Publicitate pe internet
Fie că vorbim de o afacere de nișă sau de una care se adresează publicului larg, promovarea online sau publicitatea pe internet reprezintă la ora actuală o modalitate indispensabilă de a interacționa cu clienții și un mijloc eficient de prezentare a valorilor unui brand sau de vânzare a unui produs.
Din Articol
ToggleOrice afacere serioasă, ce se adresează curent unor clienți actuali are nevoie de o astfel de metodă de publicitate.
În funcție de tipul de afacere, de publicul țintă căruia i se adresează sau de localizare, fiecare business trebuie să recurgă la o strategie complexă și combinată de metode de publicitate pe internet, care să testeze și să se ajusteze mereu în funcție de rezultatele dorite și de eficiența lor.
Ce este această publicitate pe internet?
Publicitate pe internet sau publicitate online sau marketing online, aceasta este o metodă de promovare a unei afaceri prin intermediul mijloacelor oferite de internet.
Spre deosebire de promovarea tradițională, prin intermediul reclamelor TV, în presa scrisă sau prin panouri publicitare stradale, publicitatea pe internet presupune crearea, publicarea și distribuirea unui conținut sau a unei reclame care se adresează unui public selectat și targetat.
Mesajul nu se mai transmite într-o singură direcție, de la companie către client, ci presupune o interacțiune între brand sau produs și un public interesat, educat și educabil în acest sens.
Care sunt principalele modalități de publicitate pe internet?
În România principalele mijloace de promovare online sunt:
Publicitate pe internet organică prin:
• un site și servicii SEO de calitate
• crearea unui blog pe care să publicați constant
• colaborarea cu alte siteuri sau cu bloggeri sau influenceri
• schimbul de link-uri
• Link building prin publicarea de advertoriale
• înscrierea site-ului pe portaluri gratuite
• oferire de comentarii și sfaturi specializate, la care puteți lăsa și denumirea site-ului etc.
Promovare plătită prin:
• Facebook Ads
• Campanii Google Ads cu Search Ads, Disply Ads,Video Ads, App Ads
• YouTube
• Instagram
• Linkedin
• Marketingul afiliat
• Campanii de retageting sau remarketing etc.
Cum poți începe sa îți faci publicitate pe internet?
La ora actuală există o multitudine de platforme care vă pot ajuta în promovarea serviciilor și produselor.
Eficiența lor este diferită în funcție de fiecare caz în parte. Ceea ce poate aduce rezultate spectaculoase în cazul unui site, poate fi complet nerentabil pentru alte site-uri.
Orientarea campaniilor în funcție de rezultatele dorite și de publicul țintă căruia vă adresați trebuie să rămână o constantă.
Testarea și combinarea mai multor metode de publicitate pe internet este cea mai recomandată tactică pentru orice tip de promovare.
Publicitate organică
Cea mai la accesibilă variantă de a vă publicitate online este promovarea organica. Crearea unui website reușit, care să ofere o experiență de navigare și o experiență a utilizatorului impecabile face parte dintre elementele indispensabile ale “promovării gratuite”.
Un site cu autoritate, care să se încarce repede, să fie responsive, care să aibă un meniu de navigare ușor și intuitiv, descrieri amănunțite și originale pentru servicii și produse, posibilitatea de a fi contactat sau de a comanda ușor etc. vă poate aduce cea mai bună promovare de care aveți nevoie. Clienții vor dori mereu să consulte, să revină și să contracteze serviciile unui site bine structurat și optimizat.
Pentru sfaturi privind optimizarea site-ului citește Ghid Complet Optimizare SEO White Hat.
Dacă faceți investiții serioase în publicitate online plătită, dar nu aveți un site care să respecte toate rigorile actuale ale preferințelor și tendințelor de navigare ale clienților actuali, risipiți o bună parte din banii folosiți. Reclamele plătite pot fi eficiente pe termen scurt. Dar dacă nu dublați această promovare cu servicii și produse de calitate, avantajele nu durează prea mult.
Prima și cea mai importantă condiție pentru publicitatea pe internet, pentru câștigarea și menținerea în primele poziții este respectarea tuturor exigențelor unui site de calitate.
Crearea de conținut de calitate, care aduce informație utilă și valoare serviciilor nu este doar o cerință printre altele, este o necesitate. Prin conținut înțelegând aici întregul spectru de comunicare oferit de mediul online: imagini, descrieri de produse, tutoriale, podcast-uri, infografice, cursuri online, articole de blog etc.
Căutați cât mai multe dintre întrebările și detaliile pe care clienții voștri potențiali ar dori să știe și veți reuși să atrageți un trafic semnificativ în site.
Păstrarea unei legături permanente, comunicarea cu clienții prin e-mail marketing și prin newsletter vă pot ajuta să mențineți o bază constantă de clienți cu potențial.
Un trafic mai mare, secondat de servicii de calitate pot conduce la creșterea semnificativă a ratei de conversie.
Rezultatele organice sunt cele mai sigure și mai eficiente mijloace de a vă asigura o poziție constantă și stabilă în preferințele utilizatorilor.
Publicitate pe internet prin anunțuri
Cea de-a doua metodă de promovare online este metoda plătită, prin ads-uri pe Google, Facebook, Linkedin, Instagram, reclame, bannere, advertoriale etc. .
Algoritmii de căutare Google se schimbă mereu, ceea ce face destul de dificil, dacă nu sunteți mereu la curent cu ultimele modificări și recomandări, să obțineți traficul organic dorit. Tocmai de aceea publicitatea plătită este în acest sens acea metodă care vă poate ajuta să ajungeți mai repede în fața clienților pe care îi doriți.
Astfel de metode de promovare pot fi extrem de eficiente pe termen scurt, mai ales în cazul unui magazin online sau în cazul promovării unor produse speciale și sezoniere.
Reclamele Google Ads sunt un mijloc de promovare online plătită foarte apreciat. El este din ce în ce mai utilizat datorită eficienței și rezultatelor imediate pe care vă ajută să le obțineți.
Aici vedeți foarte clar care este competiția, care este costul pentru promovarea unui produs sau serviciu și care este interesul pentru acesta. În funcție de aceste aspecte puteți aloca și ajusta în permanență bugetul de promovare.
În cazul unei concurențe crescute, căutați mereu cuvinte cheie legate de interesele voastre, dar care sunt mai puțin licitate.
Facebook Ads este o altă metodă folosită frecvent pentru promovarea unui brand, a unui produs sau a unui serviciu. Facebook este omniprezent în viața noastră și accesat în fiecare clipă de milioane de persoane, mai ales de pe mobil.
Este cea mai indicată platformă pentru promovarea și interacțiunea cu diferite branduri și produse.
Facebook oferă multe alternative interesante de targetare și de segmentare a pieței. Chiar dacă pentru o persoană nefamiliarizată, meniul din care trebuie selectat este destul de detaliat și necesită ceva experiență și pricepere, acest lucru este extrem de util pentru o promovare cât mai eficientă.
Reclamele pe Instagram pot fi create tot prin intermediul Facebook, din aceeași interfață, doar că se alege Instagram ca destinație.
Pe Instagram puteți publica doar poze și video-uri, conținutul trebuie să fie mai artistic și se adresează unui public foarte tânăr, cu vârste cuprinse între 16-25 ani și este un pic mai scump decât pe Facebook.
Vizualul trebuie să fie cel mai important aspect pentru acest tip de promovare.
Advertorialele pot fi o altă metodă de a promovare plătită. Publicând articole de calitate pe site-uri sau publicații online cu autoritate puteți aduce trafic important pe pagina voastră. În plus, un număr cât mai mare de link-uri de calitate de la site-uri recunoscute contribuie și la creșterea autorității site-ului vostru.
Reprezentând o îmbinare inteligentă între editorial și publicitate, advertorialul reprezintă un mijloc de comunicare eficient pentru promovarea produselor, calitățile și valorilor brandului vostru. Ele sunt o alternativă elegantă la reclamele de tip publicitar sau banner, conținând informații de ce pot fi interesante, incitante și mai puțin agasante pentru potențialii clienți.
Alegerea celei mai bune metode de publicitate pe internet plătită depinde de multe aspecte, printre care tipul produselor și serviciilor pe care doriți să le promovați, stabilirea publicului pe care doriți să-l atrageți, setarea corespunzătoare a campaniei, geolocalizarea etc.
Indiferent de ce platformă de promovare plătită alegeți trebuie să experimentați întotdeauna și să evaluați permanent performanțele rezultatelor obținute. Și chiar dacă competiția și costurile sunt în continuă creștere, merită să faceți efortul acesta.
Pentru o promovare online de calitate solicitați serviciile Edcora. Noi vă oferim publicitate pe internet, sfaturi, recomandări, articole SEO, articole de blog, advertoriale și conținut de calitate, care să vă ajute în atragerea cât mai multor clienți în site și în obținerea unei rate de conversie cât mai ridicată.