Factorii care influențează urcarea în motoarele de căutare sunt foarte dinamici. Google face zilnic modificări și updatări ale algoritmilor de căutare. În aceste condiții, pentru a menține un site în topul căutărilor și a-l face performant, tot ceea ce ține de on page SEO (optimizarea interna a site-ului) trebuiesă țină pasul cu schimbările și tendințele.

Evoluția tehnică modifică periodic atât aspecte care țin de preferințele de căutare și de navigare online ale utilizatorilor, cât și tehnologia folosită de roboții de căutare pentru a selecta paginile cele mai relevante. Și pentru că până la urmă clientul final este cel care trebuie să aibă de câștigat, cea mai mare parte din modificările de algoritmi țin seama de calitatea experienței care trebuie să-i fie oferită acestuia.

Optimizare SEO interna - SEO on page

Ce este on page SEO?

Search Engine Optimization desemnează toate acțiunile și intervențiile ce sunt făcute pe o pagină (on page) a unui site pentru a o face să fie cât mai relevantă pentru motoarele de căutare și care să o ajute să obțină o poziționare cât mai bună.

În principal sunt implicate trei categorii majore de intervenții, respectiv:

  • intervenții care țin de structura și forma sitului
  • cele care țin de conținut și de procesul de legare a paginilor prin backlinking sau outbound linking
  • intervenții care țin de partea tehnică a site-ului.

Optimizarea on page este indispensabilă pentru performanța unui site, însă este insuficientă dacă nu este susținută și de o optimizare off page (off page SEO) a acestuia.

De ce este optimizarea SEO internă importantă?

Prezența online a unei afaceri are în cele mai multe cazuri o miză comercială. Iar acesta poate fi atinsă doar printr-o poziționare cât mai sus în opțiunile de accesare oferite publicului vizat.

Fie că este vorba despre un site de știri, de un blog, de un site de prezentare sau de un magazin online, țintele sunt în linii mari cam aceleași. Iar acestea pot fi nimerite doar printr-o optimizare on-page cât mai bună.

Astfel, avantajele aduse de on page SEO sunt:

  • o poziționare mult mai bună în motoarele de căutare
  • o creștere a traficul organic
  • îmbunătățirea experienței oferite utilizatorilor
  • livrarea de informații și conținut de calitate
  • mai multă relevanță pentru motoarele de căutare
  • o rată de conversie mult mai mare.

Când trebuie să faceți SEO on page?

Având în vedere dinamica specifică domeniului, dacă doriți să aveți un site care să performeze, este bine să includeți verificarea și optimizarea on page în activitățile periodice. 

Pentru a simplifica lucrurile, dacă vreți să aveți grijă de afacerea voastră online, este bine să  vă faceți un obicei din a vă informa în legătură cu practicile curente și să apelați la o agenție SEO care să vă ajute să aduceți la zi toate elementele de optimizare on page implicate.

Dacă nu acordați atenția cuvenită acestui gen de optimizare, în cazul în care ocupați deja o poziție bună în motoarele de căutare, aceasta se poate modifica, fără să cunoașteți clar motivele.

Google apreciază site-urile moderne, care respectă bunele practici actuale. Cel mai bine ierarhizate vor fi întotdeauna cele care sunt preocupate să ofere utilizatorilor conținut de calitate superioară și o experiență de navigare cât mai bună.

Ce proceduri implică SEO on-page?

Deoarece dispozitivele mobile au devenit în zile noastre cele mai utilizate instrumente pentru a consulta informații, a căuta oferte și a cumpăra, optimizarea on page s-a schimbat, pentru a le acorda atenția cuvenită.

Astfel, la ora actuală cele mai importante elemente de on-page SEO implică:

  1. Viteza de încărcare a unui site
  2. Optimizarea imaginilor
  3. Formatul user-friendly
  4. Structura și harta site-ului
  5. Optimizarea conținutului pentru cuvintele cheie
  6. Denumirea corespunzătoare a paginilor, titlurilor, imaginilor
  7. Folosirea variantei HTTPS de site (varianta securizată)
  8. Accesibilizarea conținutului pentru motoarele de căutare (crawlable)
  9. Folosirea de linkuri outbound de calitate
  10. Mobile friendliness
  11. Click through rate (CTR).

Fiecare dintre aceste elemente are ponderea sa și contribuie la a obține un scor mai bun pentru site și o poziționare mai bună în motoarele de căutare. 

Care sunt cele mai importante elemente de on-page SEO pe care să le aveți în vedere în  prezent?

O bună parte dintre aspectele de SEO on page menționate anterior sunt considerate factori de ranking. Tocmai de aceea, dacă doriți un site actual, care să poată urca în Google cât mai bine pentru cuvintele cheie vizate, va trebui să aveți grijă să:

1. Realizați conținut de cea mai bună calitate

Crearea de conținut optimizat pe cuvintele cheie reprezentative pentru domeniul vostru de activitate este un element de optimizare on site indispensabil în zilele noastre. Utilizatorii sunt mult mai interesați de calitatea datelor și informațiilor care sunt prezente pe o pagină, pe care o accesează. Ei caută să se informeze, să cunoască detalii despre servicii și produse, să cumpere cel mai bun produs sau produsul la cel mai avantajos preț, să aibă garanția oferită de alți cumpăratori.

În plus, motoarele de căutare dispun astăzi de inteligență artificială, care le permite să distingă altfel paginile siteurilor. În funcție de cuvintele alese pentru interogare, există următoarele tipuri de intenție detectată:

  • de navigare, ex: servicii seo
  • de informare, ex: ce este seo on page
  • de tranzacționare, ex: cele mai bune servicii seo
  • comercială, ex: preț servicii seo.

Așadar, în funcție de scopul urmărit și de specificul publicului țintă vizat, conținutul trebuie să fie redactat profesionist, ținând cont de intențiile de căutare pe care le așteptați. Înainte de a scrie un text faceți întotdeauna un research pentru cuvintele și expresiile cheie pentru care doriți să fiți căutați. Actualizați, realizați și postați frecvent conținut pentru cuvintele cheie relevante pentru produsele sau serviciile aflate în ofertă. Scrieți texte simple, accesibile, ușor de citit. Folosiți multe sinonime pentru cuvintele cheie vizate.

2. Oferiți motoarelor de căutare acces la informațiile disponibile pe paginile site-ului

Pentru a putea face acest lucru veți avea nevoie de:

  • Realizarea unei hărți a site-ului, care să permită crawlerelor sa indexeze mult mai ușor paginile.
  • Denumirea cât mai scurtă și simplă a paginilor (URL-urilor), folosind cuvintele cheie pe care le vizați prin conținutul prezent.
  • Folosirea de titluri, headings și subheadings, H1, H2 care sa ajute motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul.
  • Denumiți toate imaginile pe care le folosiți pe site și folosiți cât mai multe imagini originale (alt text).
  • Legați conținutul de surse exterioare de calitate ( outbound linking).
  • Folosiți o rețea de legături interne în site cât mai diversificată, care să sporească relevanța și valoarea conținutului.
  • Verificați să nu aveți pagini importante blocate de la indexare prin folosirea accidentală a unui atribut nepotrivit.
  • Realizați metadescrieri pentru toate paginile site-ului.
  • Apelați la avantajele oferite de canonical tags și Schema.org.

Pentru fiecare dintre aceste detalii ar fi foarte multe alte informații de spus.

3. Îmbunătățiți viteza de încărcare a site-ului

Viteza de încărcare a unui site este un factor de ranking din ce în ce mai important. Datorită folosirii mobilului din ce în ce mai frecvent pentru accesarea de informații, acum trebuie să țineți seama tot mai mult de optimizarea vitezei pentru acesta. Însă pentru performanțe sporite, este bine să aveți o viteză de încărcare cât mai bună, oricare ar fi tipul de dispozitiv de pe care este accesată informația despre site-ul vostru.

Pentru a realiza acest lucru este nevoie de cunoștințe mai avansate, deoarece va trebui să:

  • alegeți o gazduire de site cât mai bună, eventual cu servere localizate diferit, de preferat cât mai aproape de zonele vizate pentru accesarea informației;
  • să optimizați imaginile, micșorându-le dimensiunea, fără a pierde din calitate;
  • să folosiți cookies și instrumente de caching;
  • să realizați modificări ce țin de micșorare HTML/ CSS sau elemente DOM.

Găsiți mult mai multe informațiile în tool-urile pe care le alegeți să le folosiți pentru acest lucru.

4. Optimizați CTR-ul

Experiența utilizatorilor și alegerile lor au un rol din ce în ce mai important în a spune dacă pagina voastră merită să fie accesată sau nu. Pentru aceasta va trebui să vă luați toate măsurile pentru ca prezența unei pagini în rezultatele de căutare să fie cât mai atrăgătoare și relevantă.

Pentru a vă face pagina să fie accesată cât mai des veți avea nevoie de:

  • un titlu cât mai scurt și mai reprezentativ
  • prezența cuvintelor cheie pentru care doriți să fie accesat conținutul prezent pe site
  • o metadescriere care să convingă și să determine la acțiune
  • cuvinte cu impact emoțional, numere, clasamete, sigla, imagini etc.

După ce v-ați asigurat că prezența voastră în ierarhie este ok, va trebui să garantați și că ceea ce utilizatorii vor găsi în site este la fel de interesant și util. 

Tocmai de aceea, dacă știți să realizați acest cârlig de aducere a clienților în site va trebui să vă dați și toată străduința de a le oferi o experiență în site care să merite efortul. Iar acest lucru nu poate fi realizat decât printr-un SEO on page cât mai bun.

Concluzie

Procesul de on page SEO implică foarte multe elemente. Unele sunt simplu de implementat, altele presupun experiență în realizarea de conținut și cunoștințe tehnice de web design mai avansate.

Dacă doriți să performați cât mai bine va trebui să acordați atenție tuturor detaliilor menționate anterior. Pentru aplicarea lor va fi nevoie de ceva timp și va trebui să reveniți cât de des puteți pentru a le reevalua și a le pune în acord cu toate modificările ce survin din ce în ce mai des în zile noastre.