Strategiile actuale de promovare ale unui produs sunt din ce în ce mai complexe și mai adaptate scopului și publicului țintă vizat. Aceste strategii merg de multe ori mână în mână cu strategiile de consolidare a pozițiilor unui brand. Însă cea mai bună conversie și obținerea unor vânzări din ce în ce mai bune este centrată pe găsirea celor mai ingenioase și mai originale metode de prezentare a produsului și de atragere a clienților.

Strategii de promovare a unui produs

Strategiile clasice de promovare sunt încă destul de eficiente pentru anumite tipuri de produse și se combină adesea cu cele moderne, online de a atrage atenția asupra unui produs și chiar de a educa nevoile consumatorilor.

Care sunt cele mai cunoscute strategii de promovare a unui produs?

Pentru a-l aduce în atenția consumatorilor, orice produs are nevoie de o cât mai bună prezentare și de promovare. Marketing-ul care se face în jurul său, pentru a-și atinge scopul trebuie să fie cât mai adecvat și mai adaptat publicului țintă pe care îl vizează. Astfel una va fi strategia de promovare pentru un medicament care se adresează problemelor vârstnicilor și alta va fi cea care vizează promovarea celui mai nou gadget, una este stategia de promovare pentru un produs ce poate fi achiziționat dintr-un magazin fizic, o cafea sau o pizza și alta cea pentru vânzarea unui produs vestimentar din ultima colecție de sezon. Pentru rentabiliate maximă trebuie încercate și testate cât mai multe mijloacele de promovare și acolo unde canalul permite obligatoriu vor fi măsurate.

Iată mai jos cele mai importante mijloace de promovare ce pot fi folosite în strategiile de marketing:

1. Promovarea cu ajutorul materialelor promoționale, flyerelor, broșurilor, revistelor.

Sunt încă foarte multe firme care recurg la aceste metode tradiționale, care pentru anumite categorii de produse și de consumatori sunt extrem de eficiente. Un restaurant, un supermarket sau o firmă de distribuție sau prestări servicii pot recurge cu succes la astfel de instrumente de marketing, pe care să le distribuie clienților sau partenerilor de afaceri.

2. Promovarea cu ajutorul reclamelor sau bannerelor

Promovarea cu ajutorul reclamelor si bannerelor stradale sau online

Fie că se opteză pentru varianta clasică sau pentru cea online, aceste metode de promovare continuă să fie utilizate cu succes de firmele mari, care dispun de un buget consistent de promovare. Faptul că sunt văzute creează notorietate produsului și posibili clienți importanți. Un rol semnificativ va reveni în acest sens creativității și puterii mesajului de a atrage și de a convinge că produsul merită să fie încercat.

3. Organizarea de campanii de marketing prin intermediul Google Ads sau Facebook Ads

Atunci când se dorește ajungerea rapidă la publicul țintă, aceste două canale de promovare se pot dovedi foarte eficiente. Cu un site bine optimizat, imagini și descrieri corecte ale produselor și o setare corespunzătoare a filtrelor, numărul vizitărilor și conversiilor pot crește rapid și măsurabil.

4. Retargeting-ul, anunțarea de promoții, reduceri sau stocuri limitate

Sunt foarte multe persoane, care deși își doresc un produs, au multe ezitări înainte de a-l cumpăra. Oferirea posibilității de a-l achiziționa în condiții mai avantajoase poate fi un magnet imediat. Este o șansă extraordiantă de a-i readuce în site pe toți cei care l-au vizitat interesați de un produs și apoi au abandonat achiziția.

5. Organizarea de concursuri cu premii diverse, personalizate și chiar substanțiale

Atunci când unui client i se oferă posibilitatea de a cumpăra un produs și de a câștiga și ceva în plus o dată cu această achiziție, tentația de a cumpăra de la acel vânzător este mult mai mare. La această categorie pot intra și acele produse care sunt însoțite de mici cadouri, care pot fi o recompensă extrem de plăcută pentru cumpărători.

6. Organizarea unui eveniment de lansare sau de prezentare a unui produs sau serviciu

Astfel de evenimente pot fi pentru vânzători un prilej deosebit pentru a se apropia mai mult de clienți, de a le asculta opinia și de a-i fideliza.

7. Prelansarea unui produs

Pentru a pregăti cât mai bine lansarea unui produs uneori este bine să se facă și o anuțare a sa și a noilor caracteristici disponibile. Marile companii de telefoane recurg la o astfel de promovare. Noul produs va fi mult mai bine receptat și primit. În plus i se va face suficientă reclamă din timp pentru a garanta vânzări record chiar din prima zi.

8. E-mail marketing

Strategii de promovare a unui produs email si newsletter

Această metodă de promovare a produselor este încă destul de eficientă. Prin înscrierea la un newsletter și acceptarea condițiilor de primire a informațiilor, multe companii obțin vânzări semnificative și loializarea clienților. Chiar dacă nu există întotdeauna intenția de cumpărare, se pot ivi numeroase ocazii pentru a mai achiziționa ceva nou.

9. Un blog de calitate

Sunt multe site-uri care au o pagină dedicată acestui tip de comunicare, dar sunt foarte puține cele care și publică regulat articole de acest tip. Chiar dacă au primit de la început sfatul de a crea un astfel de mijoc de comunicare cu publicul interesat, care este foarte apreciat și de motoarele de căutare, sunt puține site-uri care se ocupă cu seriozitate de postarea de astfel de conținut. Beneficiile din punct de vedere SEO ar fi considerabile. Și ar fi și un mijloc eficient de a oferi prezentări și descrieri foarte detaliate pentru cele mai importante produse aflate în ofertă.

10. Contactarea telefonică a clienților

Este o metodă din ce în ce mai puțin folosită. Presupunând obținerea acordului persoanei pentru a fi contactată telefonic în scopuri comerciale, această metodă devine din ce în ce mai greu de practicat. Rata de refuz este destul de mare. Se poate vinde și așa, dar din ce în ce mai greu. Este un gen de marketing care poate merge la un anumit gen de persoane, mai puțin conectate la internet.

11. Publicarea de articole despre produse în publicații centrale sau cu autoritate

Reprezentând una dintre cele mai eficiente metode SEO, publicarea de articole interesante cu link-uri spre un produs, poate fi o sursă de a obține o mai bună poziționare în motoarele de căutare și de a atrage trafic important pe site. Informațiile detaliate despre produse, avantajele și beneficiile pe care le aduc ele pot fi foarte convingătoare pentru a determina clienții să viziteze site-ul și chiar să achiziționeze. Schimbul de articole de promovare între site-uri cu produse și servcii conexe poate fi și el extrem de util.

12. Realizarea de postări interesante pe Facebook și chiar crearea unei comunități

Fără intenția de a face reclamă expres, ci mai mult cu caracter informativ sau de anunțare disponibilității unui nou produs, categorie de produse, gamă etc. sau a unor reduceri, postările pe Facebook pot atrage multe like-uri și un trafic important pe site. Clientele fidele vor aprecia cu siguranță multe dintre informațiile primite.

13. Realizarea de filmulețe și prezentări pe YouTube

La ora actuală mesajele video sunt mult mai bine receptate de public decât alte forme de prezentare ale unui produs. Dacă în jurul acestuia se crează o poveste interesantă, cu priză la public, succesul de marketing va fi rapid și spectaculos.

14. Colaborarea cu bloggerii

O voce din ce în ce mai puternică în educarea publicului și în atragerea lui spre a deveni consumator și cumpărător revine și articolelor realizate de bloggeri. Ei pot să direcționeze publicul oferind informații extrem de importante și recenzi despre produse și servicii oferite de diverse companii. Felul în care prezintă un produs poate fi extrem de important pentru promovarea și receptarea acestuia.

15. Marketing-ul afiliat

Recurgerea la acest tip de promovare este deosebit de utilă. Recomandările oferite de diferite siteuri de specialitate sau persoane care se bucură de o anumită notorietate sunt extrem de importante pentru a aduce trafic în site și a obține o rată de conversie mult mai bună.

Ar mai fi multe punct de atins. Cert este că, în funcție de produsul sau serviciul oferit spre vânzare și în funcție de publicul vizat, trebuie folosite anumite strategii, cât mai complexe și cu rezultate cât mai ușor de măsurat. Fără acest tip de indicatori o bună parte din bugetul alocat promovării este risipă.