De ce marketing prin conținut?
Dintotdeauna, fie că vorbim de marketing clasic sau marketing online, promovarea prin scrierea unui conținut de calitate a fost sinonimă cu promovarea eficientă a unui produs sau a unui brand.
O reclamă bine concepută, cu un mesaj pertinent și pătrunzător reușește mereu să ajungă la cât mai mult clienți și să determine modificări în interesele, atitudinea și dorința lor de cumpărare.
Felul în care este redactat un mesaj și modalitatea/modalitățile de prezentare fac diferența între o promovare mediocră, agasantă și o prezentare interesantă, incitantă, memorabilă.
Odată cu apariția mijloacelor de marketing online, perspectivele marketingului prin orice formă de conținut s-au îmbunătățit.
În mediul online datorită multiplicării căilor de prezentare a mesajelor și datorită dezvoltării unor instrumente perfecționate de a face studii privind randamentul campaniilor, promovarea prin conținut de calitate este mult mai eficientă și măsurabilă.
Marketingul prin conținut (content marketing) oferă în mediul online numeroase instrumente de comunicare și promovare:
• articole de blog
• newsletters, e-mail marketing
• advertoriale
• postări pe social media
• conținut video
• imagini
• infografics
• ghiduri de cumpărare
• podcast-uri
• interviuri
• seminarii online
• studii de caz
• comentarii, forum, rubrici de întrebări și răspunsuri
• e-books etc.
Ce este astăzi content marketingul?
Interesul pentru crearea unui conținut interesant și de calitate a existat încă de la începuturile marketingului.
Orice reclamă și orice slogan voiau să transmită un mesaj puternic despre brand și despre produsul promovat.
Astăzi, odată cu evoluția internetului și a tehnologiei, o dată cu creșterea nevoii noastre de comunicare și de informare, marketingul prin conținut este extrem de puternic, diversificat și versatil.
Story telling-ul a devenit cel mai râvnit instrument în mânuire a artei de a vinde și de a menține în permanentă legătura cu clienții actuali și potențiali.
Marketingul prin conținut este în zilele noastre o formă de marketing ce se axează pe crearea, publicarea și distribuirea de conținut către un public selectat și targetat. Mesajul nu se mai transmite unidirecționat, ci se adresează unui public interesat, educat și educabil în acest sens.
Acest tip de marketing este folosit de către companii în urmărirea mai multor direcții:
• atragerea atenției sau informarea asupra unui brand sau a unui produs
• extinderea bazei de clienți și câștigarea de noi lead-uri
• generarea de cât mai multe vânzări sau conversii
• creșterea autorității și credibilității unui brand
• menținerea unei legături permanente cu clienții și implicarea acestora în crearea, dezvoltarea sau achiziția de noi produse.
Marketingul prin conținut are următoarele avantaje:
• atrage potențiali clienți
• transformă clienții potențiali în cumpărători
• ajută la distribuirea și susținerea unor principii și valori prin adeziune liberă
• asigură fidelizarea clienților și dorința lor de a face achiziții de la aceeași companie sau brand și în viitor
• oferă informații utile și relevante pentru clienți
• construiește o bază solidă și de încredere în relația cu clienții.
Marketingul online prin conținut se bazează pe anticiparea și satisfacerea nevoii reale de informare a clientului. El trebuie sa ofere informații de valoare pentru a primi apreciere. În marketingul online avem nevoie mereu de ceva ieșit din tipare și spectaculos pentru a atrage și reține atenția.
Marketingul prin conținut are nevoie întotdeauna de o strategie și nu poate fi livrat la întâmplare.
Coordonatorul campaniei trebuie să aibă mereu în minte care este scopul comunicării și ce așteptări are de la audiența sa. Numai în acest fel se poate evalua eficiența comunicării și a mijloacelor folosite.
Informația trebuie să fie actualizată mereu și updatată permanent pentru a satisface nevoia de consultare sau de a influența comportamentul cumpărătorilor.
Cine are nevoie de marketing prin conținut?
Orice companie aflată la început de drum sau orice companie care pregătește o schimbare de imagine sau lansarea unui nou produs sau a unei game noi de produse are nevoie de o strategie de marketing prin conținut bine pusă la punct și gândită cu atenție până în cele mai mici detalii.
Redactarea unui conținut de calitate asigură autoritate unui brand, te ajută să comunici mai bine cu clienții tăi, ajută la împărtășirea principiilor și valorilor unui brand. Textele și mesajele de calitate pot face diferența intre tine și concurență, între a avea vânzări mediocre sau a obține rezultate peste așteptări.
De ce este nevoie de marketing prin conținut?
Scopul oricărui instrument de marketing este acela de a transmite un mesaj clienților, de a oferi informații utile, de a convinge că merită să achiziționăm un produs sau serviciu și evident de a realiza cât mai multe conversii sau vânzări.
De ce merită să investim în marketing prin conținut o spun chiar statisticile:
• Peste 50% din clienți consultă oferta online înainte de a face o achiziție
• Bugetele marilor companii pentru promovarea online reprezintă cam 40% din valoarea produsului
• Numai 30 % dintre companii consideră că mijloacele de promovare clasice sunt suficiente
• În SUA 88 % dintre companii folosesc strategii de marketing bazate pe conținut
• Cei care folosesc pentru promovare marketing prin conținut au reușit să crească constant traficul cu cel puțin 5% pe lună.
• Toate marile companii vor să crească investițiile în campanii de marketing prin conținut tot mai mult de la an la, cel puțin 15-20%.
Care sunt principalele avantaje ale marketingului prin conținut?
Putem spune că, încă de la crearea unui website, existența unui conținut de calitate pentru prezentarea și descrierea companiei, produselor, serviciilor reprezintă o primă formă de marketing prin conținut.
Prima impresie pe care o lăsați clienților despre compania voastră și autoritatea ei cântăresc mult în dorința de a rămâne în site, a continua să navigheze și a achiziționa în final produsul dorit.
Iată mai jos câteva dintre beneficiile constante oferite:
• o comunicare permanentă cu clienții voștri prin newslettere, e-mail, știri, articole de blog, advertoriale etc
• economisiți bani, deoarece promovarea online vă oferă cele mai eficiente instrumente de a ajunge la publicul țintă cu costuri optime de expunere a mesajelor voastre
• puteți evalua constant eficiența campaniilor
• puteți personaliza campaniile, puteți face ajustări permanente ale costurilor de promovare, puteți modifica sau renunța la postările care nu au rezultatele dorite, puteți seta tipul de campanie sau publicul țintă
• vă puteți expune eficient în fața clienților interesați și astfel puteți avea vânzări și conversii mai bune
• puteți estima mai bine în viitor costurile și direcțiile optime de promovare.
Câteva sfaturi pentru realizarea unor campanii de marketing prin conținut eficiente.
• Faceți-vă o strategie de conținut detaliată înainte de a începe să scrieți sau să postați pe o anumită temă
• Stabiliți-vă ce obiective vreți să atingeți prin această campanie
• Oferiți articole și informații detaliate și cât mai complete despre tema, serviciul, produsul vizat
• Monitorizați rezultatele pentru a vedea eficiența și a știi cum să calibrați campania
• În postări și promovare folosiți cât mai multe tipuri de conținut: text, imagine, videoclip, infografic, podcast, ghid practic etc.
• Lucrurile durează un pic, nu vă așteptați să obțineți rezultate spectaculoase de pe o zi pe alta sau chiar doar peste o lună.
Autoritatea se construiește în timp și cu răbdare!
De ce aveți nevoie de EDCORA pentru realizarea unor campanii de marketing prin conținut?
EDCORA vă ajută nu doar în crearea de conținut relevant și de calitate, ci vă poate susține și în conceperea planului de marketing prin conținut, dar și în identificarea celor mai potrivite mijloace pentru promovarea și creșterea autorității site-ului vostru.
Serviciile noastre de SEO și content writing vă oferă o gamă variată de modalități de optimizare, articole SEO, articole de blog, advertoriale, conținut pentru pagini web care vă pot ajuta în atragerea cât mai multor clienți în site și în obținerea unei rate de conversie în creștere constantă.
Indiferent de bugetul de care dispuneți, vom căuta să venim cu soluții de content marketing cât mai bune, care să vă conducă la rezultatele dorite.