Pentru a răspunde cât mai bine nevoilor utilizatorilor și pentru a le furniza informații relevante, algoritmii de căutare Google care țin cont de valoarea conținutului disponibil se modifică permanent. Cum căutarile se efectuază după un cuvânt sau după o expresie, dacă doriți ca site-ul sau magazinul vostru online să se regasească cât mai frecvent și cât mai sus în rezultatele oferite, va trebui să acordați o atenție sporită tuturor aspectelor legate de calitatea conținutului creat în jurul unui cuvânt sau al unei expresii cheie.

Se vorbește foarte frecvent despre importanța conținutului în SEO. Despre ce fel de conținut este vorba și cum ar trebui să fie conceput acesta pentru a conta în căutări, vom afla mai multe detalii în rândurile următoare.

Care este importanța conținutului în SEO

Care este tipul de conținut care are importanță pentru SEO?

În principal trebuie să menționăm că acest termen de conținut nu desemneaza doar ceea ce este scris. El se refera și la imaginile disponibile pe un site, care obligatoriu trebuie sa aibă un nume, dar și la filmele și orice alt tip de conținut ce ar putea fi folosit pentru a afla informații despre cuvântul, cuvintele sau experesiile cheie după care se efectuează căutarea.

Sunt foarte multe site-uri și magazine online care, de dragul de a fi văzute mai bine de motoarele de căutarea, adaugă texte extrem de lungi și nestructurate, complet neinteresante pentru utilizatori. Însă trebuie să remarcam că, la ora actuală, o astfel de strategie nu mai este bine văzută de către Google. Se acordă o importanță mult mai mare calității continutului existent și timpului petrecut de fiecare utilizator pentru a accesa și vizualiza informația. Nici densitatea cuvintelor cheie nu mai cântărește la fel de mult ca în trecut.

Pentru a obține cele mai bune rezultate este bine să integrăm în site toate tipurile de conținut, fie ele texte, imagini sau materiale video. Fiecare dintre acestea, dacă este bine realizat, va fi apreciat de cei cărora li se adresează și va produce rezultatele dorite. Importanța conținutului în SEO rămâne mereu o preocupare de actualitate.

Insă pentru eficiență, calitatea materialului trebuie să fie criteriul cel mai important în orice postare și totodată o dovadă de respect pentru publicul sau clienții cărora li se adresează acest conținut.

Ce tipuri de materiale pot fi utilizate pentru a crește importanța conținutului în SEO?

Numărul celor care caută cele mai multe informații de care au nevoie pe internet a crescut considerabil. Chiar și personele mai în vârsta sunt atrase de această nouă modalitate de afla ce le interesează și de interacțiunea cu informația dorită. Astfel, în funcție de publicul țintă vizat, un site sau un magazin online poate recurge mai mult la o anumită variantă de conținut. Preferabil ar fi să fie folosite toate formele de conținut, în proporții dozate în funcție de tipul de afacere și de rezultatele care s-au dovedit a fi cele mai eficiente.

Iată care sunt cele mai utilizate tipuri de conținut folosite pentru a obține rezultate SEO cât mai bune:

  • redactarea de texte pe site care să fie clare, bine structurate și cât mai utile tuturor celor interesați de produsele sau serviciile disponibile;
  • ilustrarea serviciilor sau produselor cu imagini de calitate foarte bună și bine optimizate;
  • adugarea de filmulețe interesante cu serviciile, produsele, caracteristicile și utilitățile lor;
  • adaugarea pe site a unui blog în care să publicați frecvent articolole inormative, cât mai atractive;
  • oferirea posibilității de a primi newslettere sau e-mailuri cu informații despre produsele și serviciile noi sau despre campanii și reduceri;
  • postarea de articole în reviste online sau publicații din domeniu cu autoritate sau de comentarii pe forumuri care permit acest lucru;
  • publicarea de advertoriale;
  • realizarea de materiale interesante pentru paginile de social media;
  • postarea de filmulete de prezentare a companiei sau a produselor pe YouTube;
  • oferirea posibilității de a consulta sau de a descărca ghiduri de cumparare sau de formare, infografice, studii de caz, brosuri, podcast-uri etc. ( vezi acest ghid de optimizare SEO White Hat)
  • realizarea de seminarii și sesiuni live interactive cu publicul etc. .

Toate aceste mijloace sunt o dovada clară ca este nevoie de o strategie complexă pentru a obține rezultate cât mai bune. Importanța conținutului în SEO este capitală pentru a ajunge cât mai sus în atenția publicului vizat.

Care este importanța conținutului în SEO?

Un conținut bine realizat, care răspunde cât mai bine nevoii de informare și de documentare a clienților va fi apreciat atât de motoarele de căutare, cât și de utilizatori. Iar un material video, cu un concept original, amuzant și viral va atrege mai mult public decât ați fi sperat. De aceea, pentru a ajunge mai ușor și mai sigur la publicul vizat aveți nevoie atât de o agenție SEO cu experiență și pricepere, cât și de serviciile unui content writer sau copywriter talentat.

Nu degeaba se spune “Content is King” și această afirmație a fost, este și rămâne mereu actuală. De multe ori, realizarea de conținut diferit, care să atragă și să comunice mai bine cu publicul, poate face diferența în rata de conversie obținuita prin intermediul unui site sau a unui magazin online.

Așadar, așa cum am văzut și mai sus, există multe forme de conținut ce pot fi folosite pentru a îmbunătați procesele SEO. Cu cât sunt folosite mai multe dintre acestea, într-o modalitate eficientă, măsurată și bine gandită, cu atât șansele de a accede mai sus în clasamentul Google sunt mai mari.

Conținutul este la fel de important atât pentru SEO, cât și pentru apelarea la promovarea platită. De fapt conținutul este cel mai eficient instrument de marketing ce poate fi folosit pentru a atrage un trafic semnificativ în site și a crește rata de conversie. Orice reclamă, orice banner, orice prezentare, orice descriere are nevoie de realizarea unui conținut reprezentativ, cât mai complet și cât mai original.

Tot timpul se vorbește despre importanța conținutului în SEO și de aceea orice companie care este interesată să se prezinte și să se vândă cât mai bine are nevoie de crearea de conținut de calitate. Astfel toate marile agenții care furnizează servicii de SEO dispun și de un content writer sau copy writer cu experiență și profesionist.

Evoluția tehnologiei și accesul nostru nelimitat la internet a schimbat mult modalitatea de a căuta informații și servicii și de a interacționa cu firmele care vând ceea ce ne interesează. Astfel pentru a ajunge cât mai ușor la publicul vizat orice companie trebuie sa acorde impotanța conținutului în SEO. Acesta trebuie să fie de calitate, adaptat, diversificat și cât mai relevant. Story telling-ul și puterea de a convinge prin conținut sunt instrumente extrem de importante pentru a obține succesul dorit, oricare ar fi tipul de material postat sau oricare ar fi strategia de promovare agreată.

Abilitatea de a comunica prin conținut a devenit o componentă indispenesabilă a artei de a vinde și de a menține în permanență legătura cu clienții actuali și potențiali. Pentru ca mesajul să ajungă acolo unde trebuie și să-și îndeplinească menirea de a atrage, el trebuie să fie bine gândit și cât mai adaptat publicului căruia i se adresează.

Un conținut bine redactat și plasat poate contribui la:

  • atragerea atenției asupra unui brand, a unui produs, serviciu, campanie
  • creștrea traficului de pe site
  • extinderea bazei de clienți
  • generarea de cât mai multe vânzări sau conversii
  • creșterea autorității unui site
  • educarea publicului
  • menținerea unei legături permanente cu clienții
  • implicarea publicului în vanzarea sau achiziția de noi produse.

Crearea și postarea de conținut de calitate este o modalitate foarte eficientă pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților actuali. Acest conținut trebuie să anticipeze întrebările și pretențiile pe care consumatorii le au de la produsul sau serviciul prezentat și să le satisfacă nevoia de informare. Pentru a primi apreciere și a convinge, el trebuie să fie bogat și de valoare, dar și să se diferențieze prin ceva de conținutul pus la dispoziție de competitori. În multe domenii de vanzare, unde oferta include același gen de produse și prețurile sunt foarte asemănătoare, realizarea unui conținut cât mai complet și cât mai profesionist poate face diferență în decizia de achiziție.

Conținutul este o modalitate de prezentare și de vânzare foarte eficientă. Marketingul prin conținut are nevoie întotdeauna de o strategie bine pusă la punct. Realizarea unei campanii de marketing prin conținut trebuie să se adapteze mereu scopului comunicării și așteptărilor pe care clienții le au de la ea. Doar astfel poate ajunge la cei cărora le este destinată, poate atrage și poate genera conversii.

În principal, pentru a se menține în atenția publicului și a motoarelor de căutare, orice site de prezentare sau magazin online are nevoie să fie dinamic prin conținut. Informația trebuie să fie actualizată periodic, pentru a fi evaluată mereu de roboții motoarelor de căutare și pentru a satisface cât mai bine nevoia de informare a utilizatorilor.

Care este importanța conținutului în SEO pentru orice firmă?

Orice companie și orice afacere care dorește să fie competitivă în mediul online are nevoie de o strategie de conținut bine gândită încă din momentul conceperii site-ului și menținută pe tot parcursul evoluției sale. Redactarea unui conținut de calitate pentru orice prezentare și descriere din site și pentru orice formă de promovare este esențială pentru obținerea unei autorități cât mai bune și pentru a se menține mereu în atenția motoarelor de căutare și publicului vizat.

Pentru cele mai bune rezultate este bine să apelați la o companie care știe foarte bine care este importanța conținutului în SEO și care vă poate pune la dispoziție și serviciile unui copywriter cu experiență!