Pentru a obține o poziționare cât mai bună în căutările Google, orice site are nevoie de o vizibilitate cât mai bună. În zilele noastre, datorită evoluției tehnologiei și concurenței tot mai accentuate din spațiul virtual, aceasta se obține atât prin design, structură și conținut de calitate, cât și prin publicitate plătită. Una dintre cele mai accesibile, eficiente și mai interesante forme de publicitate plătită este reprezentată de advertoriale.

Ce este un advertorial?

Cu toții știm cât de neplăcut este să dorim să accesăm o publicație sau un articol online și să fim bombardați din toate părțile de articole publicitare, care nu ne lasă în pace până nu le vedem până la capăt sau până nu le închidem, dintr-un buton care de multe ori este sesizabil după câteva secunde bune.

Încercând să evite tocmai acest tip de publicitate de tip banner sau pop-up, advertorialul este cea mai elegantă și mai utilă formă de a prezenta frumos un produs, un servciu, un brand sau un site.

Având forma unui articol, care trebuie să se integreze perfect în cadrul editorial al unei publicații, un advertorial este o fomă specială de publicitate care, pe lângă componenta informativă, conține și elemente de promovare. De cele mai multe ori acesta apare însoțit de simbolul (P).

Publicat pe bloguri, reviste și ziare online centrale sau locale, advertorialul este poate cea mai interesantă metodă pentru a ajunge la publicul țintă și de a-l aduce în site.

Formele cele mai importante de prezentare ale unui advertorial pot fi:


• știre
• poveste
• interviu
• reportaj
• recenzie.

Un advertorial reprezintă un mijloc de comunicare eficient și interesant al detaliilor pe care le considerați cele mai relevante pentru produsele, calitățile sau valorile unui brand. Acesta este o alternativă inteligentă la reclamele de tip publicitar sau banner, conținând informații utile și mai puțin agasante pentru potențialii clienți.

Cât de utilă este această formă de publicitate?

Pentru a se bucura de o piziționare cât mai bună, un site are nevoie permanentă de servicii de optimizare on page și off page.

În cazul procesului de optimizare on page este foarte important să aveți un site bine organizat, cu conținut de calitate, centrat pe anumite cuvinte cheie relevante pentru domeniul de activitate, care să se încarce repede, care să fie la fel de accesibil de pe orice tip de dispozitiv, să aveți o hartă a site-ului, titluri, subtitluri, imagini optimizate etc.

În cazul demersului de optimizare off page unul dintre cele mai importante procese este cel de link building. Advertorialul, aparținând acestei categorii, este unul dintre cele mai eficiente mijloace disponibile la capitolul publicitate plătită și una dintre cele interesante metode de a atrage publicul cu informații ce îi pot fi utile și binevenite.

Deși blamate uneori, datorită formei mascate, advertorialele sunt o formă de publicitate plătită ce implică un triplu avantaj:
• sunt o metodă elegantă și utilă pentru o firmă de a-și prezenta produsele, serviciile etc. ;
• sunt utile consumatorilor, deoarece multe dintre ele conțin informații despre ce produse noi apar pe piață și care ar fi avantajelele oferite de acestea;
• sunt profitabile și publicațiilor, bloggerilor etc. contribuind la completarea bugetului.

Cum trebuie să arate un advertorial pentru a ajunge cât mai bine la publicul țintă?


Un advertorial nu trebuie să se deosebească prea mult de restul articolelor prezente în publicația în care apare. Iată care sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să se țină seama la redactarea lui pentru a fi cât mai bine receptat:
• trebuie să ofere răspuns la întrebări care ar putea să-i intereseze pe cititori;
• este recomandat să se integreze perfect atât ca formă, cât și calitate a conținutului în planul editorial al publicației;
• să ofere infomații credibile, relevante și utile celor care aleg să îl citească;
• limbajul trebuie să fie accesibil și natural sau cât mai adecvat locului în care este publicat;
• oricât de mare ar fi tentația de a prezenta totul la superlativ, este recomandat să se păstreze o tonalitate neutră;
• să conțină trimiteri elegante la site-ul, produsele sau serviciile pe care le promovează;
• sugereze cât mai puțin ideea că este vorba de publicitate plătită.

Ținând seama de aceste aspecte un advertorial va atrage atenția la modul pozitiv și va fi la fel de lecturat ca orice alt articol pur informativ de pe site-ul publicației respective.

Cât de importantă este forma de marketing prin conținut oferită de advertoriale?


Se știe că la ora actuală clienții trebuie aduși în site prin cât mai multe mijloace. Marketing-ul prin conținut este printre cele mai performante metode prin care publicul tință poate fi atras să ajungă să consulte informațiile de care are nevoie direct din site.

Acest gen de marketing se bazează pe nevoia reală a clienților de a căuta și de a găsi un răspuns cât mai potrivit la întrebările care îi frământă.

Publicând articole interesante pe site-uri de specialitate, cu autoritate sau în publicații online centrale și locale aveți toate șansele să:
• atrageți mai mulți clienți potențiali în site;
• să transformați un astfel de client într-un cumpărator;
• să fidelizați un client ocazional;
• să vă promovați cât mai eficient imaginea, brandul, produsele, serviciile;
• să furnizați clienților informații utile și relevante pentru interesele lor;
• să construiți o relație solidă și durabilă cu fiecare dintre clienții voștri.

Un conținut de calitate și relevant pentru clienții voștri va fi întotdeauna la fel de important și pentru motoarele de căutare.

Ce avantaje SEO aduce publicarea de advertoriale?


Facând parte din procesul de link building, de optimizare off page, advertorielele publicate pe site-uri, bloguri, publicații cu autoritate, sunt instrumente indispensabile pentru a garanta o poziționare cât mai bună pentru site-ul vostru.

În funcție de calitatea și de valoarea site-urilor pe care alegeți să publicați, poate crește și autoritatea site-ului vostru. Cu cât veți avea mai multe link-uri de de acest gen care fac trimitere la site-ul vostru cu atât puteți obține o poziționare mai bună în motoarele de căutare și aveți mai mute avantaje din punct de vedere SEO.

Principalele avantaje SEO ale publicării de advertoriale sunt:

• mai multe link-uri de calitate către site-ul vostru;
• publicitate de calitate, inteligentă, informativă, utilă;
• o creștere rapidă și eficientă a notorietății unui brand, site, produs, serviciu etc.;
• puteți ajunge direct la publicul interesat;
• puteți atrage mult mai mulți vizitatori în site;
• puteți aduce în site clienți interesați, care pot deveni mult mai ușor cumpărători;
• este cel mai important mijloc de link building.

Cine are nevoie de advertoriale?


Având în vedere că optimizarea pentru motoarele de căutare este un proces continuu, care are nevoie de o strategie constantă și complexă, orice site mai nou sau mai vechi are nevoie de advertoriale pentru a atrage cât mai mulți vizitatori în site, a obține link-uri de calitate și a câștiga o poziție cât mai bună în căutările utilizatorilor.

Orice site sau magazin online aflat la început de drum sau care dorește promovarea unor produse și servicii are nevoie de o strategie de marketing complexă, care să includă și advertorialele ca mijloace de promovare.

Cu cât conținutul acestora este mai de calitate, cu atât eficiența lor este mai mare și cu atât este atins mai bine scopul vizat.

La cine să apelați pentru redactarea de advertoriale?


Redactarea unui text deosebit, care să ofere informații utile, dar și să promoveze o firmă, un brand, un produs sau un serviciu nu este chiar așa de ușoară cum pare.

Pe lângă criteriile specifice de structură, acesta trebuie să respecte și o serie de exigențe solicitate de publicațiile în care vor apărea.

În aceste condiții, cea mai sigură modalitate pentru a avea parte de un articol cu un conținut de calitate,interesant, publicabil, la cele mai avantajoase prețuri este bine să apelați la o agenție specializată în servicii de markting digital, așa cum este Edcora.