Merită să investesc în servicii SEO?
Am nevoie de servicii SEO?
Pentru a afla răspunsul la această întrebare gândește-te la următorul lucru…ești pe această pagină pentru ca îți dorești optimizarea website-ului, respectiv a afacerii tale in mediul online.
Cu ce ma ajută serviciile de optimizare pe motoarele de căutare?
Când vorbim despre servicii SEO, abrevierea de la search engine optimization, ne interesează în principal următorul rezultat. O clasificare cât mai bună în topul realizat de motoarele de căutare în momentul în care un utilizator, potential client, efectuează o căutare dupa un cuvânt cheie. Această poziție in pagina de căutări, numită pe scurt SERP, vine de la Search Engine Results Page. De exemplu motorul de cautare Google, pentru un cuvant căutat, va returna o listă de rezultate. Aceste rezultate, sub formă de link-uri, conțin diverse pagini web. În funcție de anumiți factori acestea vor fi returnate si afișate într-o anumită ordine.
Serviciile SEO pot fi de două tipuri:
- Optimizare internă (on-site optimization sau on-page optimization)
- optimizare externa (off-site optimization sau off-page optimization)
Optimizare internă
Poate cel mai important și des oferit sfat în optimizarea pentru motoarele de căutare, sfat pe care îl vei auzi de la orice persoană din domeniu, este de a oferi conținut de valoare.
Pentru a obține si păstra o poziție de top în clasamentele motoarelor de căutare trebuie să oferiți semnale clare conform cărora paginile dumneavoastră sunt mai bune decat celelate website-uri cu care sunteți in competiție. De retinut faptul că motoarele de căutare oferă prioritate celor mai bine optimizate pagini dintre cele cu o relevanță sporită.
Optimizarea seo interna se axează exclusiv pe site-ul respectiv şi poate fi influenţată de către echipa de SEO.
Principalele aspecte care pot fi optimizate sunt:
Conținutul
Conținutul este regele, influențează toate celelalte aspecte.
Imaginile
Ajută în mai multe moduri poziția în căutare, este important să nu lipsească ALT și Title iar imaginea să fie de calitate însa de dimensiuni mici.
Cuvintele cheie
Ce caută utilizatorii pe motoarele de căutare și ce expresii au cel mai mare volum de căutare.
Adresa URL
Să descrie cât mai exact conținutul paginii.
Titlul paginii
Apare în partea de sus a browserului, în rezultatele de căutare, un titlu atractiv având un rol foarte important în atragerea clickurilor.
Subtitluri H1 - H6
H1 este primul lucru scris pe pagină. Formatarea upa marime se face in functie de importanta.
Linkuri interne
Se consideră o bună experiență de utilizare includerea unor linkuri către alte pagini din site care oferă informații suplimentare despre subiect.
Descrierea meta
Rezumatul paginii în câteva cuvinte, vizibil în SERP
Viteza de încărcare
Este un factor foarte important pentru SEO, conform unui studiu Google utilizatorii tind să parăsească pagina daca nu se încarcă în 3 secunde.
Optimizare externă
De-a lungul timpului, au apărut tot felul de metode de promovare a unui website, unele dintre acestea mai puțin etice, nerespectând regulile motoarelor de căutare.
Pornind de la calitatea unui site web motoarele de căutare încearcă mereu să găsească semnale măsurabile vizavi de relevanţa şi importanţa paginii web în raport cu expresia de căutare analizată si cu website-urile concurente.
Singura strategie SEO care oferă rezultate viabile pe termen lung și respectă standardele este cunoscută sub denumirea de „White Hat SEO”. Acest tip de servicii SEO asigură o creștere nu rapidă ci contiună si fără riscul de penalizări din partea motoarelor de căutare. Aceste penalizări includ căderea pe poziții de pe paginile 2-3-4 uneori chiar mai jos sau chiar deindexarea site-ului, scoaterea completă a paginilor din rezultatele de căutare.
În timp ce nu cunoaștem algoritmul complet pe care Google îl folosește pentru a clasifica conținutul, datele din studiul nostru privind factorii de căutare pentru motoarele de căutare arată că factorii legați optimizarea SEO externă pot valora mai mult de 50% din decizia factorului de clasificare.
Optimizarea SEO Off-Page este o activitate continuă, de durată, cu obiectiv final atragerea de mențiuni externe de pe site-uri cu un conținut relevant și autoritate mare în mediul online.
Back-linkuri
Construirea backlink-urilor se află în centrul SEO-ului extern. Motoarele de căutare utilizează backlink-urile ca indicatori ai calității conținutului, astfel că un site cu multe backlinkuri de valoare ridicată va fi, de obicei, mai bine clasat decât un site altfel egal dar cu mai puține backlink-uri.
Legăturile naturale sunt oferite editorial fără nicio acțiune din partea proprietarului unei pagini. De exemplu, un blog care adaugă un link către un site care îi place este o legătură naturală.
Linkurile construite manual sunt achiziționate prin activități deliberate de construire de backlink-uri. Include lucruri cum ar fi obținerea de link-uri de la clienți spre site-ul dvs. sau solicitarea altor persoane să distribuie paginile website-ului.
Link-urile create automat sunt create de practici cum ar fi adăugarea unui backlink într-un director online, un forum, o semnătură de comentariu pe blog sau un comunicat de presă cu text al link-ului optimizat. Unele tactici de construire a link-urilor proprii tind spre SEO “black hat” , practici interzise care duc la penalizarea site-ului de către motoarele de căutare.
Indiferent de modul în care au fost obținute aceste link-uri, cele care oferă cea mai mare contribuție la eforturile SEO sunt cele care bifează cât mai multe din aceste semnale.
- Popularitatea site-ului de unde vine link-ul
- Relevanța continutului cu cea a site-ului de la care vine link-ul
- Prospetimea link-ului
- Textul ancoră folosit la crearea link-ului
- Încrederea de care beneficiază site-ul care oferă link-ul
- Numărul de link-uri externe prezente pe pagină
- Autoritatea site-ului si a paginii
Alte tehnici de optimizare externă
Câștigarea backlink-urilor de pe site-uri externe este cea mai frecvent practicată strategie SEO în afara site-ului.
Aproape orice activitate care are loc în afara propriului site web și vă ajută să vă îmbunătățiți poziția în clasamentul de căutare poate fi considerată optimizare externă.
Rezultatul final al optimizării off page este de a crea într-un fel o referință către website din altă parte a internetului fie că se referă la un link, o mențiune despre marca, site sau altceva.