SEO vs PPC
Abordarea acestei confruntări, SEO vs PPC, ridică o serie de noi întrebări. Înainte de a trece la enunțarea lor, ar fi bine să ne reamintim, în linii foarte generale, ce face fiecare dintre acestea.
SEO (Search Engine Optimisation) presupune obținerea unei poziționări cât mai bune în motoarele de căutare pe baza unor rezultate organice, naturale legate de relevanța și calitatea informațiilor folosite.
PPC (Pay Per Click) implică, după cum îi spune și numele, obținerea de trafic rapid și relevant pe baza publicității plătite oferite de Google, Yahoo. Facebook etc.
Cele două reprezintă instrumente indispensabile în creșterea traficului în motoarele de căutare. Folosirea fiecăruia dintre ele este direct legată de timpul și posibilitățile financiare ale proprietarilor website-urilor. În timp ce SEO poate aduce rezultatele dorite într-un timp mai îndelungat, PPC poate aduce rezultate rapide și imediate.
1. Ce instrument trebuie ales mai întâi: SEO sau PPC?
Răspunsul ține cont de nevoile și bugetul fiecărei companii. Dacă se dorește un trafic rapid și există un buget corespunzător, atunci PPC este o soluție optimă! Dar dacă o afacere este la început și are și un buget constrângător, atunci răbdarea pentru a obține rezultatele SEO reprezintă soluția inteligentă.
2. Este aceasta o falsă confruntare?
Cam da. Depinde de scopul urmărit. SEO fără PPC se poate, dar dacă PPC poate ajuta, de ce să nu lucreze împreună!? Totul ține de puterea financiară a business-ului! Ele pot fi văzute mai degrabă ca două instrumente complementare, decât ca două elemente opuse.
3. Care dintre aceste instrumente aduce mai multe avantaje?
PPC poate ajuta la obținerea unui SEO mai bun, prin aducerea unui trafic mai mare. Dacă promovarea brandului este dublată și de calitate și relevanță, rezultatele organice pot fi îmbunătățite rapid și vizibil.
Dacă se fac campanii PPC constant, fără a fi dublate de calitatea experienței în site, de servicii corecte și informație de calitate, rezultatele obținute și rata de conversie pot fi contrare așteptărilor.
Avantajele PPC pot fi considerabile și imediate.
Beneficiile SEO sunt temelia oricărei afaceri durabile!
4. Ce implicații există între SEO și PPC?
Scopul SEO este acelea de a genera cât mai mult trafic și de a aduce o poziție cât mai bună în motoarele de căutare. PPC poate realiza acest lucru imediat. De ce să nu combinăm aceste instrumente?
Atunci când se modifică algoritmii de căutare, până la găsirea celor mai bune soluții SEO, PPC poate reduce dezavantajele perioadei de tranziție.
Dacă competiția este acerbă pe anumite cuvinte cheie, fiind acaparată de jucători extrem de puternici financiar, PPC poate genera costuri greu de suportat, cu rezultate mediocre. Atunci regândirea strategiei SEO este soluția la îndemână.
Așadar combinația inteligentă și adaptată între SEO și PPC reprezintă adevărata putere și valoare a unui brand. Amestecul elementelor celor două și potrivirea lor la puzzle-ul realităților mereu schimbătoare oferă soluția la această falsă confruntare.