Pe lângă aspectele legate de design-ul și performanțele tehnice ale unui site, un alt detaliu extrem de important pentru utilitatea sa este promovarea. Identificarea celor mai adecvate canale produce întotdeauna o bună vizibilitate și conversie. În acest sens, conceperea și derularea de campanii de advertoriale SEO reprezintă un element al strategiei de marketing ce este bine să fie luat în considerare de toate afacerile ce își doresc o prezență online cât mai bună.

În funcție de bugetul disponibil și de scopul urmărit, fie că este vorba despre o campanie de brand awareness, de prezentare a unui produs sau a unui serviciu, este foarte important ca textele utilizate pentru promovare să fie realizate într-un limbaj profesionist, cât mai adecvat publicului țintă vizat.

Ce avantaje aduce o campanie de advertoriale SEO

De ce să apelați la o campanie de advertoriale seo?

La ora actuală obținerea performanței în mediul online implică mult mai multe aspecte decât în trecut. Competiția este din ce în ce mai mare și orice mic detaliu poate cântări foarte mult în câștigarea acelei diferențe de care site-ul de prezentare sau magazinul online are nevoie.

Dacă aveți încredere în afacerea voastră și doriți să o aduceți cât mai bine în fața clienților, este bine să vă gândiți și la promovarea prin advertoriale. Realizarea de conținut de calitate, plasat în publicații online, cu autoritate, aduce o serie de avantaje, atât din punct de vedere SEO, cât și din punct de vederea al vizibilității.

În ultima vreme ni se spune tot mai des cât de important este conținutul original și atractiv în derularea de campanii de promovare de succes. De aceea redactarea de conținut relevant, educativ și interesant pentru utilizatori este un factor de ranking foarte important și contribuie mult la a obține o poziție cât mai bună în motoarele de căutare.

Cunoscut și sub numele de link building, procesul de publicare de articole pe diverse site-uri cu autoritatea domeniului cât mai mare, contribuie implicit și la creșterea vizibilității și autorității site-ului vostru.

Așadar, dacă doriți să derulați campanii de promovare prin advertoriale cât mai rentabile, care produc atât efecte pozitive imediate, cât și pe termen lung, este recomandat să apelați la o strategie de marketing care să includă și acest gen de conținut.

Ce trebuie să faceți pentru a realiza o campanie de advertoriale SEO cât mai bună?

Reprezentând o îmbinare inteligentă între editorial și publicitate, advertorialul este un articol ce reprezintă un mijloc de comunicare plăcut și informativ despre un brand, serviciile sau produsele promovate de acesta. El este o alternativă modernă și elegantă la reclamele de tip publicitar sau banner, mai puțin agresiv și comercial decât formele de publicitate tradiționale.

Formele sale de prezentare sunt versatile și numeroase, respectiv: știre, povestire, infografic, interviu, reportaj, recenzie, audiobook etc.

Pentru a produce efectele dorite și a aduce un ROI cât mai bun, organizarea unei campanii de advertoriale presupune multă pricepere în a concepe texte și conținut de calitate, care să fie pe placul unei categorii cât mai mari de utilizatori. În funcție de publicație și de publicul target, articolului și subiectul tratat trebuie să pună mereu accentul pe detaliile cele mai importante.

Fiind vorba de redactare de conținut, acesta va trebui să respecte o serie de exigențe, printre care menționăm:

  • să fie scris corect și îngrijit, fără greșeli de redactare sau gramaticale
  • să fie cât mai interesant și plăcut de lecturat
  • să fie în acord cu stilul și tipicul publicației online în care va apărea
  • să ofere o prezentare originală a produselor sau serviciilor pentru a căror promovare este folosit
  • să fie redactat într-un limbaj adecvate publicului și canalului ales
  • lungimea textului trebuie să fie potrivită scopului vizat, respectiv de informare, de educare, de aprofundare a unui subiect etc.
  • să aibă un titlu reprezentativ, o introducere care să ofere un rezumat al articolului, un cuprins în conformitate cu cele anunțate și o frază de încheiere cu câteva concluziii sau recomandări
  • să nu fie plin doar de superlative
  • să pară cât de mult posibil că nu este vorba despre publicitate
  • să respecte principiile recomandate de motoarele de căutare.

Realizarea și publicarea unui articol de bună calitate este o dovadă în plus a felului în care doriți să vă prezentați afacerea și a aprecierii pe care o arătați clienților cărora vă adresați. De aceea, pentru a redacta un conținut adecvat este nevoie de serviciile unei persoane cu experiență, care să poată da structurii și frazelor o formă cât mai plăcută, cât mai interesantă și cât mai atrăgătoare. În plus, de multe ori veți avea de redactat multe articole pe aceeași temă, care unei persoane cu mai puțină pricepere pot să-i dea multe bătăi de cap.

Realizarea de conținut deosebit, plasat în publicații potrivite, contribuie semnificativ la a obține un trafic mai bun, la a crește autoritatea și recunoașterea brandului, produselor sau serviciilor promovate, la optimizarea paginilor unde se regăsește cuvântul sau expresia cheie folosită ca ancoră.

De multe ori apelarea la serviciile unei agenții de publicitate specializate, care se ocupă de redactarea și publicarea de advertoriale, este o soluție foarte bună pentru o promovare prin acest gen de articole. Aici puteți găsi personal cu experiență, ce poate crea conținut care să corespundă dorințelor proprietarilor site-ului, exigențelor de redactare specifice și recomandărilor administratorilor publicațiilor în care vor apărea.

De asemenea este foarte important ca atunci când decideți să realizați astfel de materiale, să verificați mai înainte și o serie de date legate de calitatea paginii, produselor sau serviciilor la care va trimite acel conținut. Pagina sau prezentarea produselor trebuie să fie ușor de folosit, să furnizeze mai multe informații despre ceea ce ar putea să-i intereseze pe utilizatori și să ofere o experiență de navigare cât mai plăcută.

Atenția cuvenită trebuie acordată și denumirii și calității produselor și serviciilor promovate. Acestea trebuie să fie conforme numelui, descrierilor și așteptărilor clienților. Orice încercare de a induce în eroare poate fi aspru taxată de consumatori și poate dăuna mult reputației firmei și valorii brandului.

La fel de important este să alegeți cu mare grijă site-urile pe care publicați astfel de advertoriale, optând pentru cele care sunt sigure, cu autoritate, cu trafic mare, credibile, care țin seama și de experiența utilizatorilor, unde știți că vă puteți întâlni cu publicul vizat.

Pentru a evita orice formă de penalizare sau risipă de bani, în redactarea textelor țineți mereu sema de toate update-urile motoarelor de căutare și de toate recomandările lor ( atributul “nofollow”).

Ce avantaje aduce o campanie de advertoriale SEO?

Pentru a obține o poziție cât mai bună în motoarele de căutare, orice site are nevoie de optimizare on-page și optimizare off-page. Fiecare dintre aceste părți este la fel de importantă pentru a avea rezultate deosebite și o performanță sporită.

Realizarea și publicarea de advertoriale este o parte esențială și indispensabilă în procesul de link building și optimizare off-page. Fără obținerea de cât mai multe link-uri, de la site-uri sau publicații de calitate, întreg procesul de optimizare SEO va avea de suferit. Dacă vreți să aveți siguranța că tot ceea ce faceți în site și în afara site-ului este complet, apelați și la acest gen de publicitate plătită. Rezultatele vor fi vizibile imediat. Iar dacă vă concentrați și realizați materiale de cea mai bună calitate, efectele produse vor fi și pe termen lung.

Ținând cont de importanța tot mai mare a realizării de conținut de calitate și a obținerii de cât mai multe link-uri de calitate către paginile site-ului vostru, aveți toate motivele să vă gândiți și să vă străduiți să realizați cât mai mult conținut de cea mai bună calitate.

Printre cele mai importante avantaje aduse de o campanie de advertoriale seo menționăm:

  • veți da un nou boost afacerii voastre
  • alegeți o formă mult mai plăcută și incitantă de a vă prezenta în fața clienților voștri și de a câștiga noi clienți
  • este o metodă foarte eficientă pentru a vă spori notorietatea și de a câștiga autoritate
  • obțineți o vizibilitate mult mai bună și un trafic mai mare pe site
  • prin plasarea strategică de articole puteți comunica și targeta mult mai bine un public vizat
  • obțineți un ranking mai bun
  • obțineți rezultate organice mai bune
  • este cel mai accesibil și simplu mod de a obține noi link-uri
  • puteți obține mai multe link-uri de calitate
  • crește rata de conversie.

Concluzie

Toate acestea fiind spuse, realizarea și publicarea de advertoriale pe site-uri sau publicații online reprezintă un element foarte important în strategia de promovare și de optimizare pentru motoarele de căutare. Apelarea la o campanie de advertoriale aduce avantajele semnificative și vizibile atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Rezultatele ce pot fi obținute vor fi mereu în funcție de bugetul disponibil, de calitatea materialelor realizate, de publicațiile alese, de priceperea și experiența agenției SEO cu care alegeți să lucrați pentru astfel de proiecte.

Orice companie care dorește o prezență online performantă și actuală are nevoie să apeleze și la acest tip de marketing, să-i încerce și să-i testeze potențialul.