Pentru a putea stăpâni cu adevărat toate procedurile tehnice de optimizare SEO a unui site, cu siguranță este nevoie să știți câte ceva și despre operatorii de căutare Google. Aceștia sunt comenzi speciale sau avansate, care ajută în limitarea ariei răspunsurilor oferite de motor la o interogare. Întrucât ajută în a vedea rapid anumite date și detalii de conținut, informațiile furnizate sunt deosebit de valoroase.

Operatorii de căutare pot fi considerații instrumente utile, care contribuie la: identificarea oportunităților SEO, la realizarea unei construcții de link-uri, la optimizarea on-page, la a avea mai multe detalii tehnice pentru un audit SEO, la a arunca un ochi la ceea ce face concurența.

Ce sunt operatorii de căutare Google?

Operatorii de căutare sunt comenzi specializate care vă ajută în a filtra și rafina rezultatele oferite de Google. Ei pot fi acționați direct din bara de căutare și permit să fie accesate strict acele informații pe care doriți să le vedeți. Google va returna întotdeauna rezultate organice standard.
Lista completă, include 42 de astfel de operatori Google. Unii dintre acești operatori de căutare sunt disponibili și pentru alte motoare de căutare.

Care sunt cei mai importanți operatori de căutare?

Operatorii de căutare Google pot fi împărțiți în trei mari categorii, respectiv:
• Operatori de căutare de bază ( Basic Search Operators)
• Operatori de căutare avansați (Advanced Search Operators)
• Operatori de căutare nesiguri sau depreciați (Unreliable/Deprecated Operators)

La ce puteți folosi operatorii de căutare Google?

Acești operatori pot fi folosiți pentru a scurta demersul și de a săpa cât mai adânc în informațiile de care aveți nevoie pentru a afla mai multe informații despre un domeniu. Aceste date pot fi utilizate atât pentru a crește performanța unui site, cât și pentru a face o analiză mai detaliată a ceea ce face concurența mai bine și la cum să identificați soluții pentru a o depăși.
Iată la ce pot fi folosiți acești operatori în procesele SEO:
·     Pentru a depista erori în indexarea textelor unui site.
·     Pentru a găsi care sunt paginile nesecurizate dintr-un site (non-https).
·     A depista conținutul duplicat.
·     A vedea care sunt paginile inutile, fără valoare pentru SEO.
·     A găsi oportunități de a publica texte.
·     A vedea dacă te plagiază cineva.
·     A descoperi de unde primește concurența link-uri.
·     A construi mai bine structura de link-uri interne.
·     A vedea care sunt erorile și slăbiciunile unui site.
·     A afla cum acționează concurența și cum se promovează.

Căutare avansată Google cu ajutorul operatorilor de căutare

1. Operatori de căutare de bază

” ” – Puneți în ghilimele fraza dorită pentru a forța Google să vă ofere rezultate cu potrivire perfectă, care să elimine sinonimele.

OR – Permite folosirea implicită a funcției logice alternative dintre doi termeni (mașini OR automobile). Obligatoriu trebuie să fie scrisă cu Caps Lock. Exemplu: optimizare pentru motoarele de cautare OR SEO

I – Are aceeași funcție ca și OR și poate fi folosită pentru rapiditate sau atunci când tastatura nu permite scrierea literelor implicate.

( ) – Sunt folosite pentru a grupa operatorii și termenii folosiți. Exemplu: (advertoriale OR link building) edcora

– Puteți folosi minus în fața unui termen, inclusiv operatori pentru a exclude acel termen din rezultate. Exemplu: servicii seo ieftin

* – Acționează ca un wildcard, ce va lega orice cuvânt sau expresie. Exemplu: advertorial * edcora

#..# – Folosite cu numere de ambele părți, permit oferirea de răspunsuri integrate între valorile acelor numere. exemplu: blog seo 2020..2021

$ – Pentru a căuta prețuri în dolari. Prin combinare ($) și (.) dau prețuri exacte. Exemplu: galaxy s20 $999

€ – Pentru a căuta prețuri în  Euro.

in – Funcționează ca un convertor. Poți transforma lei în euro, cm în inch și altele. Exemplu: 500 euro in lei

2. Operatori de căutare avansați

Operatorii de căutate avansați sunt comenzi speciale care modifică rezultatele și care pot avea nevoie de parametrii suplimentari, așa cum este numele unui domeniu. Ei sunt în general folosiți pentru a obține rezultate de mai mare profunzime.

Operatorii de căutare avansați cei mai folosiți sunt:

intitle: – Este folosit pentru a căuta un cuvânt sau o frază în titlul unei pagini. Pentru potrivirea perfectă cuvântul sau fraza trebuie să fie puse în ghilimele Exemplu: intitle:advertorial libertatea

allintitle: – Este asemănătoricu intitle dar afișează rezultate care conțin toate cuvintele interogate.

inurl: – Pentru a căuta un cuvânt sau frază într-un URL.

allinurl: Rezultatele vor afișa doar pagini care conțin toate cuvintele interogate în URL.

intext: – Pentru a căuta după un cuvânt sau expresie numai în interiorul unui document sau text.

allintext: – Similar cu intext dar afișează doar rezultatele care conțin toate cuvintele interogate.

filetype: – Pentru a căuta doar un anumit tip de text sau format de document. Unele exemple includ PDF, DOC, XLS, PPT, and TXT.

related: – Pentru a căuta site-uri relaționate cu un anumit domeniu. Poate fi folosit doar pentru domenii mai extinse.

define: –Pentru a afla semnificația unui cuvânt așa cum apare ea în cel mai relevant text de pe Google.

cache: –Returnează cea mai recentă versiune cached a unei pagini web, pentru a vedea dacă aceasta este indexată.

AROUND(X) – Pentru a returna rezultate unde termenii sau frazele sunt în însoțite doar de un număr de cuvinte.  Ex: apple AROUND (4) iphone, unde “apple” and “iphone” trebuie să fie afișate în contexte care nu includ mai mult de 4 cuvinte.

3. Operatori de căutare nesiguri

Mulți dintre operatorii de căutare folosiți la un moment dat și-au pierdut din forță și din acuratețea rezultatelor. Operatorul “link:” a fost depreciat oficial în 2017, iar operatorul “inanchor:” deși este încă în uz, returnează rezultate înguste, uneori mai puțin demne de încredere.

Operatori de căutare depreciați sunt:

~ – Folosit pentru sinonime. Cele mai multe rezultate furnizate în prezent nu mai au acuratețe.

+ – Putea fi folosit pentru potrivirea perfectă a unei fraze. A fost depreciat o dată cu lansarea Google+.

daterange: – Returna rezultate pentru un anumit ranking

link: – Era folosit pentru a găsi pagini care aveau link-uri cu un anumit domeniu.

inanchor: – Pentru a identifica textul sau fraza ancoră folosită pentru un link.

allinanchor: –Pentru a găsi toate paginile cu ancora folosită pentru link.

Toți acești operatori de căutare sunt extremi de utili atât luați individual, cât și în combinație. De aceea, pentru a-i putea folosi în interesul unui audit SEO sau pentru a căuta cele mai bune posibilități de a utiliza un cuvânt cheie, este nevoie de o bună cunoaștere a lor și de măiestria de a ști să-i combinați.

Câteva probleme de SEO care pot fi rezolvate prin utilizarea operatorilor de căutare Google

1. Realizarea unui audit tehnic

Realizarea auditului tehnic al unui domeniu este o sarcină complexă, care poate include peste 200 de factori.  Sarcina pare uriașă atunci când el trebuie făcut pentru un site de dimensiuni foarte mari.  

Astfel, puteți folosi operatorii de căutare Google pentru a identifica erori și probleme. Apoi pe baza datelor obținute puteți realiza o strategie personalizată de optimizare SEO.

2. Identificarea modului în care este indexat un site

Pentru a vedea acest lucru trebuie să folosiți operatorul: site: numedomeniu.ro (înlocuiți numedomeniu.ro cu site-ul vostru). Astfel puteți afla care este numărul de pagini pe care Google îl indexează. Iar dacă ceea ce știți nu coincide cu ceea ce este afișat, înseamnă că există probleme tehnice, care trebuie să fie remediate.

Acest operator sub forma: site:numedomenu.ro inurl:https poate fi folosit și atunci când faceți tranziția paginilor unui site de la varianta nesecurizată la cea securizată. Folosindu-l puteți avea o imagine clară a modului în care a fost făcută trecerea completă și corectă.

3. Îndepărtarea subdomeniilor multiple

Pentru a îndeplini această acțiune, puteți folosi următorul operator: site:numedomeniu.ro-inurl:stage -inurl:dev -inurl:staging.

Dacă lucrați cu un site mare, complex și întortocheat, care are probleme în a fi indexat corespunzător, folosind acest operator puteți vedea care sunt subdomeniile care creează probleme și pot fi eliminate.

Folosind operatorul de căutare: site:numedomeniu.ro.com-inurl:https puteți vedea și elimina paginile care nu sunt securizate.

4. Descoperirea conținutului duplicat

Pentru a vedea care este conținutul duplicat indexat de Google va trebui să folosiți operatorul: site:numedomeniu.ro”cuvânt sau expresie cheie”. După ce veți descoperi toate paginile cu aceste probleme, puteți trece la la eliminarea sau rescrierea paginilor vizate.

5. Identificarea conținutului plagiat

Dacă publicați sau primiți conținut pentru care vreți să aveți garanția că este unic și original aveți o soluție oferită de operatori și pentru acest aspect. Folosiți “intext:” și o frază din text pe care să o puneți în ghilimele pentru o potrivire perfectă și excludeți-vă site-ul propriu prin “-site:”.

Operatorul trebuie să arate așa: intext:”frază”-site:denumiredomeniu.ro

Concluzie:

Operatorii de căutare Google avansați folosiți individual și în combinație vă pot ajuta să obțineți rapid informații extrem de prețioase pentru problemele existente în site și optimizarea SEO.

Folosiți-i cu încredere ori de câte ori aveți nevoie de o detalii despre pagini ale site-ului sau despre pagini ale site-ului concurenței. Pot fi o sursă prețioasă de date pentru a sesiza probleme, a căuta soluții și a realiza o strategie de optimizare și promovare inteligentă.

Dacă veți apela de câteva ori la ei, veți constata ca sunt simplu de reținut și utilizat. Și extem de practici.