SEO pentru dispozitive mobile – o componentă esențială a optimizării actuale
Oricare ar fi domeniul în care activează compania voastră, trebuie menționat că, la ora actuală, cele mai multe căutări de informații, produse și servicii și cele mai multe vânzări se realizează de pe dispozitivele mobile. Și cum pentru a câștiga cât mai mulți vizitatori, experiența utilizatorilor trebuie să fie mereu pe primul plan, opțiunea pentru optimizarea SEO pentru dispozitive mobile nu mai este o alternativă, ci un demers esențial pentru orice site care dorește să fie performant.
Ce este SEO pentru dispozitive mobile?
Pentru a garanta astăzi unui site o vizibilitate cât mai bună pe cele mai frecvente tipuri de dispozitive utilizate în căutări și o poziție cât mai bună în motoarele de căutare, trebuie realizată obligatoriu o optimizare SEO care să țină seama de tendințe și statistici. Cum telefoanele inteligente dețin de ceva vreme întâietatea, SEO pentru dispozitive mobile este o latură esențială a optimizării online.
Astfel, SEO pentru dispozitive mobile este acel tip de optimizare care are în vedere oferirea unei experiențe de navigare cât mai bune și mai performante pentru orice tip de accesare de pe dispozitivele mobile. El vă ajută să ajungeți mai ușor, mai simplu și mai rapid în rezultatele oferite clienților voștri actuali și potențiali.
De ce este importantă optimizarea SEO pentru dispozitive mobile?
Chiar dacă vi se pare că domeniul vostru este unul care are mai puține șanse să obțină conversie de pe tipul de dispozitive mobile, trebuie să menționăm că lucrurile s-au schimbat mult în ultima vreme. Sunt foarte multe persoane pentru care primul contact cu orice fel de informație, de orice natură, se realizează de pe acest tip de dispozitiv și pentru care orice intenție de cumpărare este influențată decisiv de opțiunile oferite de rezultatele date de acest tip de dispozitiv.
Dacă mai adăugăm și că cele mai multe firme obțin astăzi cel mai important trafic de pe mobil, nu de pe desktop și că Google a anunțat că de acum încolo experiența oferită de varianta pentru mobil a site-ului va contribui cel mai mult la procesul de rankare, interesul pentru optimizarea pentru acest tip de dispozitive nu mai este deloc o opțiune, ci o necesitate.
Studiile recente au arătat că numărul comenzilor realizate de pe smartphone-uri l-a depășit pe cel al cumpărăturilor făcute de pe desktop. Astfel, dacă vreți să fiți acolo unde se dă adevărată luptă pentru a câștiga o cotă de piață cât mai bună, nu omiteți niciodată să vă asigurați că aveți o variantă de site responsive, bine optimizată.
Chiar dacă sunt încă multe persoane care pentru a comanda sau pentru decizia finală accesează obligatoriu varianta desktop, este totuși foarte important să asigurați și o variantă responsive prietenoasă, care să atragă și să direcționeze trafic important spre brandul și produsele voastre. Conform unui studiu Google Research, dacă oferiți o experiență nepotrivită pentru accesările mobile puteți să pierdeți definitiv cam 62% dintre clienții interesați.
Oferirea unei experiențe de navigare cât mai potrivite, pentru orice tip de display folosit, reprezintă un mare plus pentru afacerea voastră, oricare ar fi domeniul de activitate, specificul publicului vostru țintă, intenția de comunicare.
Dacă aveți un site mai vechi și observați că rezultatele SEO nu mai sunt la fel de mulțumitoare, să știți că acest fapt se datorează și interesului insuficient acordat variantei responsive și optimizării pentru dispozitive mobile. Dacă site-ul este nou, evaluarea și rankarea lui vor fi puternic influențate de varianta și optimizarea pentru dispozitive mobile.
Pentru a lăsa Google să descopere și să înțeleagă corespunzător paginile site-ului vostru trebuie să permiteți un acces cât mai bun la varianta pentru display mobil, eliminând orice obstacol care ar putea să împiedice accesul la conținut sau scripturi.
Importanța optimizării pentru dispozitive mobile a fost anunțată încă din 2016, iar din iulie 2019 s-a trecut la indexarea mobile-first. Cu alte cuvinte, calitatea variantei sau afișării pentru mobil a devenit un factor de rankare mai important decât calitatea variantei pentru desktop. Dacă vreți o poziționare cât mai bună, trebuie să oferiți crawlerelor Google o variantă de site responsive performantă și cu un conținut de calitate, care să ofere utilizatorilor o experiență cât mai plăcută. Dacă neglijați varianta pentru mobil, s-ar putea să fiți depășiți de concurență.
Care sunt cele mai practice strategii pentru a face SEO pentru dispozitive mobile?
În principiu, măsurile pe care trebuie să le luați pentru a dispune de o variantă de site mobile friendly nu se deosebesc în mod esențial de cele necesare pentru a face SEO pentru desktop. Printre cele mai importante aspecte menționăm:
Varianta de site pentru dispozitive mobile să se încarce cât mai repede
Cu cât site-ul vostru se va încărca mai repede, cu atât utilizatorilor voștri le vor fi furnizate mai repede informațiile solicitate. Dacă cei care accesează o pagină vor găsi în timp util ceea ce își doresc, atunci este mai mare șansa de a-i converti în clienți.
Spuneți Google că site-ul vostru este mobile friendly
Adăugând meta numele “viewport” la începutul unui conținutului publicat la varianta responsive a site-ului, puteți transmite Google că site-ul vostru este unul mobile friendly.
Oferiți o experiență de navigare cât mai plăcută utilizatorilor
Chiar dacă sunteți tentat să vă ocupați mai mult de varianta desktop a site-ului vostru, nu uitați că la ora actuală cel mai important trafic vine de pe mobil. În aceste condiții este obligatoriu să acordați atenția cuvenită variantei pentru dispozitive mobile și să oferiți viteză, informații și o experiență cât mai bună acestor utilizatori.
Corectați orice erori și probleme tehnice care apar
Erorile pot să apară nu doar la varianta desktop, ci și la cea pentru display. Neremedierea lor rapidă poate aduce deservcii grave de imagine, trafic și conversie. De aceea este foarte important să sesizați și să reparați rapid orice erori sau probleme apar.
Oferiți conținut de calitate, care să corespundă așteptărilor
Varianta pentru mobil nu trebuie să fie o variantă prescurtată sau inferioară a site-ului vostru. Este recomandat ca ea să fie capabilă să le ofere utilizatorilor aceeași calitate a informației de care se bucură și în cazul variantei pentru un display mai mare.
Asigurați-vă că butoanele de navigare în meniu, de contact sau de comandă sunt ușor de identificat și folosit
Având în vedere că cele mai multe comenzi se efectuează la ora actuală de pe mobil, varianta responsiv a site-ului vostru trebuie să aibă un meniu simplu de folosit, care să permită navigarea ușoară și găsirea facilă a tuturor butoanelor necesare pentru a accesa informația, a vedea și solicita detalii și a comanda.
Fiți mereu la curent cu modificările operate de principalul motor de căutare folosit de publicul vizat
Cum în țara noastră Google este motorul de căutare folosit în proporție covârșitoare, toate modificările operate în algoritmii de căutare si indexare ai acestui motor trebuie să fie primii pe lista voastră de priorități în materie de optimizare mobile și desktop.
Țineți mereu pasul cu concurența și cu tendințele
Pentru a identifica cele mai bune metode de optimizare pentru dispozitivele mobile va trebui să fiți mereu la curent cu cele mai noi tendințe și informații disponibile în materie de design, grafică, conținut. Merită să aruncați un ochi din când în când pentru a vedea ce face concurența și dacă măsurile luate de aceasta sunt bune, aduc trafic și conversie sau dacă sunt mai slabe decât cele adoptate de voi.
Studiați care sunt diferențele de căutare pe mobil și pe desktop, pentru domeniul vostru de activitate
Sunt foarte mulți utilizatori care folosesc cuvinte și expresii diferite pentru căutările pe mobil, față de cele utilizate pentru varianta desktop. Există chiar instrumente pentru a vedea care sunt preferințele de căutare ale clienților în funcție de fiecare dintre aceste situații. Merită să studiați subiectul și să-l exploatați în campaniile de optimizare pe care le programați.
Țineți seama de factorul geolocalizare
Strategiile SEO pentru desktop se axează pe un public mai general, pe câtă vreme SEO pentru mobil poate fi unul cu un focus mai local. Cu alte cuvinte, de multe ori factorul de geolocalizare poate influența rezultatele oferite în funcție de dispozitivul folosit pentru a obține informația. Astfel dacă întrebați același lucru pe desktop sau pe mobil, rezultatele obținute s-ar putea să difere.
Ce instrumente vă pot fi utile în a face SEO pentru dispozitive mobile?
Unul dintre cele mai utile instrumente pentru acest gen de optimizare este Google Search Console. Datele oferite de Search Analytics vă pot fi de folos pentru a vedea cum stați în căutările utilizatorilor, ce caută publicul vostru țintă, ce cuvinte și expresii cheie preferă vizitatorii de pe varianta mobilă sau de pe varianta pentru desktop. Iar URL Inspection vă arată cum Googlebot vede și redă conținutul prezent în paginile site-ului vostru.
Un alt instrument util este Mobile Usability, care inspectează și prezintă un rezumat la postărilor și paginilor care nu sunt conforme regulilor Google mobile-friendly. Alte instrumente practice ar putea fi Google’s Mobile-Friendly Test, Rich Results Test, Lighthouse, Analytics, SEMrush, Ahrefs, Ryte, ScreamingFrog.
Concluzii
Dacă veți ține seama de obiceiurile de accesare a informației de către publicul țină și veți căuta mereu să fiți la curent cu tot ce este nou în materie de reguli de optimizare și tendințe în materie de concept și design, veți reuși să aveți mereu un site actual și performant.
Sugestiile și tool-urile menționate anterior vă pot fi un bun ghid în a vă lua cele mai bune măsuri SEO pentru a îmbunătăți varianta responsive a site-ului vostru.