Ce legătură există între Autoritate Domeniu (Domain Authority) și strategia SEO?

O strategie SEO complexă trebuie să aibă întotdeauna în vedere toate instrumentele și mijloacele necesare pentru a ajunge mereu la rezultatele dorite, din ce în ce mai eficiente.

Unul dintre indicatorii cei mai utili pentru a direcționa și a optimiza campaniile SEO este chiar Domain Authority sau Autoritatea Domeniului.

Ce este Domain Authority sau Autoritatea Domeniului?

Prescurtată DA, Domain Authority / Autoritate Domeniu este o valoare metrică dezvoltată de cei de la Moz, companie americană specializată în realizarea de software de marketing.

Această valoare arată ce relevanță are website-ul vostru și care vă sunt șansele de a vă poziționa cât mai sus în motoarele de căutare. Cu cât valoarea aceasta este mai mare, cu atât aveți mai multe șanse de a vă situa mai bine în rezultatele organice.

Autoritatea Domeniului este cea mai indicată modalitate de a vă măsura eforturile din campaniile de SEO aflate în derulare și un mijloc eficient de a evalua statusul site-ului vostru în comparație cu cele ale competitorilor.

Domain Authority se măsoară pe o scară logaritmică de la 1 la 100, folosind un algoritm special, așa cum este și algoritmul Google, proiectat de compania de marketing și SEO – Moz.

VERIFICA GRATUIT AUTORITATEA DOMENIULUI

Această scară logaritmică folosește 40 de indicatori, ceea ce conduce la un calcul complex și face drumul variabil în funcție de poziția la care vă aflați și de toate demersurile SEO întreprinse în fiecare moment.

Dacă pentru un site obișnuit, este ușor să obțină un scor de 20 sau 30, dacă vă aflați undeva peste 50, considerat un scor destul de bun, vă va fi foarte greu să atingeți 60 și cu atât mai mult să creșteți de aici.

Care sunt cei mai importanți indicatori în algoritmul ce calculează Autoritatea Domeniului / Domain Authority?

• Numărul de linkuri obținut de un site de la diverse alte domenii numite Inbound Links sau IBL. Cu cât dispuneți de mai multe link-uri de la cât mai multe site-uri, variate, de calitate și cu autoritate, cu atât aveți șansa de a dobândi un scor mai bun.

• Calitatea link-urilor primite este și ea importantă. Numit MozRank sau MR, acest indicator vine să completeze numărul linkurilor obținute prin valoarea și relevanța lor pentru utilizatori și pentru motoarele de cautare. Evident, întotdeauna calitatea trebuie să prevaleze asupra cantității.

• Conexiunea cu site-uri de calitate și interacțiunea dinte domeniile voastre este un alt aspect demn de luat în considerare. Numit MozTrust sau MT acest indicator evaluează relația site-ului vostru cu site-uri de prim rang din domeniul vostru de activitate sau din domenii de maximă importanță.

• Profilul de linkuri sau Link Profile este un indicator care ține seama de inteligența și de corectitudinea practicilor prin care sunt obținute linkurile. Nerespectarea reglementărilor și încercarea de a folosi tehnici de Black Hat pentru a accede repede cât mai sus poate aduce penalizări și efecte contrare.

Mențiunile Social Media reprezintă la ora actuală o dovadă de apreciere și calitate. Un conținut accesat, partajat, comentat este un conținut considerat relevant și aflat la mare căutare. Moz consideră aceste semne sociale un indicator extrem de util în evaluarea calității unui domeniu

Vârsta unui domeniu indică durabilitatea și valoarea lui. Cu cât un domeniu are o existență mai îndelungată și plasată bine constant, înseamnă că vorbim despre un domeniu viabil și cu autoritate.

Volumul constant de căutări arată foarte clar care este interesul și relevanța domeniului. Un domeniu care reușește să atragă constant un număr mare de accesări din partea unor utilizatori vechi și noi, însemnă că știe să-și păstreze și să își sporească reputația.

Pentru a avea parte de rezultate SEO remarcabile, acestea sunt doar câteva aspecte, extrem de importante, de care trebuie să țineți seama. Obținerea și păstrare unui scor de Autoritate a Domeniului cât mai bun poate aduce multe beneficii campaniilor SEO.
Autoritatea domeniului este denumită adesea și “thought leadership”, ceea ce ilustrează foarte clar care este poziția unui site în clasamentul leaderilor de opinie din domeniul de activitate și arăta clar care este relevanța site-ului pentru o anumită arie de competețe.

Îmbunătățirea Autorității Domeniului (D.A.) este o parte esențială din strategia SEO.