Datorită faptului că acum concurența s-a mutat în mediul online, toate companiile care vor să obțină poziții cât mai bune în motoarele de căutare, care doresc să atragă un trafic cât mai mare pentru site-ul lor și care țintesc să se mențină organic în clasament au nevoie de serviciile unui specialist seo.

specialist seo

Pentru a obține rezultate cât mai bune și a reuși un număr cât mai mare de conversii, orice client trebuie să știe să-și conceapă cât mai bine site-ul încă de la început. Alegerea unei firme de web design cât mai experimentate, care să-l ajute să realizeze structura și conținutul cât mai potrivite, care să-i dea sfaturi în privința redactării textelor și organizării lor în jurul unor cuvinte cheie și care să optimizeze totul din punct de vedere al vitezei de încărcare, experienței utilizatorului și relevanței, este un aspect extrem de important pentru a asigura un bun start întregului demers.

Din acest punct, pe această bază bine clădită, garantarea succesului este opera unui specialist seo.

Ce este un specialist SEO?

Toate firmele care își centrează activitatea pe obținerea unei vizibilități cât mai bune în motoarele de căutare, pe vânzări și pe conversii, au nevoie de serviciile acestui specialist seo. În cazul în care compania are nevoie de un specialist seo doar pentru sine, poate instrui sau recruta unul. Însă în cele mai multe cazuri, pentru eficiență și rentabilitate firmele apelează la o agenție seo specializată în furnizarea de astfel de servicii.

Un specialist seo este acela care are rolul de a concepe o strategie care să ajute un site sau un magazin online să atragă un trafic organic cât mai mare și să obțină cât mai multe conversii. El trebuie să măsoare periodic rezultatele și să redacteze rapoarte către clienți, care să fie ușor de înțeles și care să înregistreze cu acuratețe toate acțiunile întreprinse.

Un astfel de specialist seo, având experiența necesară și know-how-ul acestei activități, este mereu la curent cu cele mai noi practici și strategii, cu modificările de algoritmi operate de motoarele de căutare, cu cele mai efciente programe de măsurare și cu cele mai adaptate soluții pentru a veni în întâmpinarea nevoilor și solicitărilor clienților.

Cert este că în cazul celor mai bune poziționări, rezultatul este obținut în urma unui efort concertat și susținut din partea unui specialist care depune mult efort pentru a urca constant din treaptă în treaptă și pentru a rămâne în top.

Ce face un specialist SEO?

Cei care au apelat și au văzut rezultatele activității unui astfel de specialist seo știu foarte bine care este rolul său. Celor care vor să afle mai multe detalii despre complexitatea demersului le vom detalia mai jos ce face acesta. În principal trebuie subliniat faptul că fără susținerea lui întregul proces poate fi unul destul de anevoios și uneori riscant.

Iată ce pot face specialiștii SEO pentru afacerea voastră:

  • Oferă consultanță pentru a obține un trafic mai mare sau brand awareness

Pentru a vă convinge de rolul jucat, cel mai bine este să solicitați o consultanță din partea unui astfel de specialist. Vă poate oferi sfaturi prețioase pentru a vă crește vizibilitatea și a apela la anumite strategii SEO care să vă garanteze rezultate cât mai bune în procesul de promovare și de obținere de cât mai mulți clienți.

  • Contribuie la îmbunătățirea calității site-ului sau magazinului online

Una dintre cele mai importante etape în procesele SEO este optimizarea on-page și off-page. Un specialist seo vă poate spune sau poate interveni pentru a crește considerabil traficul în site și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor. Prin organizarea conținutului și structurii paginilor, prin corectarea erorilor și conținutului dublu, prin indexare, oferirea unei hărți a site-ului, promovarea pe anumite cuvinte cheie, realizarea de campanii de link building pentru site, conectare la rețele sociale și modificarea constantă a conținutului etc. , un astfel de specialist poate face minuni.

  • Garantează corectitudinea practicilor și tehnicilor folosite

Sunt multe persoane care cred că pot obține mai repede vizibilitatea dorită în motoarele de căutare și care apelează din necunoștință de cauză la practici neagreate de Google. Astfel de metode neloiale, contrar intențiilor lor, le pot aduce penalizări imediate sau în timp. Pentru a nu ajunge în această situație cel mai bine este să apelați la sfaturile unui specialist seo.

  • Să aducă linkuri noi sau să vegheze că linkurile către site să fie de calitate

Pentru a obține o cât mai bună rankare și un trafic relevant, un site are nevoie de cât mai multe link-uri de calitate către el. Un astfel de specialist vă poate ajuta atât în a obține cât mai multe linkuri bune, cât și în a le elimina pe cele nedorite. Realizarea de conținut de calitate și publicarea de articole documentate și complexe în publicații de specialitate pot fi foarte utile în acest sens.

  • Măsoară în permanență rezultatele obținute

Fără o măsurare constantă a rezultatelor generate de orice demers, nu se știe foarte clar care sunt implicațiile reale ale strategiilor întreprinse. Datele obținute de la diverse programe pot fi foare utile pentru a vedea orice fluctuație de trafic și care este cauza ei. Tool-urile de monitorizare precum Majestic SEO, Congnitive SEO, Google Search Console, Google Analytics, Semrush etc. sunt instrumente foarte utile ce pot fi folosite cu succes pentru a monitoriza acest proces.

  • Realizează strategii complexe pentru a obține rezultate cât mai bune

Prin experiența acumulată, un specialist seo poate ști care sunt cele mai bune strategii pentru a ajunge mai ușor la scopul propus. În funcție de domeniul de activitate, de publicul targetat, de buget și de rezultatele dorite, se pot combina și concepe strategii bine gândite pas cu pas și complexe, care pot fi foarte eficiente.

  • Este mereu la curent cu noutățile din domeniu

Pentru a veni cât mai bine în întâmpinarea nevoilor clienților și a le expune cele mai relevante rezultate, Google modifică în permanență parametrii și algoritmii de căutare. Un specialist va fi mereu la curent cu aceste schimbări și va știi cum să-și modifice strategiile pentru a se conforma cât mai bine noilor reglementări. Pentru a produce cele mai bune rezultate, demersul său va fi mereu unul corelat cu schimbările și tendințele din domeniu.

  • Oferă periodic rapoarte detaliate și accesibile pentru rezultatele activității lui

Atunci când nu există o monitorizare clară a efectelor produse de o campanie, datele ce pot fi furnizate sunt pure speculații. Însă atunci când se folosesc înstrumente performante pentru a măsura orice acțiune sau demers întreprins, așa cum se poate face în mediul online, totul este foarte clar, transparent și se văd foarte bine oscilațiile, influențele și rezultatele produse. Un raport SEO este cel mai bun document pentru a vedea eficiența inițiativelor și banilor cheltuiți pentru promovare. El este cel mai bun instrument pentru a avea o comunicare cât mai bună și cât mai eficientă cu fiecare client.

  • Realizează campani SEO personalizate

Nu toate afacerile sunt la fel. Unul este scopul vizat de o fundație care dorește strângere de fonduri, altul este rezultatul avut în vedere de o firmă care vinde pantofi. Ambele domenii au nevoie de SEO pentru a se promova, însă în fiecare caz strategia concepută de un specialist SEO va fi diferită. El va știi să adapteze și să ajusteze întregul proces pentru a obține rezultatele vizate în orice tip de afacere, la orice nivel, la orice dimensiune, cu orice tip de buget.

Acestea sunt poate cele mai importante aspecte ale activității de specialist seo. Chiar dacă pentru a obține cele mai bune rezultate SEO este nevoie de timp și răbdare, calitatea muncii sale se poate vedea prin portofoliul de proiecte realizate și prin recomandările venite din partea clienților mulțumiți.

Cum să alegi un specialist seo?

La ora actuală oferta de specialisti seo este foarte generoasă. Unii lucrează ca freelanceri, alții sunt specialiști la o agenție de marketing, alții aparțin unor companii specializate. În aceste condiții alegerea celui mai potrivit colaborator poate fi un pic derutantă.

Astfel, pentru a putea face o selecție cât mai bună vă oferim următoarele sfaturi:

  • Selectați câțiva specialiști cu care să vă întâlniți. În urma discuțiilor avute vă puteți face o idee foarte clară despre experiență, costuri și compatibilitățile de comunicare.
  • Alegeți o un specialist seo care are în portofoliu companii care activează în același domeniu cu al vostru. Astfel aveți garanția experienței și expertizei dorite, a unor rezultate ce vă pot fi oferite și a adaptării la provocările specifice ce pot apărea.
  • Apelați la un specialist seo care nu este foarte aglomerat. Cu cât va dispune de mai mult timp, cu atât și proiectul vostru va avea posibilitatea de a fi tratat cu mai multă atenție.
  • Pentru a obține cele mai bune rezultate este nevoie de un efort constant și de un buget pe potriva scopului vizat.

Dacă veți avea în vedere toate aspectele menționate anterior, veți fi conștienți de rolul și importanța alegerii și comunicării eficiente cu un astfel de specialist, puteți obține mai ușor rezultatele pe care vi le doriți.