Tehnici SEO de viitor de care trebuie să ții cont la optimizarea unui website:
SEO rămâne cea mai mare provocare a oricărui webdesigner și marketer. Construcția, eficientizarea proceselor automatizate, grafica, viteza de reacție, utilitatea, ușurința și caracterul intuitiv al navigării reprezintă factori esențiali ai interacțiunii noastre cu un website și garanția revenirii noastre. Plăcerea noastră de a primii răspunsuri rapide, de a găsi soluții și alternative la întrebările noastre influențează tendințele oricărui construcții web. Utilizatorul și nevoile sale actuale și reale sunt factorii esențial care dictează toate schimbările și tendințele actuale.
Evoluția tehnologiei, atât de accelerate în ultimul deceniu, face posibile lucruri și acțiuni care nu cu puțin timp în urma aparțineau literaturii SF și erau considerate apanaje ale unor civilizații extraterestre.
Toate aceste evoluții reprezintă tot atâtea provocări pentru SEO.
Haideți sa urmărim câteva!
1. Ce legătura există între căutarea vocală și SEO?
Odată cu dezvoltarea dispozitivelor mobile și cu nevoia noastră de informare imediată, căutarea vocală a devenit tot mai apreciată, fiind preferată de 1 din 5 utilizatori, datorită vitezei de accesare a informației, depășirii limitelor legate de durata de scrierea cuvintelor și de dimensiunile butoanelor de scriere. Acest tip de căutare schimbă semnificativ modul în care comunicam și accesăm informațiile.
Din punct de vedere SEO se deschide tot mai mult calea căutărilor după cuvinte cheie mai lungi (long-tail search keywords) și mai apropiate de folosirea naturala a limbajului. Putem accesa conținut informațional și descrieri mult mai nuanțate. Conversăm cu telefonul pentru a obține informațiile necesare. Intonația și accentul pus pe un cuvânt sau pe o frază pot să schimbe direcția căutărilor.
De aici până la a avea un secretar digital și a porunci obiectelor din jur sa îndeplinească anumite sarcini (IOT) nu mai este decât un pas.
2. Este telefonul mobil instrumentul absolut al căutărilor?
Ce legătura există între el și tendințele SEO?
Telefonul mobil, prietenul nostru de nădejde în orice impas, pare să câștige lupta cu toți competitorii săi mai mari. Statisticile arata că în 2018 aproximativ 57% din căutări au loc de pe telefonul mobil. Acest lucru schimbă radical modul în care toate brandurile și companiile de marketing trebuie să își formuleze și să își structureze mesajul. Informația și conținutul care nu țin cont de acest aspect, acela de a fi accesibile de pe un astfel de dispozitiv, de a fi responsive, își scriu singure actul de deces. Mobilul nu mai este un dispozitiv oarecare printre altele, ci este regele. Acest aspect justifică competiția și costurile deloc neglijabile ale celor mai performante linii și game de astfel de dispozitive. Ele trebuie să facă fața exigențelor noastre tot mai mari de exhaustivitate, reactivitate, informare și divertisment.
Cum influențează aceste dispozitive tendințele SEO? În primul rând oamenii vor căuta tot mai mult și tot mai multe informații de pe mobil. Local SEO, cu informații cât mai contextualizate va deveni cel mai popular. Viteza de încărcare a paginilor pe astfel de divice-uri va face diferența intre competitori. AMP- Accelerated Mobil Page este un termen pe care nicio strategie de marketing nu trebuie să-l neglijeze.
Rapid și responsive sunt aliații unei campanii SEO care ține pas cu tendințele!
3. Ce legătură există între căutarea după imagini și video-uri și rankarea unui site?
Experiența recentă arată ca brandurile cu cele mai spectaculoase creșteri au fost cele care au fost însoțite de campanii cu video-uri spectaculoase și antrenante. Canalele de YouTube, videoclipurile virale aduc cea mai mare rată de conversie, adună milioane de like-uri și interacțiuni sociale. Un website care nu are link-uri spre un canal cu astfel de filmulțe pierde procente semnificative din lupta cu competiția. Un vidoclip reușit poate comunica valorile brandului și poate vinde un produs mai bine decât mii de cuvinte scrise.
Așadar integrarea acestui tip de promovare SEO este un must have al oricărui sezon!
4. Este căutarea vizuală o provocare pentru SEO?
Căutarea vizuală este o combinație spectaculoasă între inovația tehnologică și experiența unică a vizitatorului. Din păcate nu sunt multe brandurile care pot oferi astfel de experiențe.
O astfel de abordare este foarte utilă atunci când ai de-a face cu imobile aflate în construcție, cu piese de mobilier, cu elemente vestimentare, lucruri care țin de anumite dimensiuni și spații. Exemple la îndemână sunt: Google Maps, tururile virtuale ale unor muzee, aplicațiile prin care scanând un cod poți vedea un filmuleț cu exponatul respectiv.
Posibilitățile deschise de tehnologie, fac din SEO-căutarea vizuală o provocare pentru orice comerciant. De priceperea fiecăruia de a aduce un produs în câmpul nostru vizual, de a-l face cât mai real și accesibil ține decizia noastră de cumpărare, vizitare, explorare.
5. Inteligența artificiala (AI) și puterea de învățare a mașinilor (machine learning) schimbă radical accesul nostru la informație. Ce va deveni SEO în acest context?
O trăsătură des întâlnită a inteligenței artificiale este că sistemul respectiv este capabil să învețe, cu sau chiar fără ajutoare externe, cu scopul de a se îmbunătăți permanent. Învățarea mașinilor este un subset al inteligenței artificiale care, utilizând tehnici statistice, dă computerului capacitatea de a învăța date noi, fără a fi programat explicit în acest sens.
Inteligența artificială și intervenția mecanismelor ei facilitează și schimbă semnificativ modul în care ajungem la informație. Aceasta va fi mult mai contextualizată, mult mai personalizată, structurată și adaptată preferințelor nostre de căutare și navigare pe internet.
Google RankBrain, sau altfel algoritmul Google de învățare profundă, este, de asemenea, de așteptat să afecteze peisajul de căutare.
Ce va fi SEO când va întâlni o astfel de inteligență și cum poate fi această inteligență optimizată este într-adevăr cea mai mare provocare! Deocamdată acest domeniu este abia la început și evoluția viitoare va suscita și mai multe întrebări și răspunsuri!
Asistenții personali digitali vor fi viitorii purtători de cuvânt ai unei astfel de evoluții!
Toate acestea fiind spuse, provocările SEO ne țin permanent în priză. Fie că este vorba de aspecte mai clasice, precum grafică, structurare pagini, dispunere, butoane de comandă, cuvinte cheie, responsive, PPC, local SEO etc. sau de evoluția spectaculoasă a tehnologiei, chatbot, AI, machine learning, tur virtual etc., ceea ce contează în clipa de față este cunoașterea aprofundată a profilului utilizatorilor, a intereselor lor, a dorințelor și nevoilor lor de navigare, a localizării lor, a dispozitivelor de pe care accesează informația, de istoricul navigărilor și preferințelor.
Pană vom ajunge să integrăm toate lucrurile care fac parte din viața noastră în mici dispozitive aflate la comanda noastră, manuală sau vocală (IOT – Internet of Things), cel mai important lucru rămâne felul în care vizitatorul oricărui site reușește sa ajungă și să acceseze informațiile dorite.
Pană la urma SEO este făcut de oameni reali pentru oameni reali, este supus vremurilor și evoluției. Există pentru fiecare, în funcție de imaginație și puterea financiară multiple posibilități de a crește și a atinge țintele vizate.