Pentru a face un site performant, primul pas pe care îl aveți de făcut este să vedeți cât mai clar unde vă situați din punct de vedere al optimizării SEO. Toate detaliile implicate în acest proces contribuie atât la o poziționare cât mai bună în motoarele de căutare, cât și la desfășurarea de campanii de marketing cât mai avantajoase. De aceea, de cele mai multe ori, rolul consultanței seo sau al consultanței marketing este indispensabil pentru a obține rezultatele dorite.

Ce este consultanța în marketing?

Dacă aveți un site și doriți să fie un instrument de conversie cât mai bun, aveți nevoie întotdeauna de consultanță de marketing. Aceasta poate fi oferită fie de o persoană, freelancer, numită expert SEO / consultant SEO, fie de o agenție marketing specializată, ce are în oferta sa astfel de servicii.

Această consultanță în marketing implică efectuarea unui audit al site-ului, observarea tuturor problemelor și erorilor, găsirea unor soluții pentru remedierea lor, identificarea unor măsuri pentru a îmbunătății și crește performanța.

În spatele unei consultanțe marketing de calitate se ascund de multe ori ani buni de experiență, o cunoaștere la zi a tuturor modificărilor și updatărilor operate de principalele motoare de căutare, cunoștințe tehnice specifice avansate, folosirea de platforme și tool-uri cât mai specializate.

Acest proces trebuie repetat la intervale regulate de timp pentru a vedea progresele și a alege cele mai bune soluții și strategii pentru obținerea rezultatelor dorite.

consultanta marketing

Pe ce se bazează consultanța de marketing

Consultanța seo / marketing se bazează în principal pe analiza problemelor legate de vizibilitatea și rentabilizarea unui site. Ea este însoțită întotdeauna de un diagnostic bazat pe date foarte clare.

Consultața în marketing are ca scop oferirea unor soluții optime pentru:

  • îmbunătățirea construcției unui site și a calității conținutului
  • alegerea cuvintelor cheie cele mai potrivite pentru ranking
  • a scurta timpul de încărcare
  • a oferi experiență optimă  utilizatorilor
  • a identifica ce surse sunt cele mai bune pentru a obține trafic și conversii, etc.

În ce constă consultanța seo?

În funcție de tipul de site și de domeniul de activitate, afacerile online trebuie să-și stabilească anumite scopuri. Acestea pot fi:

  • creșterea notorietății unui brand
  • mai mulți vizitatori în site
  • o rată de conversie mai mare
  • urcarea într-o poziție mai bună în motoarele de căutare
  • un angajament cât mai bun din partea clienților
  • o vizibilitate cât mai bună 
  • conținut cât mai variat și atrăgător 
  • cât mai multe link-uri și like-uri
  • toate cele de mai sus.

Performanța în mediul online implică în zile noastre multe aspecte, care trebuie să fie urmărite cu multă consecvență. Prinși adesea în activitatea de bază pierdem din vedere unele aspecte, care pot fi foarte importante pentru evoluția și succesul unei afaceri.

Tocmai de aceea, obiceiul de a recurge la consultanță marketing și de a obține din timp în timp un feedback pentru toate măsurile luate este unul foarte sănătos pentru reușita în mediul online. Apelarea la o agenție de consultanță seo și marketing este o soluție rentabilă pentru a câștiga timp și eficiență. Aici puteți găsi specialiști în consultanță marketing și seo, care au soluții și alternative pentru toate problemele și obstacolele întâmpinate în dezvoltarea afacerii voastre online.

Printre cele mai importante aspecte implicate în proces amintim:

  • efectuarea unui audit al site-ului
  • obținerea de recomandări pentru a reduce erorile și a crește performanțele
  • analiza competiției
  • efectuarea de modificări și intervenții tehnice asupra site-ului
  • identificarea cuvintelor cheie pentru care poate performa un domeniu
  • realizarea de conținut special conceput pentru a face conversie
  • conceperea de strategii seo
  • realizarea de campanii de marketing
  • implementarea de soft-uri și tool-uri pentru îmbunătățirea performanței.

Așadar în creșterea rezultatelor și obținerea unui scor cât mai bun, pentru toate obiectivele vizate, este recomandat să apelați la specialiști în consultanță seo și consultanță marketing.

De ce să apelați la servicii de consultanță seo și consultanță marketing?

Având în vedere complexitatea procesului de optimizarea a unui site, este foarte greu să reușiți să realizați singuri toate task-urile implicate în acest demers. Și chiar dacă vă pricepeți foarte bine, schimbul de experiența și solicitarea altor păreri pot fi foarte utile în anumite puncte ale derulării unei strategii. 

Afacerile sunt foarte diferite și nevoile de promovare foarte variate. De aceea apelarea la agenții specializate în furnizarea de servicii de consultanță în marketing poate contribui foarte mult la îmbunătățirea rezultatelor. Aici puteți beneficia de informații, detalii și recomandări extrem de utile pentru dezvoltarea afacerii, dar și de specialiști care să știe ce este de făcut în privința tuturor aspectelor implicate.

Procesul implicat în creșterea performanțelor unui site este unul extrem de dinamic și cu multe provocării. El va face ca la un moment dat să vă simțiți copleșiți de obligații și mult mai puțin atenți în realizarea sarcinilor necesare.

De aceea, pentru a reuși mereu să fiți fresh, în trend și poate cu un pas înaintea concurenței recomandăm apelarea la servicii de consultanță seo și consultanță marketing.

Printre avantajele obținute menționăm:

  • servicii specializate pentru toate tipurile de optimizare
  • creșterea performanței în motoarele de căutare
  • creșterea calității conținutului disponibil
  • identificarea de noi soluții pentru a crește performanța
  • o mai bună targetare a publicului vizat
  • crearea unei baze solide pentru promovarea și dezvoltarea unei afaceri online.

Care sunt principalele tipuri de consultanță SEO la care puteți apela?

Câștigarea de cât mai mulți vizitatori în site, care să devină și clienți este o mare provocare pentru orice afacere, fie ea la început sau deja cunoscută. Dacă aveți încredere în ceea ce faceți și vă străduiți să oferiți calitate în tot ceea ce oferiți, cu siguranța veți acorda atenția cuvenită și felului în care performează site-ul afacerii voastre. 

De aceea preocuparea pentru a dispune de consultanță marketing de specialitate și de serviciile unei echipe cu experiență vor face întotdeauna parte din cheltuielile implicite ale funcționării afacerii voastre.

În acest sens principalele tipuri de servicii seo pe care le puteți cere vizează:

  • consultanță optimizare seo on-page
  • consultanță optimizarea seo off-page
  • consultanță campanii de marketing
  • consultanță servicii de copywriting
  • consultanță design și realizare site
  • consultanță social media.

O consultanța seo mai amănunțită este necesară atunci când:

  • se face migrarea de date pentru un site de dimensiuni mai mari
  • se lansează o versiune internațională a unui site
  • se recurge la redesign-ul unui site 
  • se modifică algoritmi importanți în motoarele de căutare
  • există penalități din partea Google
  • există o cădere mare de trafic, fără cauze clare
  • se realizează optimizarea pentru noi pagini sau cuvinte cheie
  • sunt separate sau unite site-uri.

Ce este de făcut pentru a obține consultanță marketing de calitate?

La ora actuală există foarte multe instrumente, platforme și agenții seo care vă pot oferi informații foarte valoroase în privința situației și performanțelor site-ului vostru. Rolul și utilitatea lor sunt incontestabile. Indicatorii oferiți și datele înregistrate sunt de mare valoare și acuratețe.

Însă cel mai greu lucru pe care îl aveți de realizat este punerea în aplicare a măsurilor recomandate. De aceea, de cele mai multe ori aveți nevoie nu doar de consultanță în marketing de cea mai bună calitate, ci și de serviciile unei echipe care să știe ce este de făcut pentru fiecare dintre aspectele vizate.

Astfel pentru a obține consultanță seo specializată și implementarea de măsuri cu mare eficiență veți avea nevoie să știți și cum să vă selectați platformele sau agențiile cu care lucrați.

Printre cele mai importante criterii menționăm:

  • cât de cunoscută este platforma sau agenția 
  • care sunt recomandările și aprecierile primite din partea altor clienți
  • cât de complex este raportul ce poate fi furnizat
  • dacă activitatea și datele prelucrate sunt relevante pentru domeniul vostru de activitate
  • care sunt costurile de folosire sau costurile pentru serviciile furnizate.

Cert este că dacă veți găsi instrumentele potrivite de centralizare și de analiză a datelor, puteți ști mai bine unde ați omis sau greșit ceva și ce este de făcut pentru a modifica rezultatele. Însă, trebuie subliniat că, cel mai important lucru rămâne să știți și cum să acționați pentru a îmbunătăți și a obține ceea ce v-ați propus. Iar de cele mai multe ori aceste aspecte au nevoie de intervenții obiective și de multă experiență.

În general metodologia este una universală. Se colectează datele relevante despre site, activitate, industrie, business, concurență, construcția site-ului, limite tehnice, cuvinte cheie, scopuri vizate. Apoi se trece la analiza lor, pentru a vedea unde se situează site-ul. După aceea se stabilește un plan de acțiune care vizează îmbunătățirea aspectelor considerate importante pentru atingerea scopurilor propuse. Urmează trecerea la implementarea soluțiilor tehnice și de marketing, cu suportul și supervizarea unui specialist seo. Iar momentul cel mai important este cel în care se vor evalua noile rezultatele, obținute ca urmare a măsurilor luate. Aceasta ar trebui să fie de fapt finalitatea tuturor  tipurilor de consultanță în marketing.

În plus trebuie spus și că optimizarea seo, fără campanii de marketing bine gândite, produce mai puține rezultate. Doar prin acțiunea combinată a celor două aspecte puteți năzui la un trafic mai mare și la mai mulți clienți.

Concluzie

Consultanța marketing este o metodă foarte eficientă de evaluare a rezultatelor unui site la finalul oricărei intervenții, campanii de optimizare sau de marketing. Ea oferă toate datele necesare pentru a analiza situația și a redirecționa cât mai bine intervențiile viitoare. Tocmai de aceea, pentru a crește performanța constant este foarte important să recurgeți periodic la acest tip de diagnosticare.