Faptul ca sunteți prezenți în online nu mai este de mult timp un avantaj în fața concurenței. Chiar dacă dispuneți de un site bine realizat, ușor de accesat și utilizat, cu un conținut ireproșabil. Pentru a avea rezultate aveți nevoie și de o bună promovare online, realizată printr-o strategie complexă, care să includă atât elemente SEO, cât și campanii de promovare plătită.

Fie că doriți să promovați un serviciu, un produs sau o categorie de produse, este recomandat să apelați la o echipă de specialisti în web design, SEO și marketing, care să vă ofere consultanță și servicii dedicate. De această alegere va ține întregul succes al demersului și este bine să vă asigurați un start în cele mai bune condiții.

Datorită modalității de consultare și de luare a deciziilor de achiziție, clienții din zilele noastre sunt foarte exigenți atunci când vine vorba de calitatea experienței și informațiilor disponibile în mediul online. Iar pentru o promovare online eficientă, nici nu se mai pune problema să nu dispuneți de o variantă de site sau magazin online care să nu fie responsive.

Care sunt principalele modalități de promovare online?

Pentru a beneficia de o bună promovare online aveți nevoie de o bună prezență online. Fără un site actual, performant, prietenos, responsive, care să țină cont de UX și UI și care să dispună de informații detaliate și cât mai complete despre produsele și serviciile promovate, șansele de a ajunge în atenția clienților, de a-i convinge să cumpere și de a-i fideliza sunt mult îngreunate. De fapt toate procesele implicate în actul de promovare și vânzare sunt foarte importante, de la alegerea produselor până la serviciile de livrare oferite clienților. Datorită posibilităților de a aprecia fiecare etapă a demersului, fiecare detaliu își are valoarea și importanța sa și trebuie tratat cu maximum de responsabilitate.

În principal există două modalități de promovare:

  • promovare online gratuită, prin servicii de optimizare SEO impecabile, e-mail marketing, trmitere de newslettere, prezența pe forumuri, înscriere în cataloage gratuite, blog, publicarea de articole gratuite în reviste de specialitate, prezența în rețele de social media, pe YouTube etc.
  • promovare online plătită, prin organizarea de campanii publicitare Google Ads, Facebook Ads, pe LinkedIn, Instagram, You Tube, advertoriale, bannere publicitare online etc.

Ambele modalități sunt foarte importante pentru a vă duce cât mai aproape de publicul țintă vizat, a obține trafic și cât mai multe conversii. În funcție de bugetul alocat și de experiența celor care se ocupă de promovarea site-ului, rezultatele pot să varieze considerabil.

Pentru o prezență cât mai sus în căutări este bine să acordați importanță tuturor modalităților de promovare, să apelați la serviciile unor specialisti sau unei agenții cu expereință și să alocați un buget corespunzător.

Care sunt cele mai utilizate modalități de promovare online?

Cu sigurantă orice propriatar de site sau magazin online recurge la această variană de prezentare pentru că dorește să obțină o imagine și o vizibilitate cât mai bună și vrea ca prin intermediul acestuia să își promoveze cât mai bine afacerea. În funcție de domniul de activitate, scopul este în cele mai multe cazuri și acela de a obține conversii și profit.

Iată care sunt cele mai importante mijoace de promovare online care să contribuie la obținerea succesului:

Promovarea online prin advertoriale

Orice site, pentru a obține vizibilitate și conversii, are nevoie să fie cunoscut. Realizarea de advertoriale ce vor fi postate în publicații centrale, cu autoritate poate contribui foarte mult la obținerea de atenție imediată, la educarea publicul și la atragerea spre site, printr-o formă de publicitate online inteligentă. Pentru a face acest lucru va fi nevoie de servicii content writing de calitate.

Promovarea online cu ajutorul reclamelor sau bannerelor

Ca și în cazul bannerelor clasice și în cel al bannerelor online puteți obține audiență și vizibilitate pentru un produs sau serviciu. În funcție de publicul targetat și de locul ales pentru promovare, bugetul poate varia. Cu cât veți alege mai bine cele mai bune canale și veți aloca un buget adecvat, cu atât veți avea șansa de a obține o conversie cât mai bună. Și în acest caz un rol important va reveni agenției de creație cu care alegeți să lucrați. Impactul vizual, mesajul și prezentarea trebuie să fie orientate spre a atrage și a convinge cât mai bine asupra calităților produsului sau serviciului.

Promovare online prin organizarea de campanii de marketing Google Ads, Facebook Ads etc.

Realizarea de campanii plătite de acest gen, este cea mai sigură și simplă modalitate de a ajunge rapid la clienții interesați. Selectarea cât mai bună a publicului țintă poate produce multe conversii. In acest sens este foarte important să oferiți acces la un site de calitate, bine optimizat, cu informații cât mai detaliate pentru produsele și serviciile oferite

Retargeting-ul

Sunt foarte multe persoane, care deși își doresc un produs, au unele ezitări înainte de a-l cumpăra. Pentru a le reaminti de produsul pe care și l-au dorit, dar nu au considerat oportun momentul de achiziție, este bine să aveți mereu campanii de retargeting. Este o modalitate extraordinară de a-i readuce în site pe toți cei care l-au vizitat la un moment dat interesați.

Promovare online prin oferirea de vouchere și discounturi

Aceasta este o modalitate de a stimula dorința de cumpărare a tuturor celor interesați de anumite produse. Metoda generează vânzări imediate și poate contribui și la obținerea unor recomandări din partea clienților care au beneficiat de acest avantaj.

Promovare online prin participarea la campanii de reduceri cu notorietate precum Black Friday sau campanii proprii cu un concept de marketing original

Un site sau un magazin online poate câștiga notorietate prin asocierea cu un alt brand cu renume, prin participare la campanii de reduceri celebre sau prin realizarea unor campanii proprii de mare impact.

Promovarea online prin realizarea de postări interesante și adecvate pe rețelele de socilizare, crearea de comunități pe astfel de rețele

Prin postarea de conținut bine gândit și targetat, ce poate fi vizualizat de multe persoane, ce pot share-ui acest conținut către prieteni și cunoscuți, se poate atrage un trafic important către site. Imaginile, mesajul, modalitatea de abordare, caracterul informativ, nota de umor pot face minuni în acest sens.

Promovarea online prin e-mail marketing

Această metodă de promovare a produselor poate fi foarte utilă pentru a păstra legătura cu clienții fideli și a-i ține la curent cu noutățile din ofertă și cu informații ce le pot fi utile. Aveți grijă să nu uitați de GDPR.

Prin această modalitate de comunicare puteți vedea mai bine care vă sunt clienții pe care vă puteți baza mereu.

Promovarea online printr-un blog

La ora actuală, pentru a fi interesant pentru Google, un site are nevoie să fie dinamic. Cu alte cuvinte, pentru a nu pierde poziția obținută, introduceți în site și o pagină de blog.

Aici puteți publica periodic informații și descrieri utile despre produsele aflate în ofertă și despre noutăți. Beneficiile sunt evidente atât pentru SEO, cât și pentru clienții interesați.

Promovarea online prin link building

Pentru a arăta că site-ul vostru are autoritate și este apreciat de utilizatori și alte site-uri din domeniu, aveți nevoie de cât mai multe linkuri de calitate către site.

Astfel de link-uri pot fi obținute fie prin publicarea de advertoriale, fie prin postarea de articole în publicații cu autoritate, fie prin crearea de parteneriate cu alte site-uri, fie prin comentarii și răspunsuri pe forumuri care acceptă acest lucru, comunicate de presă, etc. .

Promovarea online prin realizarea de filmulețe și prezentări pe You Tube

La ora actuală conținutul video este mult mai apreciat și mai ușor de recepționat de către clienți.

Dacă aveți o poveste de spus și știți cum să faceți, puteți obține mai multe vizualizări decât v-ați fi așteptat. Aceasta este o metodă foarte actuală și adecvată pentru a vă promova publicului din zilele noastre

Colaborarea cu publicații din domeniu sau cu bloggerii cunoscuți, care scriu și despre domeniul vostru de activitate

Postarea de conținut într-o publicație cunoscută din domeniu sau de către un blogger cu mulți urmăritori, vă pot garanta o promovare foarte bună a produselor și serviciilor.

Calitatea textelor, rolul lor informativ și mai puțin de vânzare sunt cheia succesului. Dacă totul sună bine, puteți direcționa un trafic important către site-ul vostru.

Promovarea prin marketing-ul afiliat

Recenziile și textele realizate de site-uri sau bloggeri vă pot ajuta foarte bine în a obține cât mai multe vizualizări. Recurgerea la acest tip de promovare este deosebit de utilă. Recomandările oferite de diferite site-uri de specialitate sau persoane care se bucură de o anumită notorietate sunt extrem de importante pentru a aduce trafic în site și a obține o rată de conversie mult mai bună.

În concluzie: există multe modalități pentru o promovare online eficientă. Conceperea unei strategii cât mai adecvate, care să includă cât mai multe canale și măsurarea rezultatelor obținute sunt aspecte esențiale pentru a obține vizibilitatea dorită, a atrage clienții și a face vânzări.

Pentru găsirea celor mai bune metode, rezultate vizibile și durabile în timp, apelați la o agenție seo specializată, așa cum este Edcora!