Concentrarea unei campanii de marketing pe un produs, pe produse sau pe o categorie de produse poate fi foarte utilă. Acest lucru este valabil atât când vorbim despre un produs nou, cu specificații și caracteristici inovatoare, cât și atunci când vorbim despre produse pentru care cererea este ridicată, dar și concurența este acerbă.
Provocarea este la fel de mare atât pentru un brand cunoscut, cât și pentru o firmă aflată la început.
Și într-un caz și în celălalt, în funcție de buget și scopul urmărit, imaginația și conceperea unei strategii de marketing și conținut cât mai bine puse la punct joacă un rol foarte important.
De ce este scrierea unui conținut de calitate o sursă bună de marketing?
Fie că doriți să promovați un produs, fie că prin promovarea acestuia vreți să vă creșteți notorietatea sau să atrageți clienți în site, care să cumpere și alte produse sau produse similare, descrierea și calitatea textului utilizat în acest scop este foarte importantă.
Nu veți reuși niciodată să convingeți un client, dacă textul utilizat în reclamă este mediocru sau invers, dacă realizați un text de promovare foarte bun, iar produsul nu corespunde sau informația din site, care ar putea interesa este îndoielnică.
În acest sens este foare important să aveți grijă atât la felul în care concepeți orice postare, orice articol sau orice banner cu un produs sau cu produse și ceea ce veți prezenta în site. Trebuie să atrageți prin ceva real și cu relevantă, care să confirme curozitatea și să convertească cât mai bine.
Care sunt acele texte de promovare a produselor care trebuie avute în vedere de orice vânzător?
Preocuparea pentru promovarea unui produs începe din momentul în care vă decideți ce produs să vindeți și vreți să-l prezentați în site sau în magazinul online. Fie că este vorba despre un produs nou, creație proprie sau despre un produs cunoscut, aflat în stocuri proprii sau la furnizori, este foarte important să știți să-l arătați și să-l descrieți.
Toate elementele de SEO on-page sunt importante. În acest sens pentru a satisface curiozitatea clienților și a-i transforma în cumpărători, produsele promovate au nevoie de:
- Poze de calitate, care să prezinte produsul din cât mai multe unghiuri relevante pentru calitățile și caracteristicile lui, la rezoluție bună și care se încarcă repede de pe orice tip de dispozitiv se face accesarea. Poza obligatoriu are un text.
- Denumirea produsului și prezentarea caracteristicilor, avantajelor, beneficiilor, apercierii, utilizării, utilității lui trebuie să fie cât mai clare și mai detalite. Textul de promovare prezentat aici este esențial pentru convingera vizitatorilor să cumpere. Calitatea lui va influența major rata de conversie. Felul în care este redactat acest conținut va fi foarte important și pentru rezultatele care vin de la căutările Google.
- Textele de prezentare a produselor trebuie să fie originale. Dacă veți prelua de la producător prezentarea și descrierea produselor, fără niciun aport personal și fără vreo intervenție, nu veți avea nicun avantaj în report cu concurența. Puteți vinde chiar și în aceste condiții doar dacă veți plăti mai bine pentru promovare, aveți deja o clientelă formată, care preferă să achiziționeze de la voi sau aveți prețuri mai bune. Însă veți pierde clienți importanți care pot veni de la conținutul prezent pe site.
- Folosiți mereu texte cât mai detaliate de prezentare a produselor, în afara prezenței lor la descrierea produselor sau realizați articole de blog cu informații cât mai interesante și mai detaliate despre ele.
Dacă veți ține seama de aceste recomandări, după ce atrageți clienții în site, șansele de conversie vor fi mult mai mari. Utilizatorii, dacă vor găsi pe site toate detaliile de care aveau nevoie și care îi interesează, dar și prețuri și servicii bune, vor prefera să cumpere de aici.
O altă categorie de texte, extrem de importante pentru a face vânzare este reprezentată de advertoriale. Fiind o îmbinare inteligentă între reclamă și nevoia de informare, ele sunt de multe ori o sursă semnificativă de trafic. Cu cât autoritatea site-urilor pe care sunt publicate este mai mare și vor avea mai multe vizualizări, cu atât vor crește și șansele voastre de a obține mai mulți clienți interesați. În acest sens, este foarte important să găsiți o agenție SEO sau un copywriter talentat, care să se priceapă să camufleze mesajul publicitar într-un text cât mai incitant și convingător.
O a treia formă de a face publicitate unui produs este reprezentată de realizarea de texte și prezentări interesante pentru rețelele de Social Media. Facebook, Instagram, LinkedIn etc.. Prin postarea de conținut bine gândit și targetat și prin posibilitatea de a fi vizualizate de multe persoane, cărora dacă le place ce citesc și văd acolo pot distribui și share-ui gratuit acele prezentări, vă puteți bucura de o altă sursă importantă de trafic.
Colaborarea cu bloggeri cunoscuți și care au experiența necesară în a realiza texte utile și interesante pentru prezentarea produsului pe care doriți să-l promovați poate fi și ea importantă în acest sens. Serviciile pe care aceștia le pot aduce prin abonații lor și prin redistribuirea informației vă poate fi de mare ajutor.
O altă sursă importantă de trafic pe care v-ați putea-o atrage este publicarea de articole de foarte bună calitate despre produsul sau produsele vizate spre promovare pe site-uri cu foarte mare autoritate pentru consumatori. Vizibilitatea și comentariile pe care le veți primi vă pot ajuta să vă faceți o idee foarte clară despre modul în care este receptat produsul și care ar fi acele caracteristici ale acelui tip de produs care îl fac să fie cel mai bine receptat de public. Veți primi informații importante despre modul în care să vă orientați direcția de prezentare și ideile de marketing și chiar cum să alegeți cel mai bun produs pentru a-l folosi ca instrument de promovare și de atragere de clienți
Acestea sunt poate cele mai importante căi prin care textele de promovare a produselor vă pot ajuta să ajungeți mai ușor și mai eficient la publicul țintă dorit și la scopurile vizate. Asta deoarece un produs poate fi foarte ușor folosit pentru a aduce notorietate unui brand sau pentru a atrage clienți în site care, chiar dacă nu vor cumpăra produsul promovat, pot avea de unde alege produse din aceeași categorie sau similare.
Care sunt cele mai importante aspecte pe care trebuie să le atingă un bun text de promovare a produselor?
Mesajul este cel care vinde produsul. Cu cât acesta este mai bine ales, mai adecvat și mai convingător, cu atât miza unei campanii de promovare sau a prezentării unui produs este mai bine atinsă.
Fie că vorbim despre un text de prezentare a produsului, despre un advertorial, un articol de blog sau o postare pe o rețea socială, cu cât calitatea, utilitatea și accesibilitatea textului vor fi mai bune, cu atât veți reuși să aduceți în site acel trafic pe care vi-l doriți.
Iată mai jos câteva întrebări pe care un text de promovare bine redactat trebuie să le aibă în vedere:
- cine este publicul țintă căruia i se adresează textul?
- de ce ar cumpăra cineva acel produs?
- care este noutatea cu care vine produsul?
- care sunt cele mai importante caracteristici ale produsului?
- ce avantaje și beneficii aduce achiziția sa unui cumpărător?
- prin ce se diferentiază acest produs de alte produse similare disponibile pe piață?
- de ce să cumpere un client acest produs de la voi și nu din altă parte?
- care sunt acele aspecte care să-l determine să intre acum în site sau să cumpere urgent acest produs?
- ce alte produse care l-ar mai putea interesa pot fi cumpărate din acel loc?
Un text care va căuta să răspundă prin informații utile și redactate într-un limbaj accesibil sau adecvat la aceste întrebări va fi un text de promovare reușit, cu potențial de a atrage publicul țintă vizat.
Dacă aveți nevoie de servicii de redactare texte de promovare profesioniste nu ezitați să apelați la Edcora.ro!