Învață să faci analiza cuvintelor cheie ca un expert.

Cuvintele cheie, mai exact selectarea celor mai potrivite cuvinte cheie pentru afacerea ta, este un pas extrem de important în optimizarea paginilor website-ului tău.

Procesul, numit și keyword research, te poate ajuta să folosești cuvintele cheie care vor avea cel mai bun randament pentru activitatea ta.

Dacă ești la început și ai un mic magazin online nu are rost să investești în cuvinte cheie premium ca „magazin online”, nu vei recupera niciodată banii și nici nu vei ajunge pe primele pagini de rezultate ale motoarelor de căutare.

Ceea ce vrei să faci este să identifici acele cuvinte cheie cât mai relevante pentru nișa ta, fraze cheie lungi, mai descriptive, care targetează exact ceea ce vinzi tu.

Încearcă să găsești cuvinte cheie cu un volum de căutări cât mai mare (potențiali vizitatori) și cu un nivel de dificultate cât mai mic (competiție scăzută).

De unde să începi?

analiza cuvintelor cheie tool pentru research

Găsește o platformă specializată în analiza cuvintelor cheie (keyword research tool)

Acest pas poate părea simplu, dar nu este chiar așa.

Există o sumedenie de variante, unele ok, altele mai puțin bune.

Cel mai bine este să încerci mai multe tool-uri înainte de a lua o decizie. În mare parte vei găsi posibilitatea de a testa gratuit platforma pentru o perioadă limitată (free trial) sau mai sunt cele freemium. Adică un serviciu gratuit premium, dar cu anumite limitări.

Dacă nu vrei să pierzi timpul cu teste, poți apela direct la SEMScoop, una din cele mai complete și exacte unelte de analiză a cuvintelor cheie cu care am lucrat.

Nu doar că te ajută să identifici cuvintele cheie potrivite dar îți arată și informații foarte detaliate si importante despre website-urile competiției aflate pe primele 10 poziții Google ale cuvântului cheie căutat.

Hai să vedem cum funcționeaza!

Mergi la adresa: semscoop.com/keyword-tool

SEMScoop keyword tool

semscoop keyword research tool

Tastezi un cuvânt cheie, selectezi țara și limba pentru rezultate și dai click pe butonul pentru căutare.

Dacă vrei să faci o analiză a cuvintelor cheie pentru România, selectează România apoi limba română pentru a primi rezultate corecte.

Am ales cuvântul cheie „sandale dama” iar așa arată pagina dupa ce am dat search pe cuvântul cheie.

Pagina de rezultate

În partea stângă se va afișa o listă de cuvinte cheie sugerate. Acestea pot fi sortate, filtrate și exportate.

Prima oară sunt așezate în funcție de relevanță, dar poți selecta să le sortezi după volumul de căutari, dificultate, CPC (cost pe click estimat în reclame Google Ads), etc.

Cuvinte cheie sugerate

În partea dreaptă vei vedea cuvântul cheie ales, in cazul de față „sandale dama”, iar sub acesta încep informațiile care ne vor ajuta în research.

Media căutarilor pe ultimele 12 luni cât și un grafic cu volumul pe fiecare lună.

Fiind un produs sezonier, cele mai multe căutari sunt în mai și lunile de vară.

Volumul de căutari al cuvântului cheie

Sub aceste informații găsim gradul de dificultate al cuvântului cheie pe o scară de 0 la 100, media autoritatății domeniului, vechimea medie a domeniului, numărul de domenii care trimit link spre pagină și numărul de cuvinte (mărimea conținutului) pentru primele 10 rezultate.

Dificultatea și media primelor 10 pagini

semscoop keyword research analiza competitiei

Gradul de dificultate este la fel de important ca volumul de căutări. Degeaba găsești un cuvânt cheie cu multe căutari dacă este foarte greu să ajungi pe primele poziții.

Dar la fel de inutil este și să optimizezi site-ul pentru un cuvânt cheie cu care poți ajunge ușor și repede pe prima pagină dacă are foarte puține căutari spre deloc.

Trebuie găsit punctul de mijloc între cele două.

Gradul de dificultate este împărțit în 7 clase la SEMScoop.

0 – 10: nu există competiție

11 – 20: competiție extrem de scăzută

21 – 30: competiție scăzută

31 – 40: competiție moderată

41 – 50: competiție relativ ridicată

51 – 65: competiție foarte ridicată

65 – 100: ia-ți gândul

Trebuie menționat că deși cuvântul cheie „sandale dama” apare la categoria competiție scăzută, vei avea ceva de lucru pentru a întrece primele 10 poziții prezente acum în rezultatele de pe Google.

Informații despre autoritatea unui domeniu poți găsi în postarea de aici: Ce este Autoritatea Domeniului sau Domain Authority ?

Vechimea domeniului, numărul de backlink-uri și mărimea conținutului sunt și ele printre cei mai importanți factori care determină poziția unui site pe SERP (Search Engine Results Page), adică pagina cu rezultate care apare după ce faci o căutare pe un cuvânt cheie. 

Vezi articolul: Factori de clasare pe Google pentru informații detaliate despre toți factorii care influențează poziția website-ului tău pe Google.

Mai departe pagina este împarțită în 4 tab-uri: Top Search Results (Analiza primelor 10 rezultate pe Google), Links Profile (profilul de link-uri, unde vei vedea numărul de backlin-uri către pagină și de la câte domenii diferite sunt), Content Analysis (unde vei găsi detaliat cât de bine este optimzată pagina pentru cuvântul cheie) și Social Engagement (unde vei vedea numărul de share-uri,like-uri, etc)

Să le luăm pe rand.

Top Search Results

Vei avea o listă cu primele 10 pagini care apar în căutări pe cuvântul cheie, iar în dreapta acestora informații despre: autoritatea domeniului, vechimea domeniului, autoritatea paginii, vechimea paginii, mărimea conținutulului exprimată în cuvinte și numărul de backlink-uri.

Links Profile - Profilul de link-uri

Pe lângă numărul de link-uri, vei putea afla și doi indicatori de la Moz, MozRank si MozTrust.

MozRank măsoară popularitatea unei pagini web pe internet utilizând o scală de 1 la 10.

Tot o scală de la 1 la 10 este și pentru MozTrust, cel care indică nivelul de încredere acordat unei pagini de către motoarele de căutare.

Top backlinks și Top anchors va afișa până la 3 dintre cele mai importante link-uri către pagină, respectiv până la 5 dintre principalele cuvinte ancoră folosite. Cel puțin asa am întâlnit până acum dar au fost și cazuri când nu arată date.

Content Analysis - Analiza Conținutului

Asta e una din cele mai bune părți ale acestui tool de analiză a cuvintelor cheie.

Practic poți vedea exact cum  s-a făcut optimizarea paginii pentru cuvântul cheie.

Începe cu un scor în procente de la 0 la 100, mai mare e mai bine.

Mai apare conținutul exprimat în număr de cuvinte, care se putea vedea și pe primul tab, dar și denistatea cuvântului cheie, adică de câte ori apare cuvântul cheie pe pagină în raport cu numărul de cuvinte totale.

Lângă aceste informații sunt 10 căsuțe care apar cu un ok verde sau un x gri dacă sunt sau nu prezente optimizările pe pagină.

Este asemănător cu pluginul WordPress de la Yoast SEO, care te ajută sa optimizezi intern pagina. Practic vei vedea exact ce optimizări a făcut competiția ta, dacă a folosit cuvântul cheie în url, în descriere, în titluri și subtitluri, etc.

Încearcă să bifezi cât mai multe posibil, mai ales dacă observi site-uri în primele 10 clasate care nu au făcut o optimizare completă.

Vei avea mai multe șanse să le iei locul.

Social Engagement

Social Engagement este ultimul tab, aici vei vedea numărul de interacțiuni în social media.

semscoop keyword research tool social engagement

Acestea sunt împărțite în patru coloane: facebook, linkedin, stumbleupon și pinterest.

Like-urile, share-urile sau orice alte interacțiuni sunt numărate la grămadă nu există posibilitatea de a le vedea separat.

Însă e suficient pentru a ne face o idee despre popularitatea paginii respective pe rețelele de socializare.

Ultimele impresii

Platforma suportă și funcționalități precum importul unei liste de cuvinte cheie, exportarea cuvintelor cheie, vizualizarea istoricului de căutari și altele.

Te las și pe tine să experimentezi și să descoperi cât de multe poate face această unealtă de analiză a cuvintelor cheie.

Poți începe cu un cont gratuit apoi poți face upgrade către un plan cu mai multe căutari permise zilnic dacă este necesar.

Dacă dai click pe butonul de mai jos și introduci codul SAVE20LT, vei beneficia de 20% discount, valabil pe toata durata contului.

Tu cum faci research pentru cuvintele cheie?

Spune-mi într-un comentariu părerile și sugestiile tale.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *