Ghid SEO local pentru începători
Având în vedere că în ultima vreme, ori de câte ori avem nevoie de un serviciu sau de un produs dăm un search de pe telefon sau căutăm o ofertă cât mai apropiată de noi, este normal ca orice afacere să fie interesată și de aspectul ce vizează realizarea unui cât mai bun SEO local.
Din Articol
ToggleSunt foarte multe domenii de activitate care au nevoie de acest tip de serviciu. Iar pentru proprietarii lor vizibilitatea și dezvoltarea sunt strict legate de atragerea cât mai multor clienți locali.
Celor care sunt interesați de promovarea locală a afacerii lor vom încerca să le oferim mai jos câteva informații legate de felul în care își pot face singuri SEO sau despre ceea ce trebuie să ceară și să aștepte de la agenția specializată cu care lucrează.
Sperăm ca toți proprietarii aflați la început de drum sau cei care doresc să dezvolte această latură de promovare să găsească informațiile de bază de care au nevoie.
Care sunt cele mai importante aspecte pe care trebuie să le aveți în vedere pentru a face SEO Local?
SEO, Search Engine Optimization, este un proces complex și de durată, care are ca principal scop obținerea unei poziționări cât mai bune în motoarele de căutare.
Datorită modificării comportamentului celor mai mulți dintre beneficiarii unui anumit tip de produse sau servicii și datorită modalității de căutare a acestora, orice afacere mai mică este direct interesată să ajungă în atenția cât mai multor clienți aflați în zonă sau în ariile cele mai apropiate.
Promovarea SEO local este așadar foarte utilă anumitor furnizori de servicii, precum service auto, spălătorie, reparații diverse, instalatori, avocați, notari, medici de familie, cabinete medicale diverse, stomatologie, laborator de analize, magazine alimentare sau cu produse naturiste, proprietari de restaurante, pizzerii, fast food-uri, autoserviri, produse de panificație și patiserie, magazin de pantofi, ș.a.m.d. .
Toți acești antreprenori au nevoie să fie primii în opțiunile de căutare ale clienților apropiați.
Pentru ca o astfel de afacere să poată beneficia de optimizare SEO locală, în mare parte, nu trebuie să facă ceva diferit față de ceea ce trebuie făcut în cazule serviciilor SEO generale, respectiv un site care să se încarce rapid, indexare, harta site-ului, optimizare on-page și off-page, promovare targetată, alegerea și folosirea unor cuvinte cheie relevante pentru domeniul de activitate și oferirea permanentă de conținut de calitate care să răspundă la nevoile și dorințele clienților actuali.
Singura diferență constă în focusare promovării pe o anumită localitate, zonă sau arie.
Iată care ar fi elementele ce trebuie avute în vedere pentru o promovare SEO local:
1. SEO on-page local
Indiferent dacă doriți să vă faceți afacerea vizibilă la nivel național sau doar într-o anumită localitate, va trebui să dispuneți de un site care să se încarce repede, să fie responsive, să fie optimizat HTML-ul din conținutul paginilor, sa fie optimizate imaginile, titlurile și subtitlurile, să fie realizat site-map-ul, să aibă un conținut relevant, care să stârnească interesul potențialilor clienți, să fie alese cât mai bine cuvintele cheie în funcție de volumul de căutări pentru domeniul de activitate.
Pentru a obține optimizare on-page local este obligatoriu să creați un conținut și să alegeți cuvinte și expresii cheie care includ denumirea zonei sau localității pentru care doriți promovarea.
Redactarea de conținut adaptat local și intențiilor de cumpărare ale clienților locali poate fi esențilă în obținerea unei poziționări cât mai bune.
Cu cât acest conținut va fi mai original și mai specific afacerii, cu atât veți reuși să atrageți cât mai mulți clienți locali.
2. SEO off-page local
Cel mai important aspect în acest proces este acela de a dobândi cât mai multe link-uri de calitate către site-ul vostru.
La modul general va trebui să reușiți să obțineți recomandări din partea unor site-uri cu relevanță pentru domeniul vostru de activitate, de la forum-uri, bloguri, publicații online centrale etc. .
În cazul promovării locale pentru a câstiga o autoritate locală va trebui să găsiți o metodă de a obține link-uri de la ziare online locale, bloggeri locali, site-uri locale care promovează domeniul vostru de activitate, portaluri de servicii locale etc.
3. Prezența în rețelele de social media
Social media este o putere astăzi pentru dobândirea de clienți și câștigarea unei comunități importante.
Ea poate promova o afacere în cel mai simplu și mai eficient mod.
Prin regularitatea postărilor, prin caracterul lor informativ și relaxat se câștigă fidelitatea clienților și aceștia pot fi ținuți la curent cu tot ce este nou. Iar dacă postările sunt interesante și ofertele incitante acestea pot primi multe like-uri și share-uri.
4. Promovarea locală
Pentru a obține cele mai bune rezultate va trebui ca în strategia de provare plătită să aveți foarte mare grijă să selectați aria de promovare dorită.
Astfel nu veți risipi bani pentru o promovare generală sau pentru o zonă care nu vă interesează. Indiferent ce metodă ați alege, preciazare ariei de promovare este cel mai sigur mod pentru a urca cât mai sus în căutarile clienților locali.
Odată cu introducerea în algoritmii de căutare Google a aspectului de geolocalizare s-a schimbat radical modul în care sunt afișate rezultatele căutării.
Această îmbunătățire a fost foarte utilă pentru toți proprietarii de site-uri care doreau să fie mai aproape de clienții locali.
De la introducerea lor în anul 2007 și până astăzi, algoritmii care țin cont de localizare și de preferințele locale ale celor care doresc să beneficieze de anumite rezultate, s-au schimbat permanet.
Fiecare nouă up-datare a adus schimbări importante, care au venit mereu în sprijinul celor care doresc o promovare cât mai localizată.
Ce este de făcut pentru a realiza un SEO local de cea mai bună calitate?
Atunci când vorbim despre o promovare SEO performantă vorbim despre punerea în practică a unei strategii complexe, dinamice și continue.
În mediul online totul este în mișcare și dacă nu avem abilitatea de a sesiza diferențele și de a ne adapta la noile tendințe, lucrurile se pot schimba rapid în defavoarea noastră.
Doar cei care testează și evaluează permanet rezultatele demersurilor pot avea o imagine clară a valorii efortului lor și pot știi care este rentabilitatea fiecărui demers.
Orice mică afacere locală, aflată la început de drum are nevoie de o promovare adecvată pentru a deveni vizibilă și eventual pentru a se dezvolta.
A trecut vremea în care pentru a obține clienți era nevoie doar de vad și de o recomandare din gură în gură.
Astăzi cei mai mulți dintre consumatori caută online și își exprină în acest mediu aprecierea pentru calitatea serviciilor primite.
Prezența online este esențială pentru promovare și pentru atragerea cât mai multor clienți locali, dar și pentru dobândirea autorității sau pentru recunoașterea valorii.
Acest aspect îi obligă pe mulți dintre antreprenori să fie fie mult mai atenți la calitatea produselor și serviciilor furnizate. Orice lipsă de atenție poate fi taxată foarte dur.
Petru a putea realiza o promovare SEO local fie de unii singuri, fie prin intermediul unei agenții, trebuie să fiți conștineți de faptul că veți avea nevoie de realizarea unui site care să corespundă cât mai mult nevoii de căutare și exigențelor de informare a clienților actuali.
Aceștia vor dori să găsească foarte rapid și facil toate detaliile de care au nevoie pentru a comanda și pentru a vă putea contacta cât mai ușor.
De cele mai multe ori, doar o agenție specializată în servicii SEO ne poate ajuta în a obține în cel mai eficient timp rezultatele pe care ni le dorim.
Algoritmii Google se schimbă aproape anual și ceea ce poate fi rentabil pentru o perioadă, s-ar putea să nu mai aibă nicio putere peste ceva timp. În plus pentru câștigarea și menținerea într-o poziție pe prima pagină este nevoie de o promovare prermanentă și de menținerea la curent cu cele mai noi informații din domeniu.
Dacă aveți nevoie de ajutor în promovarea locală, Edcora vă poate ajuta cu tot ce este necesar pentru a ajunge și a râmâne în top.m