport cât mai corect și mai util.
În cele din urmă scopul principal al oricărui audit website este să vă ajute să ajungeți mai ușor la clienții voștri și să-i convertiți în cumpărători. În acest sens va trebuie să țineți întotdeauna cont de toate aspectele implicate și să nu uitați niciodată nici de design, UX și un conținut cât mai bogat și mai relevant în informații.
Îmbunătățirea tuturor aspectelor semnalate este indispensabilă pentru a asigura cele mai bune condiții de promovare și optimizare pentru un website. Iar pentru a obține ceea ce vă doriți aveți nevoie în cele mai multe cazuri de un programator web sau de un specialist SEO cu experiență.

