Google schimbă în permanență politica selectării tipului de conținut ce poate fi furnizat utilizatorilor. Scopul principal este acela de a oferi rezultate cât mai relevante și de a asigura o experiență de navigare cât mai adecvată. Evident, cel mai apreciat conținut va fi cel original, care poate răspunde în cea mai mare măsură întrebărilor și intereselor solicitanților. Cu cât un tip de conținut este mai bine prezentat, mai detaliat și mai accesat de utilizatori prin petrecerea unui timp cât mai îndelungat pentru consultare, cu atât el va fi adus mai sus în rezultatele oferite.

Astfel se face că solictările de conținut de calitate și de servicii content writing sunt din ce în ce mai mari. Redactarea de conținut deosebit și bine documentat este o cerință obligatorie pentru a garanta o prezență în mediul online cât mai competitivă. Lipsa de conținut sau informațiile superficiale pot aduce un mare deserviciu oricărei companii care se dorește performantă în lupta cu concurența.

Servicii Content Writing

Ce sunt serviciile de content writing?

Acest tip de conținut postat în mediul online se referă în principal la scrierea de texte pentru site-uri, bloguri, publicații online, postări pentru rețelele sociale, e-mail marketing, newslettere, adevertoriale etc. Practic orice prezență în mediul virtual, fie că este vorba despre un site de prezentare sau de un magazin online, de o revistă, de un blog etc. are nevoie de acest tip de conținut. Scopul este acela de:

  • a oferi motoarelor de căutare acele informații pe care utilizatorii le-ar putea căuta;
  • a atrage cât mai multe dintre persoanele intereste de un subiect sau de acel subiect;
  • a face cunoscut un brand, un produs, un serviciu etc. ;
  • a informa și educa publicul atras;
  • a menține legătura cu clienții și publicul vizat;
  • a produce conversie și vânzări.

În funcție de fiecare caz în parte, acest tip de conținut trebuie să fie cât mai adecvat mizei și intereselor urmărite, publicului căruia i se adresează și canalului ales pentru comunicare. Astfel unul va fi tipul de conținut realizat pentru un site de prezentare, altul pentru un magazin online, pentru un blog, pentru un mail, pentru o prezentare a unui produs sau a unei campanii de reduceri, altul pentru o postare pe un anumit tip de rețea socială.

Care sunt cele mai frecvente tipuri de content writing ce pot fi realizate?

Cea mai simplă exemplificare de content writing, care vine prima oară în minte este cea de scriere a unui text pentru un blog. Realizarea acestui conținut poate avea scopul de a transmite într-un mod ceva mai detaliat o stare sau o dispoziție, de a informa, de a descrie sau de a prezenta un produs, fără să aibă scopul de a vinde. De același tip poate fi și postarea pe o rețea socială.

Scrierea de conținut pentru un site de prezentare sau pentru un magazin online va suna cu totul altfel. Fie că se alege o variantă mai formală sau una colocvială, în funcție de tipul de serviciu sau de produs aflat în ofertă, el va suna cu totul altfel. Va trebui să conțină mult mai multe detalii importante și va trebui să aibă o formă care să convingă vizitatorul că merită să achiziționeze sau să colaboreze cu firma care se prezintă sau își prezintă produsele aici. Pentru a arăta și mai bine profesionalismul și a oferi cât mai multe informații, pe un astfel de site sau la un astfel de site poate fi prezent sau anexat și un blog, pe care se vor posta frecvent articole cât mai utile. Acesta, împreună cu conturile de social media pot fi instrumente foare apreciate de a menține legătura și de a comunica cu clienții actuali și potențiali.

Conceperea de advertoriale pentru a prezenta compania și produsele pe diverse site-uri de specialitate sau în publicații speciale poate fi un alt tip de realizare de content writing. În funcție de specificul publicației, de firmă sau de intențiile comerciale se poate opta pentru realizarea de tipuri de conținut extrem de variate. Un astfel de articol poate fi un ghid, o descriere de produs, o detaliere a avantajelor și beneficiilor oferite de produs sau de servicii sau poate avea orice altă formă care poate atrage interesul.

O concepere interesantă de conținut relevant poate fi oferită și de realizarea unui interviu scris. Conținutul ce poate fi furnizat prin această formă de comunicare este extrem de important pentru informarea și educarea publicului și pentru influențarea intenției de cumpărare sau de apelare la un anumit tip de serviciu.

O altă formă extrem de frecventă de concepre de conținut pentru informare și menținere a legăturii cu clienții este reprezentată de e-mail-uri și newslettere. Tot la acest capitol putem include și infograficele, ghidurile de cumpărare, comentariile pe forumuri și chiar anumite tipuri de e-book-uri. În oricare dintre aceste cazuri imaginația și creativitatea pot fi extrem de importante pentru a atrage, a comunica eficient și a vinde.

Așadar, content writing-ul este o modalitate foarte importantă și eficientă pentru a prezenta, a comunica, a informa și a influența intenția de cumpărare. Orice prezență online trebuie să acorde o atenție deosebită scrierii de texte relevante pentru publicul țintă.

Cum trebuie să arate un produs de content writing reușit?

Realizarea de conținut de calitate nu este deloc un lucru simplu. Pentru a concepe un anumit gen de texte, care să fie interesante și adecvate, este nevoie de multă experiență și de stabilirea clară a obiectivelor vizate încă de la început. Astfel, scrierea de conținut implică multă pricepere și gândirea unei strategii care să conducă la anumite rezultate.

Pentru a putea realiza conținut de calitate, care să fie apreciat în egală masură, atât de motoarele de căutare, cât și de cititori, este bine să țineți seama de următoarele aspecte:

  • titlul să fie relevant și atrăgător;
  • cuprinsul să fie bine documentat;
  • conținutul să fie potrivit pentru tipul de site, publicație, blog, forum etc. pe care va apărea;
  • texul să fie redactat ținând seama de publicul țintă căruia vă adresați;
  • să fie conform scopului pe care îl aveți în vedere, dacă este doar un text de informare și prezentare sau doriți să obțineți și o vânzare cât mai bună;
  • intenția de comunicare, dacă doriți o prezentare subiectivă, obiectivă sau tehnică;
  • să fie scris corect din punct de vedere gramatical;
  • să nu ofere informații false sau neadevăruri;
  • să aibă o scurtă introducere, un cuprins bine structurat și o frază de concluzie sau de încheiere.

Respectând aceste cerințe minime, un conținut realizat poate fi de calitate și adecvat scopului urmărit. Cititorul va sesiza ușor dacă ceva sună nenatural și forțat.

Ce trebuie să faceți pentru a vă bucura din plin de avantajele oferite de crearea de content writing de calitate?

Realizarea de conținut de calitate este foarte importantă pentru strategia SEO. Un text bine scris, integrat într-o strategie bine gândită este foarte important atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru experința vizitatorilor și clienților site-ului. Apelarea la o firmă specializată, care să se ocupe încă din faza de proiect de conținutul unui site este foarte utilă pentru garantarea competitivității și succesului pe termen lung. Și este bine să aveți încă de la început tot ce vă este necesar pentru a vă asigura un bun start.

Pentru a vă garanta reușita, oricare ar fi tipul de conținut realizat este nevoie de:

  • selectarea unor cuvinte sau expresii cheie pe baza cărora să realizați conținutul paginilor unui site;
  • realizarea unei strategii de conținut pe care să o aplicați și căreia să puteți să-i măsurați rezultatele;
  • stabilirea unor obiective clare, cum ar fi cea de creștere a gradului de autoritate a brand-ului sau de obținere a unei conversii mai bune pentru anumite produse sau servicii;
  • adăugarea constantă de conținut, care să arate motoarelor de căutare că este un site dinamic, ce merită să fie luat în vedere;
  • oferirea de conținut variat și de informații cât mai complete și cât mai detaliate despre produse și servicii, care să răspundă cât mai bine la întrebările celor care caută;
  • alocarea unui buget permanent pentru marketing și promovare.

Dacă veți ține seama de aceste aspecte, probabilitatea de a obține o poziționare cât mai bună în motoarele de căutare și de a câștiga atenția clienților va fi una mai mare.

La modul general strategiile SEO care se bazează pe realizarea de conținut cât mai variat și de calitate cât mai bună sunt actuale și de mare eficiență.