În funcție de tipul de site, fie că este vorba despre unul de prezentare sau de un magazin online și de domeniul de activitate, modalitățile de optimizare și promovare au numeroase puncte comune. Chiar dacă cele mai actuale și importante măsuri ce țin de optimizarea on-page și cea off-page sunt cam aceleași, diferența poate fi făcută de identificarea canalelor celor mai potrivite de promovare și de ceea ce face special și recomandă o afacere pentru a fi atractivă pe piața vizată.

Deși întrebarea Cum să faci SEO pentru site firmă de curățenie? specifică un domeniu anume, menționăm că toate sfaturile prezentate mai jos vizează de fapt orice formă de SEO pentru site-urile de prezentare ale firmelor de servicii.

Promovare și optimizare SEO pentru site firmă de curățenie

Care sunt primii pași pentru a face SEO pentru site firma de curățenie?

Unul dintre aspectele cele mai importante, pe care Google, principalul motor de căutare folosit pe piața locală, le consideră cele mai relevante, este cel legat de experiența de navigare oferită clienților actuali. Cum cele mai multe căutări au loc de pe dispozitive mobile, un site care să nu fie optimizat pentru mobile, mobile friendly și responsiv este în mare măsură ineficient.

Acordați o atenție sporită prezentării cât mai clare a serviciilor oferite, cu texte și imagini cât mai reprezentative și relevante pentru domeniul de activitate. Fie că sunteți o afacere care mizează pe cel mai bun preț sau pe o diferențiere bazată pe aspecte, precum diversitatea serviciilor, calitatea consumabilelor folosite, tehnologia utilizată etc., clienții doresc să fie bine informați și să aleagă în cunoștință de cauză. 

Creați un site în care principalele butoane de revenire în meniu, de chat, de inițiere a unui apel telefonic sau de solicitare de mai multe informații să fie cât mai vizibile si usor de folosit. 

Dacă vreți să vă ușurați munca și să nu mai folosiți la fel de mult timp pentru a calcula prețul final al serviciilor, oferiți clienților un formular special de calcul. Acesta poate să includă tipul de servicii, dacă este curățenie locuință sau curățenie birouri, locația, suprafața, numărul de băi, holuri, geamuri, particularități de amenajare, urgența intervenției etc.

Dacă firma nu este una foarte mare, care să dispună de un departament special de IT și marketing, care să se ocupe dedicat de aspectele legate de administrarea site-ului, de SEO și promovarea plătită, cel mai simplu este să apelați la o agenție specializată în servicii digitale.

Care sunt cei mai importanți pași în vederea optimizării SEO a unui site pentru firmă de curățenie?

Dacă doriți o prezență online care să se adreseze tuturor clienților vizați, va trebui să acordați atenția cuvenită tuturor aspectelor esențiale pentru o prezentare cât mai actuală și mai detaliată a afacerii voastre.

Iată mai jos care sunt cele mai importante elemente, ce trebuie să fie bifate:

  • În primul rând va trebui să solicitați ajutorul unei firme de web design care să vă ajute să realizați un site cu o grafică cât mai prietenoasă și un conținut cât mai atrăgător pentru clienții pe care doriți să îi targetați. 
  • Acordați o atenție sporită experienței utilizatorilor și faptului că cele mai multe accesări au loc astăzi de pe dispozitive mobile. Toți clienții care consultă o pagină sau site-ul, indiferent de gradul de experiența cu mijloacele de informare de pe internet, trebuie să poată naviga cât mai ușor în site.
  • Optați pentru o structurare cât mai clară și mai detaliată a site-ului, care să permită  motoarelor de căutare să înțeleagă mai bine site-ul și care să ajute clienților să se orienteze în site și să ajungă rapid la informația și detaliile pentru care v-au accesat.
  • Acordați o mare atenție calității conținutului afișat. Este foarte important ca textele de prezentare să fie clare, scrise corect, cât mai amănunțite, să facă o impresie bună. Nu puteți spune că promovați curățenia și ordinea, dacă site-ul vostru este un amalgam nediferențiat de informații. Alegeți imagini reprezentative, care să ajute clientul să identifice mai ușor serviciul dorit și care să se încarce repede.
  • Nu uitați de exigențele impuse de algoritmii motoarelor de căutare de pe care știți că va fi accesat site-ul vostru. Dacă nu le respectați, puteți să fiți penalizați și să ajungeți mult mai greu pe pagina și în poziția dorită. Pentru piața din România motorul de căutare utilizat în proporție de peste 90% este Google.
  • Apelați la o agenție SEO specializată, care să vă ajute să aveți un site cât mai bine pus la punct din toate punctele de vedere, care să obțină o vizibilitate cât mai bună și un trafic care să producă conversia dorită.
  • Apelați și la forme de publicitate plătită. Orice strategie SEO pentru site firme de curățenie începe să producă rezultate abia după șase luni. De aceea, chiar dacă nu face parte direct dintre măsurile SEO, apelarea la publicitate plătită prin Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads. etc. contribuie și ea la o mai bună vizibilitate și la o rankare mai bună.
  • Creați conturi de social media pentru afacere și chiar un canal YouTube. Datorită importanței din ce în ce mai mari în viața oamenilor, apelarea la social media este o sursă importantă de vizibilitate, trafic și propagare de informații.
  • Apelați cu încredere la publicații de specialitate sau centrale, la bloggeri sau influenceri pentru a vă prezenta și promova produsele. Ele pot fi foarte utile în procesul de link building și de creștere a autorității domeniului.
  • Prezența pe site a unui blog și a unui newsletter în care să postați și prezentați noutăți, informații utile, soluții, trucuri și aparaturi specifice vă poate fi de mare ajutor.
  • Apelați la softuri specializate, care să vă ajute să colectații informații utile despre clienții voștri și preferințele lor.

Acestea sunt poate cele mai importante măsuri pe care să le aveți în vedere atunci când sunteți proprietarul unei afaceri în domeniul curățeniei și doriți să beneficiați de cele mai bune măsuri pentru a promova site-ul firmei de curățenie.

Care sunt măsurile indispensabile pentru a face SEO pentru site de firmă curățenie?

Chiar dacă nu este un magazin online, deși poate fi structurat și astfel, un site de prezentare  pentru servicii are același scop ca acesta, respectiv de a promova un produs și de a face vânzări. Tocmai de aceea, importanța acordată serviciilor SEO și promovării online trebuie să fie la fel de mare. În plus este o dovadă de respect față de clienții voștri să le oferiți un site care să fie elegant, modern și simplu de utilizat.

Oricare ar fi publicul țintă vizat, care poate fi corporate sau persoane fizice, nu există nicio scuză pentru a nu avea un site decent, care să răspundă cât mai bine nevoilor și exigențelor clienților actuali, unde să găsească informațiile de care au nevoie, să poată comanda și comunica ușor.

Competitivitatea s-a mutat în mediul online și doar o prezență adecvată acolo vă poate garanta vizibilitatea și accesul la piața pe care v-o doriți.

La ora actuală există numeroase firme de web design, SEO, marketing și promovare, care să vă ajute să vă bucurați de o imagine decentă, la prețuri competitive și care să vă reprezinte cât mai profesionist.

În funcție de experiența personală sau de competența firmei de administrare și SEO site pe care o alegeți, va trebui să țineți seama de tendințe și noutăți, să identificați cele mai bune canale pentru a vă face vizibil și a vă promova, dar și să vă aduceți aportul propriu pentru a face ceva original, care să vă diferențieze.

Concluzie:

La ora actuală, datorită numărului din ce în ce mai mare de companii care activează în acest domeniu de servicii, nevoilor și exigențelor clienților, pentru a câștiga reputație, orice firmă de curățenie are nevoie atât de prestarea de servicii diversificate și de calitate, cât și de o prezență online cât mai bine pusă la punct. Modalitățile de căutare, de informare și de contractare s-au schimbat mult, iar pentru a vă menține pe piață aveți nevoie atât de un site modern, pe gustul utilizatorilor actuali, cât și de un SEO performant pentru site-ul firmei voastre de curățenie.